چالش های پیش روی بیمه حافظ و مدیرعامل جدیدش/ ایمان ایزدی مقدم

شاید قیاس درستی از نظر علمی نباشد که مدیرعاملی شرکت بیمه را با سرمربی گری تیم فوتبال مقایسه کنیم اما ، چارچوب های مشترکی این دو جایگاه دارد که مقایسه آن دور از ذهن نیست بلکه در مدل شناسی مفهومی می توانیم مثال های بیشتری برای تحلیل مدیریت در شرکت های بیمه با سرمربی گری در فوتبال بیابیم.

برای آنکه یک تیم فوتبال خوب داشته باشیم باید بازیکن خوب ، شرایط تمرین خوب و قطعا یک سرمربی کاربلد داشته باشیم تا تیم در طول یک فصل نتیجه مناسب و دلخواه را بدست آورد.در شرکت بیمه نیز باید زیر ساخت مناسب سخت افزاری و نرم افزاری مناسبی داشته باشیم یعنی نیروی انسانی صف و ستاد کاربلد باشند و یک مدیرعامل آشنا به فن بازار  و کاریزمای مدیریتی حضور داشته باشد.

با نگاهی به تاریخچه فعالیت های شرکت بیمه حافظ از زمان تاسیس تاکنون مدیران عامل متعددی بر این شرکت مدیریت کرده اند که در سالهای اخیر دوره مدیریتی کوتاهی داشته اند و بیشتر مواقع این شرکت با سرپرست اداره شده است.

این عدم ثبات مدیریتی بنظر می رسد باعث شده است استراتژی مشخصی برای بازار بکر بیمه گری در مناطق آزاد برای این شرکت ترسیم نگردد و در حالی که پتانسیل فروش بیمه در این مناطق و مناطق ویژه اقتصادی فرصتی مغتنم است از دست برود.

یکی از چالش های سالهای اخیر بیمه حافظ صدور بیمه نامه شخص ثالث در سرزمین اصلی بوده است ، به گونه ای که بارها در رسانه ها به نقل از مقامات بیمه مرکزی نسبت به این موضوع واکنش نشان داده شده است . این چالش هم از آنجا ناشی می شود که این شرکت بنابر قانون مناطق آزاد از مالیات معاف است و عملا بیمه نامه شخص ثالث آن 9درصد ارزان تر از بیمه نامه شخص ثالث سرزمین اصلی است .

چالش بعدی که مدیران عامل شرکت های منطقه آزاد در سالهای اخیر نسبت به آن موضع داشته اند ورود شرکت های سرزمین اصلی به دایره بیمه گری آنها است که این چالشی جدی است که بیمه مرکزی نیز باید در این خصوص نگاه خاص تری را اعمال نماید.

نمایندگان و شعب بیمه حافظ نیز در مرحله بعدی چالش های مدیریتی قرار می گیرند ، چون اخذ نمایندگی در شرکت های مناطق آزاد تابع تشریفات خاصی نیست در گذشته کدهایی به افراد مختلف اعطا شده است که لازمه احیاء شبکه فروش این شرکت غربالگری شبکه نمایندگان است چرا که برخی از آن ها از فرصت ها و گپ های بوجود آمده برای منافع شخصی خود سود جسته اند و به شرکت بیمه حافظ ضربه زده اند.

با توجه به گستره مناطق آزاد و ویژه اقتصادی ، تکمیل شبکه نمایندگی و شعب بیمه حافظ متناسب با الگوی دبیرخانه شورایعالی مناطق آزاد و ویژه اقتصادی می تواند امری ضروری در گام های اولیه احیاء شبکه فروش این شرکت در دستور کار قرار گیرد.

با توجه به تجربه پنج ساله عبدالرسول عطایی در بیمه کوثر که از نقطه صفر شکل گیری این شرکت تا به ثمر رسیدن هدایت آن را برعهده داشت امید داریم هیئت مدیره بیمه حافظ و ویژه سهامداران این شرکت فرصت کاشت ،داشت و برداشت را به وی بدهند تا بتواند مانند یک سرمربی تیم را در سال اول بسازد ، در سال دوم هدف گذاری کند و در سال سوم به هدف برسد و در سالهای آتی در نوار موفقیت گام بردارد.

لینک کوتاهلینک کپی شد!
اخبار مرتبط
ارسال نظر

93  −  83  =