تفکیک فعالیت عمر و غیر عمر شرکتهای متقاضی در دستور کار است/ برنامه های ریکاوری توانگری مالی بیمه ایران/

عبدالناصر همتی،رئیس کل بیمه مرکزی:

برخی شرکتهای خصوصی تاسیس شرکت بیمه عمر اختصاصی را پیشنهاد کرده اند که ایجاد سازوکار قانونی آن را در دستور کار قرار داده ایم ./بیمه مرکزی نمی‌تواند بیمه آتش سوزی را اجباری کنداما این پیشنهاد را ارایه کردیم که هیئت مدیره ساختمان‌های اداری و تجاری کل ساختمان را بیمه کنند و جزو الزامات داخلی ساختمان‌ها شود و این طرح را به دولت جهت بررسی و تصویب ارایه کرده ایم.

به گزارش ریسک نیوز،عبدالناصر همتی در نشست خبری که امروز برگزار شد ، در رابطه با اقدامات بیمه مرکزی طی چهار سال اخیر گفت:  ۱۰ اقدام مهم از جانب بیمه مرکزی طی این مدت انجام شده  که  مهم‌ترین آن  توسعه سامانه سنهاب است  چرا که با پیاده سازی این سامانه تحقق نظارت هوشمند در بیمه مرکزی سرعت گرفت.

وی بیان اینکه این سامانه در حال تکمیل و بروز رسانی است اذعان داشت: در حال حاضر تلاش می شود شاخص های جدیدی جهت تکمیل به این سامانه اضافه شود.

رئیس کل بیمه مرکزی در پاسخ به سوال ریسک نیوز در خصوص اینکه  قصد تغییر ساختار در بدنه آی تی بیمه مرکزی و ارتقاء آن به معاونت فاوا اظهار داشت:هیچ مقاومتی در خصوص تغییر ساختار وجود ندارد و هر زمانی که احساس کنیم نیاز به تغییر ساختار است اقدام می کنیم.

وی البته تاکید کرد : در حال حاضر مشکل آی تی تغییر ساختار نیست چرا که مساله اساسی مدیریت نیست بلکه تقویت امکانات است .

به گفته وی در حال حاضر بخش قابل توجهی از فرایندهای آی تی بیمه مرکزی توسط پیمانکاران انجام می شود بنابراین مجوز استخدام  را گرفته ایم و به زودی تعداد قابل توجهی متخصصین نرم افزار و  امنیت شبکه را استخدام خواهیم کرد و به طور جدی برنامه های توسعه ای را دنبال می کنیم.

رئیس کل بیمه مرکزی تصریح کرد:توسعه آی تی صرفا با ایجاد معاونت حل نمی شود بلکه ماباید ابزار لازم و نیروی انسانی کافی را داشته باشیم .

به گفه وی اگر با پبشرفت برنامه های موجود احساس شد که توسعه تشکیلاتی نیاز است ان را هم انجام می دهیم.

 

تفكيك شركتهای بيمه موجود به فعاليت در بيمه عمر و غير عمر در دستور كار است

همتی در ادامه در خصوص پیشنهاد یکی از مدیران عامل صنعت بیمه در خصوص تفکیک فعالیت عمر و غیر عمر شرکتهای بیمه موجود گفت: جداسازی بیمه های عمر بحث درستی است و در این راستا  در حال بازنگری آیین نامه 40 هستیم چراکه این آیین نامه تصریح داشته  که اشخاص حقوقی بیشتر از 20 درصد سهام را نمی توانند داشته باشند .

همتی خبر داد: برخی شرکت ها در این زمینه ابراز تمایل کرده اند که بیمه های عمر را در یک شرکت جداگانه راهبری کنند که یکی از راهکارهای معضل ذخایر ریاضی بیمه های عمر همین مورد است و راه حل جلوگیری از هزینه کرد ذخایر عمر در سایر رشته ها  است و باید به سازو کار قانونی آن دست پیدا کنیم .

وی یاداور شد : برخی شرکتهای خصوصی تاسیس شرکت بیمه عمر اختصاصی را پیشنهاد کرده اند که این امر را در دستور کار قرار داده ایم .

همتی همچنین در ادامه از حذف مالیات بر ارزش افزوده بر صنعت بیمه در لایحه مالیاتی خبر داد.

رئیس کل بیمه مرکزی تصریح کرد:طبق آخرین اطلاعات از حادثه ساختمان پلاسکو، ۲۱۰ واحد این ساختمان تحت پوشش ۱۴ شرکت بیمه بوده و ۴۹ میلیارد تعهد برای صنعت بیمه ایجاد شده که تا کنون با اقدام ویژه شرکت های بیمه ۹ میلیارد تومان آن پرداخت شده است.

 

لینک کوتاهلینک کپی شد!
اخبار مرتبط
ارسال نظر

  +  14  =  16