پانزده مشتری بیمه ای پر ریسک را بشناسید / ریسک پذیری زنان نسبت به مردان در قراردادهای بیمه ای بالاتر است

بر اساس داده ها، ریسک پذیری و تنوع طلبی زنان نسبت به مردان برای تجربه سایر شرکت ها و قراردادهای بیمه ای بالاتر است./گروه هایی از بیمه گزاران که حق بیمه های خود را به صورت اقساطی می پردازند نسبت به پرداخت کنندگان نقدی حق بیمه، پایبندی بیشتری به شرکت بیمه ای خود دارند.

به گزارش ریسک نیوز،تعدد شرکت های بیمه و تنوع محصولات بیمه ای، هر شرکتی را علی رغم عملکرد استاندارد و قابل قبول و ارائه خدمات کمی و کیفی شاخص، می تواند در معرض از دست دادن یکباره گروه هایی از مشتریان قرار دهد.

با توجه به این شرایط، جلب و حفظ مشتری اولین اصل بقا در بازار رقابتی است و بی تفاوتی نسبت به آن حتی برای شناخته شده ترین و سودآورترین شرکت ها، به افول تدریجی و حذف از بازار منتج می شود.

کارامدترین گزینه برای مقابله و پیشگیری از جدا شدن مشتریان، شناسایی هوشمندانه داده های آنها، پردازش(با رويكرد روانشناختی، فرهنگی، اجتماعی و اقتصادی)، مدل سازی و ارزیابی نتایج حاصل از آن در جهت حفظ سهم از بازار می باشد. اعمال مراحل فرایند فوق برای یافتن راهکارهایی به منظور حفظ مشتریان پرریسک (مشتریانی که احتمال از دست دادن آنها بالاست) از شاخص ترین تدابیر و نیازهای هر واحد بیمه ای است.

موارد ذیل گزیده ای از پرریسک ترین گروه های بیمه گزاران در زمينه تَركِ شرکت هاي بیمه ای در سطح جهان می باشند:
احتمال جدا شدن مشتریان سال اول که نخستین تجربه قرارداد بیمه ای با بیمه گر را دارند نسبت به مشتریانی با تجربه چندین ساله، بسیار بیشتر است.

بر اساس داده ها، ریسک پذیری و تنوع طلبی زنان نسبت به مردان برای تجربه سایر شرکت ها و قراردادهای بیمه ای بالاتر است.

ریسک پذیری بیمه گزارانی که از طبقات بالای اقتصادی و اجتماعی هستند نسبت به گروه های ضعیف تر بیشتر می باشد.

احتمال از دست دادن بیمه گزارانِ تک بیمه نامه ای در مقایسه با بیمه گزارانی که خریدهای متنوعی از گروه های مختلف بیمه ای دارند، بالاتر است.

افراد مسن نسبت به جوانترها ریسک پذیری پایین تری دارند و به تجربیات و سوابق معاملاتی خود اعتماد و اتکاء بیشتری مي كنند.

ایده ال گراها و تنوع طلبان به اقتضای طبع خود و به رغم دریافت خدمات مناسب و بایسته، در گروه مشتریانی قرار دارند که احتمال از دست دادن آنها همیشگی است.

نحوه خرید بیمه نامه از فاکتورهای موثر بر وفاداری بیمه گزاران می باشد. چنانچه ریسک از دست دادن مشتریانی که به صورت حضوری و در ارتباط و تعامل با پرسنل شرکت بیمه و نمایندگان آنها خرید می نمایند نسبت به کسانی که از خدمات اینترنتی و غیر حضوری بهره مند می شوند، بسیار کمتر است.

گروه هایی از بیمه گزاران که حق بیمه های خود را به صورت اقساطی می پردازند نسبت به پرداخت کنندگان نقدی حق بیمه، پایبندی بیشتری به شرکت بیمه ای خود دارند.  
احتمال جدایی بیمه گزارانی که به دفعات از مزایای خسارتی بیمه نامه های خود استفاده می نمایند در مقایسه با بیمه گزارانی که بواسطه عدم سوابق بیمه ای از تخفیفات ویژه برخوردارند، بسیار بیشتر است.

گروه هایی از بیمه گزاران که تجارب خسارتی ناموفق و ناراضی دارند، به جستجوی گزینه های بهتر(در رفتار، سرعت عمل و پرداخت خسارت)، بیمه گر خود را ترک می نمایند.  

مشتریانی که دسترسی مناسب و سریع به شعب و نمایندگان بیمه گر ندارند، علی رغم آگاهی از کیفیت بالای خدمات شرکت بیمه، به احتمال زیاد نسبت به انتخاب و تجربه شرکت هایی با پراکندگی بیشتر شبکه فروش اقدام می نمایند.

مشتریانی خاص با خواسته های متفاوت که قالب بیمه نامه های موجود قابلیت پوشش نیازهای آنها را ندارند، با هدف یافتن بیمه گرانی ریسک پذیرتر و منعطف تر، به راحتی نسبت به تغییر شرکت بیمه خود اقدام می نمایند.

افرادی که به لحاظ شخصیتی در خریدهای های خود نسبت به برند، اعتبار نامی و تبلیغات اطمینان و تاثیر پذیری بیشتری دارند در مقایسه با افرادی که نسبت به عوامل فوق بی تفاوت و یا بدبین هستند، وفاداری بیشتری به بیمه گران مطرح و معتبر دارند.

تحصیلات عاملی است با عملکردی دوگانه در این گروه؛ بدین ترتیب که افرادی با تحصیلات پایین تر معمولا به راحتی توسط تبلیغات، اطلاعات سطحی و پیشنهادهای ساده و وسوسه انگیز اغفال می شوند و بنابراین احتمال از دست دادن این گروه ها نسبت به طبقه تحصیل کرده بالاست. از سوی دیگر تحصیل کرده ها امکان بیشتری برای مطالعه و تحلیل داده های اقتصادی و بیمه ای و مقایسه صحیح گزینه ها دارند و در صورت یافتن گزینه های رضایت بخش ترِ منطقی نسبت به ترک شرکت بیمه اقدام می نمایند.

در بعضی گروه ها حفظ مشتری ارتباط مستقیم و معناداری با عملکرد بیمه گر دارد، در صورتی که در برخی گروه ها، سطح کمی و کیفی ارائه خدمات شرکت بیمه نمی تواند عامل غالب در گستره وسیع گزینه های تاثیرگذار بر انتخاب مشتریان باشد. خصوصیات سرشتی انسان و مختصات بازار شناورِ رقابتی را می توان از عمده دلایل از دست دادن این گروه از مشتریان دانست.

منبع: سامانه مقالات و تازه های بیمه

لینک کوتاهلینک کپی شد!
اخبار مرتبط
ارسال نظر

  ×  4  =  32