صدور بیمه نامه شخص ثالث برای ماشین های صفر کیلومتر کنسرسیومی شد / آیا کلک خودروسازان به بیمه گزاران و شرکت های بیمه به بن بست می رسد؟

با تدبیر سندیکای بیمه گران، صدور بیمه نامه شخص ثالث برای ماشین های جدید بصورت کنسرسیومی بین شرکت های بیمه درآمده و صرفا بیمه ایران به عنوان رهبر صنعت بیمه اقدام به صدور بیمه نامه می کند. ولی کلیه شرکت های بیمه در کنسرسیوم تشکیل شده شراکت دارند و بیمه ایران حق اعطای هیچ تخفیفی را در این زمینه ندارد.

به گزارش ریسک نیوز،اواخر سال 94 بود که رئیس کل سابق بیمه مرکزی بخشنامه ممنوعیت انعقاد قرارداد با خودرو سازان را به شرکتهای بیمه ابلاغ کرد اما ابلاغ این بخشنامه چندان به مرحله اجرا نرسید و شرکتهای بیمه به آن پایبند نبودند این در حالی بود که خودروسازان همواره با ایجاد کردن رقابت منفی در بیمه شخص ثالث، اقدام به گرفتن 15 تا 20 درصد تخفیف از شرکت های بیمه می کردند و این تخفیف را هم به مشتریان انتقال نداده و به عنوان سود خود شناسایی می کردند!

این در حالی است که بیمه شخص ثالث، زیان ده ترین رشته بیمه ای بوده و در تمام شرکت های بیمه زیان ده است و اصلا تخفیف برای ماشین های تولید شده جدید کاملا در تعارض با اصول بیمه گری است.

دکتر همتی ، رئیس کل بیمه مرکزی نیز طی یک نشست خبری در پاسخ به سوالی مبنی بر اینکه راهکار بیمه مرکزی جهت پوشش بیمه ای خودروهای صفر چیست و چرا همچنان خودروسازها زور گویی می کنند این گونه پاسخ داد که فعلا زورمان به خودروسازها نرسیده اما در حال یافتن راهکارهای جایگزین هستیم.

در همین راستا گفته می شود ، با تدبیر سندیکای بیمه گران، صدور بیمه نامه شخص ثالث برای ماشین های جدید بصورت کنسرسیومی بین شرکت های بیمه درآمده و صرفا بیمه ایران به عنوان رهبر صنعت بیمه اقدام به صدور بیمه نامه می کند. ولی کلیه شرکت های بیمه در کنسرسیوم تشکیل شده شراکت دارند و بیمه ایران حق اعطای هیچ تخفیفی را در این زمینه ندارد.

این گزارش می افزاید ، پیش بینی می شود در صورتیکه این روش به درستی اجرایی شود ، علاوه بر این که رشته شخص ثالث از زیان خارج می شود، کلک خودروسازان به مردم و به شرکت های بیمه برای شناسایی سودهای موهومی جواب نخواهد داد.

لینک کوتاهلینک کپی شد!
اخبار مرتبط
ارسال نظر

7  +  1  =