چشم امید ۱۳ میلیون کارگر به جلسه فردای شورای عالی کار

هر ساله اسفند ماه برای کارگران پر از دغدغه است چرا که قرار است حقوق و دستمزد آنها برای زندگی یک سال مشخص شود. فردا جلسه شورای عالی کار با موضوع تعیین حداقل مزد سال ۹۶ برگزار می شود و چشم امید کارگران به این جلسه است.

به گزارش ریسک نیوز به نقل از تسنیم، روزهای پایانی سال  مهمترین خبر در حوزه تعاون ، اشتغال مرتبط به دستمزد بیش از 13 میلیون کارگر است که عدد و رقمی که در نهایت اعلام می شود ماحصل چندین جلسه کارشناسی شرکای اجتماعی است.

هر ساله جلسات شورای عالی کار با حضور شرکای اجتماعی برای تعیین حقوق و دستمزد تعیین می شود. آخرین دستمزدی که دراین جلسه تعیین شد 19اسفند ماه  سال گدشته بود که  در جلسه شورای عالی کارحداقل دستمزد سال 95 کارگران 14درصد افزایش یافت که با احتساب پایه سنوانی، مزایای مسکن، بن اقلام مصرفی وحق اولاد به ازای دو فرزند، دریافتی کارگران درسال 95 تا مبلغ یک میلیون و134 هزار و599 تومان افزایش یافت.

فردا جلسه ای دیگر از شورای عالی کار با حضور شرکای اجتماعی برگزار می شود که دستور جلسه پیشروی این شورای عالی کار تعیین حداقل مزد سال 96 خواهد بود و قرار است گروه دولتی و کارفرمایی پیشنهادات خود را در مورد چگونگی افزایش منجر به جبران دستمزدهای کارگران ارائه کنند.

پیش بینی ها حاکی از این است که نهایتاً در دو جلسه بعدی شورای عالی کار دستمزد بیش از 13 میلیون کارگر تعیین تکلیف شود. یکی از دلایل طولانی شدن جلسات شورای عالی کار مشکلات تولید و مخالفت کارفرمایان در افزایش واقعی حقوق و مقابل تلاش کارگران برای جبران عقب ماندگی مزدی است.

لینک کوتاهلینک کپی شد!
اخبار مرتبط
ارسال نظر

  −  2  =  7