بزرگترین ریسک هایی که صنعت بیمه را در سال 96 تهدید می کند/ پیش بینی های تاجدار از رشد بیمه در سال 96

طی سال 1395 ، احتمالا صنعت بیمه رشدی بین 17 تا 20 درصد در حق بیمه های صادره را شاهد خواهد بود. دراین بین بیمه های زندگی سهمی معادل 13 درصد از سبد پورتفوی صنعت بیمه را خواهد داشت. هرچند که با سهم پورتفوی بیمه های عمر در سبد پورتفوی جهانی صنعت بیمه اختلاف فاحشی دارد.

به گزارش ریسک نیوز،رسول تاجدار مدیر عامل شرکت بيمه در پیام نوروزی خود  ضمن بیان اینکه امضای برجام درماه های پایانی سال 1394 و توافقی که بین کشورهای 1+5 وجمهوری اسلامی ایران  شکل گرفت امیدواری به بازگشت سریع رونق اقتصادی کشور طی سال 1395 را افزود ، گفت:  البته نفس رسیدن به این توافق پس از سال های اعمال تحریم های غیرقانونی نیز خود دست آورد بزرگی برای کشور  محسوب  می شد.  

به گفته وی ادامه کار شکنی های دولت آمریکا ازجمله محدودیت های اعمال شده درنقل وانتقال وجوه درسطح بین المللی و ایجاد فضای عدم اطمینان برای طرف های خارجی تجاری جمهوری اسلامی ایران تا حدی از شیرینی وکارایی برجام در مقایسه با انتظاری که می رفت، کاست با این همه دولت محترم در سال 1395 دستاورد های قابل توجه و فراوانی داشت که از جمله آنها می توان به کاهش قابل توجه نرخ تورم سالانه ، افزایش سقف تولید نفت خام صادراتی و رفع برخی محدودیت‌های اعمال شده بر فعالیت های بیمه ای (به ویژه درکشتیرانی و پذیرش توسط باشگاههای پی اند آی ) اشاره کرد.

تاجدار گفت : طی سال 1395 ، احتمالا صنعت بیمه رشدی بین 17 تا 20 درصد در حق بیمه های صادره را شاهد خواهد بود. دراین بین بیمه های زندگی سهمی معادل 13 درصد از سبد پورتفوی صنعت بیمه را خواهد داشت. هرچند که با سهم پورتفوی بیمه های عمر در سبد پورتفوی جهانی صنعت بیمه اختلاف فاحشی دارد ولی رشد آن در پنج سال گذشته بی نظیر و امیدوار کننده است.
وی بزرگترین ریسک فعالیت در بیمه های عمر را محدودیت های موجود درگزینه های سرمایه‌گذاری مانند خرید سهام دربازار بورس اوراق بهادار یا بانک ها دانست و گفت : می تواند تهدیدی برای صنعت بیمه و بیمه البرز محسوب شود.

به گفته وی  ترکیب نامناسب پورتفوی ، افزایش ناهمگون سهم بیمه های درمانی، عدم کاهش موثر سهم بیمه های خودرو ، عدم افزایش موثر پورتفوی بیمه های آتش سوزی ، باربری ومهندسی را نیز به این ریسک ها باید افزود  که تداوم روند کنونی شرکت را با چالش های جدی روبرو خواهد کرد. برای اصلاح مسیر و اجتناب از پذیرش ریسک های عملیاتی در سال جدید باید بر اساس سه محور برنامه ریزی کرد : برندینگ ومشتری‌مداری، اهتمام جدی بر اصلاح ترکیب پورتفوی و تاکید بر مانده مثبت عملیاتی.

 
 

لینک کوتاهلینک کپی شد!
اخبار مرتبط
ارسال نظر

5  ×  4  =