عقب نشینی دونالد ترامپ به خاطر یک مشت دلار!

شمارش معکوس پایان مهلت تصویب بودجه آمریکا در هشتم اردیبهشت (۲۸ آوریل) آغاز شده است و در صورتی که این بودجه سه هزار و ۶۵۰ میلیارد دلاری تصویب نشود، برخی از فعالیت‌های دولت فدرال تعطیل می‌شود.

به گزارش ریسک نیوز،بودجه سال مالی ۲۰۱۷ آمریکا توسط باراک اوباما به کنگره با اکثریت جمهوریخواهان ارائه شد، اما نمایندگان آمریکایی با راهیابی به دونالد ترامپ به کاخ سفید، بررسی آن را بنا به خواسته رئیس جمهور جدید که خواستار تغییرات عمده‌ای در ردیف‌های تخصیص داده شده بود، کنار گذارد.

 

حال با توجه به اینکه ترامپ از عمده خواسته خود که همان اختصاص ردیف بودجه برای ساخت دیوار حائل حدود ۳ هزار و دویست کیلومتری بین ایالات متحده و مکزیک کوتاه آمده است، گمان می رود که دولت فدرال بتواند قبل از اتمام ضرب الاجل صاحب بودجه شود.

 

ساخت این دیوار یکی از وعده‌های انتخاباتی او بود و در آن قول داده بود که مکزیک هزینه آن را پرداخت خواهد کرد، اما این خواسته توسط دولت مکزیک قویا رد شد.

 

بنا به برآورد وزارت امنیت داخلی آمریکا، ساخت این دیوار حدود ۲۱ میلیار دلار و بنا به تخمین دموکرات ها حدود ۷۰ میلیارد دلار بر مالیات دهندگان آمریکایی هزینه تحمیل خواهد کرد.

 

به گزارش صدای آمریکا، سال ۲۰۱۳ به خاطر عدم اجماع و تصویب نشدن بودجه دولت اوباما در کنگره با اکثریت جمهوریخواه، برخی از فعالیت‌های دولت فدرال به مدت شانزده روز تعطیل شد.

 

روز بیست و نهم آوریل، صدمین روز ورود ترامپ به کاخ سفید و به طور سنتی به معیاری برای سنجش موفقیت دولت جدید در آمده است.

 

هر چند هنوز 100 روز از ریاست جمهوری دونالد ترامپ نگذشته اما رئیس جمهور آمریکا مجبور شده برخی از مواضع خود را تغییر دهد.

 

 

 

 

لینک کوتاهلینک کپی شد!
اخبار مرتبط
ارسال نظر

  ×  4  =  4