قیمت طلا به بالاترین رقم در ۶ هفته گذشته رسید

قیمت هر اونس طلا در پایان معاملات دیروز با ۱.۰۴ درصد افزایش به ۱۲۷۹ دلار و ۱۷ سنت رسید که بالاترین رقم ۶ هفته گذشته تاکنون بود.

به گزارش ریسک نیوز به نقل از رویترز، پس از آنکه انتشار آمارهای ناامید کننده از اشتغال آمریکا موجب تضعیف ارزش دلار شد و انتظارات بسیار بالا برای افزایش نرخ بهره توسط فدرال رزرو در سال جاری را تعدیل کرد، قیمت طلا دیروز به بالاترین رقم 6 هفته گذشته رسید.

آمارها نشان داد که رشد فرصت های شغلی در آمریکا در ماه می کند شده و فرصت های شغلی ایجاد شده در دو ماه قبلی نیز به اندازه ای که قبلا گزارش شده بود، نبوده است. این نشان می دهد که بازار کار آمریکا در حال از دست دادن سرعت بالای رشد خود است.

روند کند ترمیم بزرگترین اقتصاد جهان احتمال افزایش نرخ بهره را کاهش می دهد که این به نفع قیمت طلاست.

بر اساس این گزارش، قیمت هر اونس طلا در پایان معاملات دیروز با 1.04 درصد افزایش به 1279 دلار و 17 سنت رسید که بالاترین رقم از 21 آوریل تاکنون بود. بدین ترتیب قیمت فلز زرد چهارمین هفته افزایشی متوالی خود را به ثبت رساند.

قیمت طلای آمریکا هم در پایان معاملات دیروز با 0.8 درصد افزایش به 1280 دلار و 20 سنت رسید.

جاشوا گریوز، استراتژیست بازار طلا در موسسه آی جی او فیوچرز گفت: «آمارهای بازار کار آمریکا همه را غافلگیر کرد، بنابراین در مقطع فعلی به نظر می رسد که بازار می خواهد به روند افزایشی خود ادامه دهد.»

«من احساس می کنم مقصد بعدی قیمت طلا احتمالا 1300 دلار خواهد بود.»

انتظارات برای مشاهده آمارهای قوی تر از بازار کار آمریکا و همچنین فعالیت کارخانجات آمریکا، قیمت طلا را در اوایل روز جمعه به پایین ترین رقم یک هفته گذشته رسانده بود.

دومینیک اشنایدر، تحلیلگر بازار طلا گفت: «اقتصاد جهانی همچنان در وضعیت خوبی قرار دارد. مردم ریسک پذیری بالایی دارند. نرخ تورم در حال کاهش است و هیچ تهدید واقعی بزرگی از ناحیه افزایش تورم وجود ندارد. سیاست های پولی کشورها همچنان در حال عادی شدن است… از این رو فضای خوبی برای بازگشت قیمت طلا به 1200 دلار در طی 3 ماه آینده وجود دارد.»

انتهای پیام/

لینک کوتاهلینک کپی شد!
اخبار مرتبط
ارسال نظر

21  −    =  17