گام های موثر فرهنگ سازی بیمه مرکزی در دولت یازدهم

در سایه این فرهنگ سازی و اطلاع رسانی سهم بیمه های اختیاری از پرتفوی صنعت بیمه کشور رشد داشته است تا جایی که بیمه های زندگی در سال گذشته رشد 36 درصدی، آتش سوزی رشد 12 درصدی ، مسئولیت رشد 20درصدی و … داشته است .

به گزارش ریسک نیوز، سند اهداف راهبردی بیمه که در دولت یازدهم برنامه ریزی شد افزایش ضریب نفوذ بیمه را از طریق تنظیم سند توسعه فرهنگ بیمه و اجرای آن با خروجی توسعه فرهنگ بیمه و افزایش برنامه های تبلیغاتی و فرهنگی و بهبود نظام ارزیابی خسارت ها و همچنین افزایش فروش بیمه های اختیاری طرح ریزی کرد.

بر این اساس با پایان مدت عمر دولت یازدهم اخیرا مدیر روابط عمومی بیمه مرکزی به عنوان متولی این برنامه ها اذعان کرده است که برنامه های آموزشی ، فرهنگی و تبلیغاتی صنعت بیمه و بیمه مرکزی شاخص های مطلوبی را تجربه کرده است.

به گفته وی منطبق باچشم انداز صنعت بیمه کشور در افق بیست ساله، صنعت بیمه ایران در افق ۱۴۰۴ صنعتی است اقتصادی، عدالت محور، پایدار، سالم و قابل اعتماد، برخوردار از اخلاق حرفه ای و عجین شده با جامعه، که اطمینان را برای روند طبیعی زندگی آحاد مردم ایران و چرخه فعالیت های اقتصادی (کشاورزی، صنعتی و خدماتی) کشور به شیوه‌ای آسان، سریع، مشتری مدار و با کمترین هزینه و به شکلی همه جانبه تأمین کرده و ضمن تعامل سازنده و مؤثر در سطح بین الملل، در جایگاه اول صنعت بین بیمه گران منطقه آسیای جنوب غربی قراردارد.

مدیر روابط عمومی بیمه مرکزی ضمن اشاره به  سند چشم انداز صنعت بیمه،و  برنامه ریزی هایی صورت گرفته و اقداماتی به انجام رسیده به اطلاع رسانی و ارتباط با رسانه ها اشاره می کند و می افزاید : : در راستای توسعه فرهنگ بیمه در کشور و افزایش آگاهی عمومی از خدمات بیمه­ های بازرگانی و استفاده از ظرفیت رسانه ­ها برای شناساندن این خدمات، طی سال 1395، تعداد 151 مورد تولید خبر صورت گرفته که نسبت به سال گذشته با حدود 2 درصد رشد همراه بوده است. در سال مذکور، همچنین 2 نشست خبری برگزار شد و 287 بولتن خبری، 40 ویژه نامه مطبوعاتی و نزدیک به 16هزار انعکاس خبری به انجام رسید که به نسبت سال گذشته گسترده تر رقم خورده است.

به گفته ی وی افزون بر این با هدف افزایش سطح دانش فعالان عرصه رسانه ازمفاهیم بیمه‌ای وآشنایی خبرنگاران باصنعت بیمه وهمچنین تقویت بنیه علمی وتوان فنی رسانه ها نیز سومین دوره آموزش خبرنگاران در 2 سطح تخصصی با حضور خبرنگاران در پژوهشکده بیمه برگزار شد. در این دوره کتاب "جامع آموزش بیمه" و "سازمان و شرکت های بیمه" توسط مدرسان مجرب تدریس و در پایان دوره به شرکت کنندگان گواهینامه آموزشی اعطاء شد. همچنین با گسترش بهره گیری از رسانه های اجتماعی، در اردیبهشت ماه سال 1395، کانال تلگرامی بیمه مرکزی راه اندازی شد. این کانال در حال حاضر بیش از 16هزار عضو داشته و تا کنون درحدود 2هزار مطلب در آن بارگذاری شده است. چنانکه با بارگذاری روزانه 5 قالب خبری سهم بسزایی در اطلاع رسانی عملکرد ها و فعالیت های بیمه ایفا می کند. ضمن اینکه ماهنامه «پیک بیمه» به عنوان ارگان رسمی بیمه مرکزی نیز هر ماه بصورت مداوم منتشر و توزیع می شود که علاوه بر انتشار فیزیکی بصورت الکترونیکی نیز در سایت بیمه مرکزی قابل دسترسی است.

مصطفی زندی مدیر روابط عمومی بیمه مرکزی همچنین در گزارش اخیر خود در حضور رئیس کل بیمه مرکزی به مناسبت روزخبرنگار اذعان کرد : بیمه مرکزی در راستای سند چشم انداز  صنعت بیمه و سند توسعه فرهنگ بيمه از ظرفیت های رسانه ای بیش از پیش استفاده کرده است .

مدیر روابط عمومی بیمه مرکزی با بیان اینکه  در بخش امور فرهنگی فعالیتهای مفصلی صورت گرفته ، افزود: بیمه مرکزی همچنین در راستای تعمیم و توسعه فرهنگ بیمه در بخش آموزش و پرورش اقداماتی نظیر برگزاری چندین جلسه کارشناسی با مدیران و کارشناسان سازمان تالیف که منتج به چاپ مطالب بیمه‌ای در 6 کتاب درسی با عناوین" مطالعات اجتماعی"، " کاروفناوری"، "کارآفرینی"، " الزامات محیط کار"، " امور عمومی بازرگانی" و " حسابداری تکمیلی" کرده است.البته در بخش چاپ کتب درسی و آموزشی بیمه مرکزی توفیقاتی را داشته و در مقاطع مختلف نسبت به انتشار کتب اقدام کرده است .

وی تاکید می کند که در سایه این فرهنگ سازی و اطلاع رسانی سهم بیمه های اختیاری از پرتفوی صنعت بیمه کشور رشد داشته است تا جایی که بیمه های زندگی در سال گذشته رشد 36 درصدی، آتش سوزی  رشد 12 درصدی ، مسئولیت رشد 20درصدی و … داشته است .

لینک کوتاهلینک کپی شد!
اخبار مرتبط
ارسال نظر

1  ×    =  6