آیا حاضرید برای یک مهمانی شام در خانه یک غریبه هزینه کنید؟ / میهمانی اپلیکیشنی جایگزین غذاخوردن در رستوران

به کمک اپلیکیشن «Air Dine» امکان برگزاری میهمانی برای افراد در سرتاسر جهان فراهم می‌شود.

به گزارش ریسک نیوز،تصور کنید که به زودی می‌توانید با نصب یک اپلیکیشن، خانه و میزبان مورد توجهتان را در هر شهر یا کشور دلخواه انتخاب کرده و به جای رستوران، همراه با میزبان و چند مهمان دیگر که نمی‌شناسید، شام را در یک فضای خانگی صرف کنید.

 
شاید خانه‌های پیشنهادی همان جایی باشد که دوست دارید ببینید و فرصت دارید دور یک میز با افراد جدید آشنا شوید اما هزینه‌ای که می پردازید کمتر یا به اندازه رستورانی است که دست کم رضایت شما را جلب کند و تجربه ای که به دست می آورید بی نظیر است.

 
«هلنا» یک طراح مد است که برای اولین بار میزبان پنج مهمان کاملا غریبه است و میز شام را با سالاد فتا، گوجه های گیلاسی و برش های طالبی آراسته است. او این مهمانی را از طریق اپلیکیشن Air Dine ترتیب داده است؛ اپلیکیشنی که به کاربران امکان می دهد در منزل غریبه هایی از سراسر دنیا غذا بخورند.

کاربر و یا همان میزبان در این اپلیکیشن می‌تواند پروفایل خود را به همراه منو و هزینه برای هر نفر ثبت کرده و میهمانان بعد از خاتمه میهمانی، نظر خود را اعلام می‌کنند. این اپلیکیشن اولین بار در فوریه سال 2016 در سوئد راه اندازی شد و به بریتانیا و 23 کشور دیگر راه یافته و اکنون بیش از 30 هزار کاربر دارد.

 

بنابراین هلنا که در گوتنبرگ ساکن است، میزبان پنج نفر از انگلیس است. میهمانان هلنا با پرداخت 10 پوند از طریق اپلیکیشن، پیش غذا، غذای اصلی و دسر خود را رزرو کرده اند. هلنا  علاقه ای به کار رستوران داری ندارد و درآمد مالی این کار هم برایش در اولویت نیست. به نظر او فقط آشنایی با افراد جدید و کسب تجربه ای متفاوت برایش جالب است.

 

اپلیکیشن Air Dine در سوئد غوغایی به پا کرده و به پدیده ای جذاب تبدیل شده است. به طور مثال در شهر گوتنبرگ هر هفته حداقل 30 مهمانی شام به این ترتیب برگزار می شود.

اپلیکیشن Air Dine یکی از جدیدترین نرم افزارهای راه اندازی شده در این زمینه است که با نام supper-club شناخته می شود. پیش از این وب سایت  Eat With در سال 2012 در شهر بارسلونای اسپانیا راه اندازی شده و در حال حاضر با 11 هزار کاربر در 34 کشور، فعال و البته به سرعت هم رو به گسترش است. eatFeastly هم وب سایت ویژه سرآشپزان حرفه ای است که می خواهند در منزل یا هر جایی به غیر از رستوران، میزبان مهمانان غیررسمی باشند.

انتهای پیام

 

منبع: تلگراف 

مترجم: مریم سبزعلی

لینک کوتاهلینک کپی شد!
اخبار مرتبط
ارسال نظر

  ×  4  =  8