چالش های سیستم بانکی مربوط به امروز و دیروز نیست/ معوقات کمتراز یک درصد

مدیرعامل بانک قرض‌الحسنه مهر ایران می گوید: چالش های سیستم بانکی کشور مربوط به امروز و دیروز نیست، بلکه نتیجه انباشه شدن عوامل مختلفی در 37 سال اخیر است که اکنون خود را نشان داده است.

به گزارش ریسک نیوز، «مرتضی اکبری» روز شنبه در گفت و گو با ایرنا افزود: از آنجا که دولت یازدهم به دنبال برقراری شفافیت و اعمال نظم و انضباط در سیستم بانکی بود، پیگیری این اعمال شفافیت و انضباط موجب شد چالش ها و انحراف های سیستم بانکی خود را نشان دهند.
وی «اقتصاد بانک محور»، «قفل شدن منابع بانک ها در پروژه های ناموفق»، «تاسیس بانک ها و موسسات مالی متعدد» و همچنین «رقابت سیستم بانکی برای افزایش نقدینگی» را چهار عامل اصلی ایجاد چالش در سیستم بانکی معرفی کرد و گفت: بخشی از مشکلات سیستم بانکی به درون سیستم و بخشی نیز به بیرون از این سیستم بر می گردد؛ مساله این است که اقتصاد ما یک اقتصاد بانک محور است؛ یعنی تامین منابع مالی به عهده سیستم بانکی گذاشته شده است.
مدیرعامل بانک قرض‌الحسنه مهر ایران گفت: در این شرایط تصور کنید یک بانک 90 درصد نیاز مالی یک پروژه را تامین کند؛ اگر آن پروژه به هر دلیل با شکست مواجه شود، منابع بانک در آن پروژه قفل خواهد شد.

لینک کوتاهلینک کپی شد!
اخبار مرتبط
ارسال نظر

11  −  2  =