کشف قاچاق انسان از لابه لای کارتن های خالی کامیون در مرز بازرگان

در محموله جدید یک زن و سه مرد از داخل بار کانتینر یک کامیون کشف شد.

به گزارش ریسک نیوز به نقل از تسنیم، گمرک ایران از جدیدترین مورد کشف قاچاق انسان از داخل بار کانتینری یک دستگاه کامیون خبر داد.این ششمین محموله قاچاق انسان است که در سالجاری توسط ماموران گمرک و از داخل بار کامیون کشف می شود .

در بازرسی ماموران گمرک از این محموله تعداد یک زن و سه مرد که در داخل بار مخفی شده بودند و قصد داشتند به صورت غیر قانونی و قاچاق از کشور خارج شوند ، کشف شد .

ماموران گمرک محتویات یک کامیون خروجی در مرز بازرگان که قصد داشت تحت رویه صادرات از کشورمان به مقصد ترکیه خارج شود و حامل بار کارتن خالی بود را به کمک تیم کنترلی بازرسی می کنند. در نهایت  تیم کنترلی در این بازرسی با کمک تجهیزات موفق به کشف قاچاق انسان از لابه لای کارتن های خالی می شوند .

این گزارش می افزاید ؛ با بهره ‏برداری بهینه از دستگاه‏های کنترلی پیشرفته و افزایش تعداد سگ های کمکی جهت کشف قاچاق کالا، مواد مخدر و انسان ، ماموران گمرک فقط در سال 1395 موفق به کشف 480 مورد قاچاق انسان در گمرکات کشور شدند که 50 مورد آن مربوط به گمرک بازرگان بود .

بر این اساس تعداد ایکس ری های کامیونی گمرک در سالهای اخیر به سه برابر افزایش یافته و در سال 95 تعداد 10 قلاده سگ خریداری و آموزش داده شده و در گمرکات کشور مستقر شده اند.

گمرک ایران بر اساس ارزیابی های سازمان جهانی گمرک رتبه دوم را در مبارزه با انواع قاچاق و رتبه نخست دنیا را در مبارزه با قاچاق مواد مخدر در اختیار دارد .

لینک کوتاهلینک کپی شد!
اخبار مرتبط
ارسال نظر

68  −  58  =