جزئیاتی از پوشش بیمه ای رگ سفید/ قرارداد نا کام بیمه ای یک هفته پس از انعقاد

دکل چاه نفتی رگ سفید توسط کنسرسیومی متشکل از بیمه رازی با 40 درصد سهم ف به عنوان لیدر قرارداد و بیمه آرمان و نوین هر کدام با 30 درصد سهم تحت پوشش بیمه ای در آمده است.

به گزارش ریسک نیوز، بعداز ظهر روز هفتم آبان ماه (ساعت 13) چاه شماره 147 میدان نفتی رگ سفید هنگام عملیات حفاری به‌دلیل فوران گاز، منفجر شد که این انفجار موجب آتش‌سوزی در دکل حفاری 95 فتح شرکت ملی حفاری شد.
سخنگوی کمیسیون انرژی مجلس با بیان اینکه سطح آتش‌سوزی در دکل نفتی رگ سفید وسیع است، گفته با توجه به این حجم آتش ۳۰ تا ۴۰ روز طول می‌کشد تا آتش مهار شود.

طبق اخبار موجود دکل این چاه نفتی توسط کنسرسیومی متشکل از  بیمه رازی با 40 درصد سهم به عنوان لیدر قرارداد و  بیمه ارمان و نوین هر کدام با 30 درصد سهم تحت پوشش بیمه ای در امده است.

گفته می شود ، خسارت این دکل نفتی رقمی بالغ بر 15 میلیارد تومان تخمین زده شده است .

نکته جالب توجه در خصوص پوشش بیمه ای  این دکل نفتی ان است که تنها حدود یک هفته پس از انعقاد قرار داد این چاه نفتی دچار اتش سوزی گردید و همچنان نیز در آتش می سوزد.

لازم بذکر است چاه نفتی رگ سفید فاقد پوشش بیمه ای بوده و دکل موجود در چاه تحت پوشش بیمه بوده است.

روزانه چقدر نفت می سوزد؟

طبق بررسی های  موجود از محل حادثه، روزانه 8000 تا 9000 بشکه نفت در چاه آتش گرفته می سوزد. این مقدار نفت با نرخ 62 دلاری قیمت فعلی هر بشکه نفت اوپک، حداقل حدود 500 هزار دلار قیمت دارد. به عبارتی در یک شبانه روز چیزی در حدود 500 هزار دلار نفت در چاه نفتی 147 میدان رگ سفید می سوزد.

لازم بذکر است ، بیمه رازی اعلام کرده توسط شركت بيمه رازي خسارت دكل فتح ٩٥ شركت ملي حفاري ايران پرداخت خواهد شد؛

گفتني است تنها دكل فتح ٩٥ تحت پوشش اين بيمه نامه مي باشد و چاه رگ سفید پوشش بیمه ای ندارد و  بیمه نامه مذکور در قالب یک کنسرسیوم بیمه ای با راهبری و سهم ۴۰ درصد بیمه رازی صادر شده است.

لینک کوتاهلینک کپی شد!
اخبار مرتبط
ارسال نظر

76  −    =  71