اداره‌ کل نظارت بر بیمه‌های عمر در بیمه مرکزی ایجاد می شود / احتمال ایجاد معاونت IT در چارت سازمانی بیمه مرکزی

در راستای شفافیت عملکرد بیمه گران در حوزه بیمه های عمر ، ایجاد اداره‌ی کل نظارت بر بیمه‌های عمر را بیمه مرکزی در دستور کار قرار گرفته ، تا از این طریق عملکرد شرکتهای بیمه در حوزه بیمه‌های عمر به صورت دقیقتری کنترل شود./ برخی احتمالات وجود دارد که نهاد نظارتی به سمت اصلاح ساختار IT و حتی ایجاد معاونت IT در چارت سازمانی بیمه مرکزی پیش رود .

به گزارش ریسک نیوز،بیمه مرکزی پس از اقدامات جهت  تفکیک حساب رشته عمر از سایر رشنه های بیمه ای برخی اقدامات دیگر جهت شفاف سازی بیمه های عمر را در دستور کار قرار داده است .

یکی از موارد دیگری که از سوی نهاد نظارتی مورد تاکید قرار گرفته  مجزا‌کردن منابع سرمایه‌گذاری بیمه‌های عمر است ، البته در این خصوص هنوز اطلاعات دقیقی که نشان دهد تا چه میزان شرکتهای بیمه منابع مورد نظر را تفکیک کرده اند ، در درست نیست اگرچه به نظر می رسد بیمه مرکزی در خصوص تفکیک منابع مذکور جدیت دارد.

برخی منابع خبری اذعان می دارند در راستای شفافیت عملکرد بیمه گران در حوزه بیمه های عمر ،  ایجاد اداره‌ی کل نظارت بر بیمه‌های عمر را بیمه مرکزی در دستور کار قرار گرفته ، تا از این طریق  عملکرد شرکتهای بیمه در حوزه بیمه‌های عمر به صورت دقیقتری کنترل شود.

همچنین گفته می شود ، نهاد نظارتی انتقال و تمرکز از واحدهایی با اهمیت کمتر به واحدهای مهم‌تر را در دستور کار قرار داده  تا جایی که برخی احتمالات وجود دارد که  به سمت اصلاح ساختار IT و حتی ایجاد معاونت IT در چارت سازمانی بیمه مرکزی پیش رود ، هرچند اصلاح ساختار نهایتاً باید از فیلتر سازمان اداره‌ی استخدامی عبور کند.

به گزارش ریسک نیوز حال به باید دید به دلیل اهمیت توسعه زیر ساختهای فناوری اطلاعات ، بیمه مرکزی در راستای این تغییر حرکت خواهد کرد؟

لینک کوتاهلینک کپی شد!
اخبار مرتبط
ارسال نظر

83  −    =  79