بیمه ایران معین ریسک‌های خشونت سیاسی را بیمه می کند

با طراحی یک بیمه نامه خاص؛

بیمه ایران معین با همکاری فعالان صنعت بیمه در خارج از کشور اقدام به طراحی بیمه‌نامه ریسک‌های خشونت سیاسی کرده است تا مسائلی همچون اعمال تروریستی، خرابکاری، شورش، اعتصاب و یا بلوا، خسارت خصومت‌آمیز، طغیان، انقلاب یا قیام، یاغی‌گری و کودتا، جنگ و یا جنگ داخلی را تحت پوشش قرار گیرد.

به گزارش ریسک نیوز، ابراهیم حمیدی ، مدیر عامل بیمه ایران معین می گوید : در ایران به علت وجود ظرفیت‌های بالقوه در کنار بازار نسبتاً بزرگ و برخورداری از عرضه نیروی کار تحصیل‌کرده و متخصص، طرح‌های سرمایه‌گذاری می‌توانند از نرخ بازده بالایی برخوردار باشند که برای سرمایه‌گذاران خارجی بسیار جذاب است. اما در عین حال به علت برخی نااطمینانی‌ها ممکن است این نرخ‌های بازده با ریسک‌هایی همراه باشند.
به گفته وی از این منظر طراحی پوشش بیمه‌ای که بتواند ریسک‌های خشونت سیاسی به منظور تهییج سرمایه‌گذاری در کشور را پوشش دهد از اولویت برخوردار است. به سبب همین نیاز مبرم، این شرکت با همکاری فعالان صنعت بیمه در خارج از کشور اقدام به طراحی بیمه‌نامه ریسک‌های خشونت سیاسی کرده است تا مسائلی همچون اعمال تروریستی، خرابکاری، شورش، اعتصاب و یا بلوا، خسارت خصومت‌آمیز، طغیان، یاغی‌گری و کودتا، جنگ و یا جنگ داخلی را تحت پوشش قرار دهد.

وی اذعان می دارد :این شرکت در راستای جامه عمل پوشاندن به بند  ۲ ماده ۱۱ برنامه ششم توسعه برنامه‌ریزی‌های گسترده ای انجام داده که می‌توان به عرضه محصولات جدید بیمه‌های زندگی، الحاق پوشش‌های جدید به بیمه زندگی مان و پیگیری اخذ مجوز فعالیت در سرزمین اصلی اشاره کرد؛ در صورت اجرایی شدن طرح‌های مذکور این شرکت بالاتر از سهم بازار فعلی خود در تحقق اهداف برنامه ششم توسعه قدم خواهد برداشت.

به گفته حمیدی یکی از مهمترین چالش‌های پیش روی شرکت‌های بیمه فعال در مناطق آزاد تجاری و ویژه اقتصادی این است که در حالی که این شرکت‌ها به فعالیت در محدوده مناطق آزاد و ویژه محدود هستند، شرکت‌های سرزمین اصلی محدودیتی برای فعالیت و فروش بیمه در این مناطق ندارند. در این وضعیت، شرکت‌های سرزمین اصلی با توجه به برخورداری از صرفه‌های ناشی از مقیاسی و نیز استفاده حداکثری از قانون اعداد بزرگ به جهت بهره‌مندی از فرصت‌های سرزمین اصلی، به راحتی می‌توانند محصولات خود را با نرخ‌هایی پایین ارائه دهند. این مسئله باعث شده است که نظام رقابت میان شرکت‌های فعال منطقه آزاد و ویژه و شرکت‌های سرزمین اصلی، دچار خدشه شود. ازاین منظر بازبینی سازوکار فعالیت‌های شرکتهای مناطق آزاد تجاری و ویژه اقتصادی می‌بایستی بازبینی شود.

مدیر عامل بیمه ایران معین تاکید داشت : از سویی دیگر ماده ۳ مقررات‌ تأسیس‌ و فعالیت‌ مؤسسات‌ بیمه در مناطق‌ آزاد تجاری‌  اذعان می‌دارد که «موسساتی‌ که‌ در اجرای‌ این‌ آیین‌ نامه‌ اجازه‌ فعالیت‌ درمنطقه‌ دریافت‌ می‌کنند، مجاز به‌ عرضه‌ بیمه‌ برای‌ اشخاص‌ مقیم‌، موضوعات ‌و موارد بیمه‌ موجود در سایر نقاط کشور و بیمه‌ حمل‌ و نقل‌ کالای ‌وارداتی‌ به‌ سایر نقاط کشور که‌ قرارداد خرید آن‌ در ایران‌ منعقد یا اعتباراسنادی‌ آن‌ در ایران‌ باز شده‌ است‌ نمی‌باشند». از این منظر این شرکت‌ها نمی‌توانند محصولات بیمه‌ای جدیدی که طراحی می‌کنند را در سرزمین اصلی به فروش برسانند. این قانون انگیزه‌های لازم برای نوآوری و رقابت را در میان این شرکت‌ها تهییج نمی‌کند. اصولا در صورتی که شرکت‌ها بتوانند حداقل در یک رشته بیمه‌ای که دارای تخصص و مزیت هستند، محصولات نوآورانه را طراحی کنند و از فرصت سرزمین اصلی بهره‌برداری کنند، ضمن اینکه عملکرد سازمانی خود را بهبود می‌بخشند، با افزایش رقابت و پاسخ به نیازهای جدید بیمه‌ای، می‌توانند هم عملکرد کل صنعت را بهبود ببخشند و هم ریسک‌های نوظهور را تحت پوشش قرار دهند. بنابراین به نظر می‌رسد بازنگری در این مقررات می‌تواند هم نوآوری و هم رقابت را در کل صنعت ارتقاء دهد./منبع :  دنیای اقتصاد

 

لینک کوتاهلینک کپی شد!
اخبار مرتبط
ارسال نظر

  +  37  =  44