شاخص بورس درهفته گذشته در کانال ۹۶ هزار واحد متوقف شد

شاخص بورس در هفته گذشته با ۲۵۷ واحد رشد بر روی رقم ۹۶ هزار و ۱۸۶ واحد ایستاد و به کار خود پایان داد.

به گزارش ریسک نیوز، در بورس تهران و در هفته گذشته ۵ میلیارد اوراق بهادار به ارزش ۱۲ هزار و ۸۰۰ میلیارد ریال مورد مبادله سرمایه گذاران قرار گرفت.

صفاری کارگزار بورس در این خصوص به خبرنگار ما گفت: در هفته گذشته بازار کم حجم و کم رونقی را داشتیم و در این بازار فروشنده‌ها تمایلی به فروش نداشتند و خریداران خریدی را انجام ندادند.

قیمت‌های جهانی فلزات و گزارشات نه ماهه شرکت‌ها مهم‌ترین فاکتور‌های تاثیرگذار این روز‌های بازار سرمایه است.

حامدی کارگزار بورس گفت: اگر از هفته‌های آتی قیمت ارز را ریزشی ببینیم و بازار‌های جهانی هم ریزشی باشند فشار فروش بیشتری به بازار تحمیل می‌کند ولی اگر برعکس باشد و ارز از رشد قیمتی برخوردار باشد و از طرفی بازار‌های جهانی هم رشد کند مطمئنا شادابی و لطافت خاصی به بازار خواهد آمد.

نماد کنتورسازی که حدود یکسال است در بورس تهران بسته شده و دردسر زیادی را برای سهام داران ایجاد کرده است طبق مصوبه شورای عالی بورس در روز چهارشنبه به مدت ۵ روز کاری در خارج از ساعات معامله بورس قابلیت معامله پیدا کرده است.

روح بخش کارشناس بورس دراین باره گفت: دارندگان سهام کنتورسازی تا ۲۰ هزار سهم می‌توانند حداکثر ۲ هزار سهم خود را بفروشند و دارندگان سهام بیش از ۲۰ هزار سهم می‌توانند حداکثر ۱۰ درصد موجودی سهام خود را به فروش برسانند.

وی ادامه داد: قیمت خرید هر سهم ۲۱ هزار و ۷۵ ریال می‌باشد و نوع سفارش فروش از نظر اعتبار زمانی بدون محدودیت زمانی است.

اما برای اینکه مشکلات اینچنینی برای سهامداران ایجاد نشود چه اقداماتی باید انجام داد؟

ستاک کارگزار بورس گفت: نبود تقارن اطلاعاتی را هر چقدر بتوانیم کمتر کنیم تا اطلاعات به موقع و صحیح بدست سرمایه گذاران برسد این اتفاقات کمتر خواهد بود که در نهایت به نفع بازار سرمایه است.

در فرابورس و در هفته گذشته ۱۹ میلیون ورقه اسناد خزانه اسلامی با عنوان اخزا ۶۰۴ در روز چهارشنبه عرضه شد، اما این اوراق با چه هدفی عرضه می‌شود؟

غلامعلی پور معاون توسعه بازار فرابورس گفت: پیمانکاران یا سایر طلبکارانی که کاری برای دولت انجام می‌دهند در ازای دریافت طلبشان اوراق اسناد خزانه اسلامی را دریافت می‌کنند.

فلزات اساسی در هفته گذشته ۵۳ درصد سهم بازار را در اختیار داشتند، محصولات شیمیایی ۹ درصد و استخراج کانی‌های فلزی ۸ درصد سهم بازار را در اختیار داشتند که در مجموع این سه صنعت ۷۰ درصد سهم بازار را در اختیار داشتند و درهفته گذشته پیشرو بودند.

به سهام داران تازه وارد توصیه می‌شود فقط پول‌هایی را وارد این بازار کنند که در دراز مدت به آن نیازی ندارند.

لینک کوتاهلینک کپی شد!
اخبار مرتبط
ارسال نظر

5  ×    =  30