۱۰۰ مسئول کشور دو تابعیتی و دارای گرین کارت هستند!!

یک لیست 100 نفره افرادی که اعم از گرین کارت و و دو تابعیتی هستند در جریان تحقیق و تفحص به دست آمده که در گزارش اسامی آنها ذکر شده است.

به گزارش ریسک نیوز به نقل از تسنیم، حسینعلی حاجی دلیگانی، نماینده مردم شاهین شهر و عضو هیئت تحقیق و تفحص از افراد دو تابعیتی و دارای گرین کارت در حوزه مدیران ارشد کشوری از آماده شدن گزارش این هیئت خبر داد و گفت: این گزارش روز گذشته تقدیم کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شد. و اعلام کرد که ۱۰۰ مسئول کشور دو تابعیتی و دارای گرین کارت هستند.

به دنبال افزایش تهدیدها و بحث نفوذ، ضرورت داشت درباره موضوع افراد دو تابعیتی و دارای گرین کارت در حوزه مدیران ارشد کشور تحقیق و تفحصی صورت گیرد. سال گذشته این تحقیق و تفحص در مجلس تصویب شد و گزارشی تدوین و به مجلس ارائه شد.

گزارش تدوین شده 33 صفحه و دارای 40 صفحه ضمایم و مستندات است. یک لیست 100 نفره افرادی که اعم از گرین کارت و و دو تابعیتی هستند در جریان تحقیق و تفحص به دست آمده که در گزارش اسامی آنها ذکر شده است.

از نظر خلأهای قانونی نیز هیئت به نتایجی دست یافت. به این نتیجه رسیدیم که در وزارت امور خارجه هیچ نظارتی برای شناسایی افراد دو تابعیتی وجود ندارد و اطلاعاتی درباره ورود و خروج افراد در وزارتخانه وجود ندارد.

در سفرهای خارجی مسئولان نیز، وزارت امور خارجه گاه بی اطلاع است.وزارت کشور نیز در شناسایی افراد دو تابعیتی موفق نبوده و آن طور که باید و شاید به وظایفش عمل نکرده است البته فقدان یک بانک جامع اطلاعاتی را نیز در روند تحقیق و تفحص شاهد بودیم.

 

لینک کوتاهلینک کپی شد!
اخبار مرتبط
ارسال نظر

51  +    =  60