قیمت جهانی طلا امروز ۱۳۹۷/۰۲/۱۹

قیمت هر اونس طلا امروز با ۰.۶۴ درصد کاهش به ۱۳۰۶ دلار و ۲۱ سنت رسید.

به گزارش ریسک نیوز، به نقل از رویترز، در حالی که پس از اعلام تصمیم آمریکا به خروج از برجام، قیمت نفت افزایش یافته و ارزش دلار در کنار سوددهی اوراق قرضه خزانه داری آمریکا بالا رفته است، قیمت طلا امروز با کاهش مواجه بود.

ترامپ در اقدامی که موجب ناخرسندی متحدان اروپایی آمریکا و ایجاد عدم قطعیت در مورد عرضه جهانی نفت شد، اعلام کرد که آمریکا از توافق هسته ای ایران خارج می شود و تحریم های اقتصادی علیه ایران را مجددا برقرار خواهد ساخت.

در حالی که قیمت نفت به بالاترین رقم 3 سال و نیم گذشته رسیده، ارزش دلار آمریکا در برابر ین ژاپن امروز افزایش داشت و میزان سوددهی اوراق قرضه ده ساله دولت آمریکا به 3 درصد نزدیک تر شد.

بر اساس این گزارش، قیمت هر اونس طلا امروز با 0.64 درصد کاهش به 1306 دلار و 21 سنت رسید. قیمت طلای آمریکا نیز امروز 0.62 درصد افت داشت و به 1305 دلار و 50 سنت رسید.

دانیل هاینس، تحلیلگر موسسه ای ان زد گفت: «طلا بین افزایش ریسک های ژئوپلتیک و تقویت ارزش دلار آمریکا گیر کرده است. به طور قطع خرید های طلا با هدف سرمایه گذاری امن بعد از اعلام خروج آمریکا از برجام، به اندازه ای که ما فکر می کردیم بالا نبوده است.»

هنگام بروز وضعیت های آشفته سیاسی یا اقتصادی، بازار طلا به عنوان یک محل سرمایه گذاری امن محسوب می شود و این موجب رشد قیمت طلا می شود.

در همین حال، روز سه شنبه، دونالد ترامپ، رئیس جمهوری آمریکا و شی جینپینگ، رئیس جمهوری چین در مورد مسائل تجاری گفت وگو کردند.

در سایر بازارهای فلزات گرانبها، قیمت نقره امروز با کاهش 0.1 درصدی به 16 دلار و 42 سنت رسید. قیمت پلاتین هم با 0.1 درصد رشد به 912 دلار و 50 سنت رسید. همچنین قیمت پالادیوم 0.3 درصد رشد داشت و به 972 دلار و 40 سنت رسید.

لینک کوتاهلینک کپی شد!
اخبار مرتبط
ارسال نظر

  ×  9  =  9