دوشنبه ۲۹ بهمن ۱۳۹۷ 18 February 2019
پربازدیدترین رسانه حوزه بیمه

پربازدیدترین رسانه صنعت بیمه

پربازدیدترین رسانه حوزه بیمه
 منوی اصلی
  • ریسک نیوز
  • بیمه
  • بانک و بورس
  • طلا و ارز
  • مقالات
  • اخبار روز
  • تعاريف و قوانين بيمه
  • راهنمای بیمه گذاران
  • ریسک نیوز
  • بیمه
  • بانک و بورس
  • طلا و ارز
  • مقالات
  • اخبار روز
  • تعاريف و قوانين بيمه
  • راهنمای بیمه گذاران
  • ریسک نیوز
  • بیمه
  • هنر روابط عمومی در هدایت سازمان از شعارگرائی به عملگرائی / افشین نوری

هنر روابط عمومی در هدایت سازمان از شعارگرائی به عملگرائی / افشین نوری

الف
چهار شنبه ۲۶ اردیبهشت ۱۳۹۷ , ۰۴:۲۲
کد خبر : ۱۲۷۵۴۴
امتیاز کاربران
     
۰ دیدگاه

هنر روابط عمومی در هدایت سازمان از شعارگرائی به عملگرائی / افشین نوری

باید علم و هنر روابط عمومی به کمک سازمانها بیاید و اینجاست که حوزه هایی مانند تبلیغات و بازاریابی باید فعالیت های خود را همسو با روابط عمومی پیش ببرند تا در خم کوچه شعار تبلیغاتی باقی نمانند.

ریسک نیوز : روابط عمومی ها را شاید بتوانیم نقطه تلاقی علم ، فرهنگ و هنر بدانیم. جاییکه هم دانش لازم دارد هم اخلاق و هنرمندی می خواهد تا موفقیت یک سازمان را شکل دهد.

جایگاه روابط عمومی و دیدگاه هر سازمان به حوزه روابط عمومی تا حد زیادی نشان دهنده دیدگاه آن سازمان به مشتریان ، خریداران ، تعامل کنندگان و در مجموع مخاطبان آن سازمان است. شاید گاهی سازمان ها با شعارهای جالب و دهان پرکن می خواهند به مشتریان خود بگویند که به آنها اهمیت می دهند اما مادامیکه این سازمانها یک روابط عمومی حرفه ای و توانمند نداشته باشند تا این شعارها را سازماندهی و مدیریت کند و به عمل نزدیک نماید هیچگاه از قالب یک شعار فراتر نمی روند و چه بسا به زودی مخاطبانشان هم به این نتیجه خواهند رسید که فلان سازمان فقط شعار می دهد و در عمل به مشتریان و مخاطبان خود توجهی ندارد.

اینجاست که باید علم و هنر روابط عمومی به کمک سازمانها بیاید و اینجاست که حوزه هایی مانند تبلیغات و بازاریابی باید فعالیت های خود را همسو با روابط عمومی پیش ببرند تا در خم کوچه شعار تبلیغاتی باقی نمانند.

از آغاز شکل گیری فعالیت های روابط عمومی در سازمان ها همواره به حجم این فعالیت ها افزوده شده و اهمیت آن بیشتر نمایان شده است تا جاییکه گاهی سازمانهایی که در فعالیت خود به بن بست رسیده اند با یک طرح حرفه ای خلاقانه روابط عمومی از این بن بست خارج شده و فعالیت را از سر گرفته اند نمونه های این موارد در دنیای تجارت و اقتصاد فراوان است و می توان با مراجعه به تاریخچه فعالیت برخی شرکت ها ی بزرگ این نمونه ها را به وضوح مشاهده کرد .

اصولاً فضای ارتباطات و روابط عمومی که فضایی تعاملی و دوسویه است بدون حضور هردو طرف ارتباط به اهداف خود نما یابد و یک روابط عمومی توانمند نمی تواند بدون دخالت دادن ایده ، علایق و سلایق مخاطب خود یک برنامه مناشسب را برای سازمانش اجرا نماید.

اخلاق مداری حفظ حرمت انسانها باید همواره سرلوحه کار روابط عمومی ها باشد و نهایت دلسوزی ، احترام و اهمیت به مخاطب ( مشتری ) لازمه شروع فعالیت و تداوم یک روابط عمومی حرفه ای است.

برخلاف تبلیغات که همواره هزینه در بر دارد و در صف اول هزینه های سازمان ها است اتفاقاً روابط عمومی کم هزینه ترین راه معرفی و شناساندن خدمات ، محصولات و در مجموع فعالیت های سازمان ها است چرا که با ارتباط خوب با رسانه ها و خبرنگاران با داستان گویی و گزارش نویسی در مطبوعات و رسانه های الکترونیکی و انتشار مقاله و مصاحبه و برگزاری کنفرانس های خبری بدون هیچ هزینه ای به معرفی سازمان خود می پردازد و به صورت کاملاً شفاف با مردم سخن می گوید .

وظیفه اصلی روابط عمومی ها که اساتید این حوزه همیشه بر آن تأکید داشته اند انتقال اطلاعات ، علایق و نظرات از بیرون سازمان ( مردم و مخاطبان ) به درون سازمان و دخالت دادن این اطلاعات در تصمیم گیری ها و روند فعالیت و همچنین ارائه تصویری شفاف ، کامل و همراه با صداقت از سازمان خود به مخاطبان است و اولین راه است که اعتماد جلب می شود و شما همواره مشتریانی وفادار خواهید داشت که اهمیت و احترام شما را به خودشان احساس می کنند.

روابط عمومی باید زبان گویا سازمان و مخاطب به صورت دوطرفه باشد تا نظرها را به خود جلب کند و شاید بخشی از فعالیت های روابط عمومی بایستی به این موضوع اختصاص یابد که جایگاه خود را در سازمان تثبیت بخشد و اعتماد مدیران رده های بالا را جلب کن تا از این راه بتواند بهترین خدمات خود را به مخاطبان ارائه نماید.

امروزه دیگر کمتر شاهد استراتژی و برنامه بازاریابی هستیم که در آن جایگاهی ویژه برای فعالیت های ارتباطی وروابط عمومی تعریف نشده باشد و اصولاً سازمان های توانمند بدون جایگاه ویژه روابط عمومی برنامه تبلیغاتی و استراتژی فروش مناسبی برای خود متصور نخواهند شد.

در مجموع انتقال احساس سازمان نسبت به مشتری به گونه ای مشتری این احساس را به خوبی درک نماید وظیفه روابط عمومی است و هرچه روابط عمومی احساس مثبت ، توأم با احترام و ارزش برای مشتری بهتر منتقل نماید مشتری هم وفادرتر خواهد بود و این احترام را متقابلاً پاسخ خواهد داد و اگر این وظیفه روابط عمومی به خوبی انجام نگیرد چه بسا تمام فعالیت ها و تلاش های یک سازمان نتیجه معکوس دهد و هرگز به موفقیت منجر نشود ./افشین نوری مدیر روابط عمومی بیمه پارسیان

به اشتراک بگذارید:

اخبار مرتبط
  • امیر صفری از پژوهشکده بیمه جدا شد / رئیس جدید پژوهشکده بیمه کیست؟
  • کاردگر از نامه سندیکا برای حذف ۲.۵ درصد تخفیف ثالث خبر داد / شفاف سازی در خصوص طرح مهر دانا
  • بیمه سامان فرایند بانک - بیمه را در صنعت بیمه عملیاتی کرد / افتتاح شعبه تخصصی بانک – بیمه سامان شد
  • از گرانمایه تا فرشباف بر صنعت بیمه چه گذشت؟ / از لابی گری برای انحلال بیمه آسیا و البرز تا تلاش ناکام برای خصوصی شدن بیمه ایران
  • تشخیص و درمان اختلالات فروش در بیمه (قسمت اول) / سید مهدی احمدی
  • با اقدامات چهار رئیس کل بیمه مرکزی ایران آشنا شوید/ از منصور تا اعرابی
  • اشتباهات مهلک در فروش بیمه عمر / محمد علی سلیمانیا
  • گزینه جدید پیشنهادی جهت مدیر عاملی بیمه ایران معین کیست؟
  • وزارت راه به جمع بیمه گذاران تجارت‌نو پیوست
  • جزئیات جشنواره فروش بیمه نامه"تجارت‌نو"
نظر بدهید
capcha
شما به این خبر چه امتیازی می دهید؟
     
  • آخرین اخبار
  • پربیننده ترین ها

امیر صفری از پژوهشکده بیمه جدا شد / رئیس جدید پژوهشکده بیمه کیست؟

همتی: تعادل بازار ارز در ماه پایانی سال به‌نفع عرضه به‌هم خواهد خورد

افزایش ۱۱۰ تومانی نرخ دلار و یورو در صرافی‌های بانکی

کاردگر از نامه سندیکا برای حذف ۲.۵ درصد تخفیف ثالث خبر داد / شفاف سازی در خصوص طرح مهر دانا

قیمت طلا، قیمت سکه و قیمت ارز امروز ۹۷/۱۱/۲۸

سقوط شاخص بورس به ارتفاع ۱۵۶ هزار واحد

بیمه سامان فرایند بانک - بیمه را در صنعت بیمه عملیاتی کرد / افتتاح شعبه تخصصی بانک – بیمه سامان شد

تشخیص و درمان اختلالات فروش در بیمه (قسمت اول) / سید مهدی احمدی

امیر صفری از پژوهشکده بیمه جدا شد / رئیس جدید پژوهشکده بیمه کیست؟

کاردگر از نامه سندیکا برای حذف ۲.۵ درصد تخفیف ثالث خبر داد / شفاف سازی در خصوص طرح مهر دانا

بیمه سامان فرایند بانک - بیمه را در صنعت بیمه عملیاتی کرد / افتتاح شعبه تخصصی بانک – بیمه سامان شد

اتفاق عجیب در بازار سکه/ بازار ارز و سکه در انتظار تعیین‌تکلیف پالرمو

قیمت طلا، قیمت سکه و قیمت ارز امروز ۹۷/۱۱/۲۷

"بله" سه میلیونی شد

نظر بدهید

بیمه آسیا
بیمه سامان
طراحی سایت و بهینه سازی طرح یاد
نام شما

لینک های مفید

  • کسب و کار بیمه
  • بیمه ایران
  • تابناک
  • بانکداری الکترونیک

گروه های خبری

  • بیمه
  • بانک و بورس
  • طلا و ارز
  • مقالات
  • اخبار روز
  • تعاريف و قوانين بيمه
  • راهنمای بیمه گذاران

دسترسی سریع

  • صفحه نخست
  • پیوندها
  • تماس با ما
  • آر اس اس
  • درباره ما
  • عضویت در خبرنامه

تمامی حقوق مادی و معنوی این وب سایت متعلق به ریسک نیوز می باشد.

طراحی سایت و سئو توسط وب 24