ناگفته هایی از تهدید نفتی روحانی و نامه سردار سلیمانی: برخی دچار خلط مبحث شده اند

وزنامه خراسان نوشت: سعد ا… زارعی تحلیل گر مسائل سیاسی و بین‌المللی ابعاد جدیدی از نامه سردار سلیمانی به رئیس جمهور و همچنین تهدید اخیر رئیس جمهور درباره صادرات نفت جهانی را مطرح کرد.

به گزارش ریسک نیوز، این تحلیل گر سیاسی به سخنرانی تهدیدآمیز رئیس جمهور در هفته گذشته که خطاب به غربی ها گفته بود اگر می توانید جلوی فروش نفت ایران را بگیرید تا نتیجه اش را ببینید، اشاره کرد و گفت: نیاز بود کسی که می‌تواند آن تهدیدات را عملی کند از او پشتیبانی کند، بنابراین سردار قاسم سلیمانی برای خنثی‌سازی توطئه دشمن در یک نامه حساب شده از سخنان آقای روحانی حمایت و تشکر کرد و این پیام به دنیا ارسال شد که تهدیدات رئیس جمهور درباره صادرات نفت توخالی نیست و از سوی کسانی که در منطقه کارهای بزرگی انجام داده‌اند پشتیبانی می‌شود. به گزارش فارس این تحلیل گر مسائل بین المللی که در مسجد حضرت ولیعصر شهرک شهید محلاتی سخنرانی می کرد، با تأکید بر این که هدف آمریکا از اعمال تحریم‌های شدیدتر، تقسیم مسئولان جمهوری اسلامی به دو طیف و روبه‌روی هم قرار دادن آن هاست، گفت: هدف آمریکا این بود که کلاف را از دست جمهوری اسلامی خارج و در نهایت شهروندان را از مسئولان و نظام جدا کند، اما در بخش‌های درونی نظام که غرب آن ها را رقیب هم حساب می‌کند زمانی که پای منافع نظام وسط باشد با پیام امثال سردار سلیمانی اوج رفاقت دو طیف نشان داده می‌شود. وی افزود: این در حالی بود که دشمن از ماه ها قبل تبلیغ می‌کرد که سپاه رقیب و مخالف دولت و به دنبال زمین زدن آن است و متأسفانه این مثلاً رویکرد به داخل کشور هم رخنه کرده بود و حتی خود رئیس جمهور هم به این موضوع دامن می‌زد چرا که بازتاب سخنرانی‌اش در روز 29 فروردین و روز ارتش این بود که آقای روحانی با سپاه درگیر شده و به آن طعنه زده است. این تحلیل گر مسائل سیاسی و بین‌المللی گفت: در روزهای اخیر هم شنیدید که می‌گفتند سپاه می‌خواهد علیه رئیس جمهور کودتا کند و امثال آقای تاج‌زاده و زیباکلام هم به این سخن دامن می‌زدند اما پیام خالصانه سردار سلیمانی این است که سپاه به عنوان قوی‌ترین حامی دولت در وقت لازم به کمک دولت می‌آید و این نامه بازتابش برای دشمنان و فتنه‌گران داخلی خیلی تلخ بود.

برخی نیروهای مخلص نظام درباره نامه سردار سلیمانی دچار خلط مبحث شده اند
زارعی با ذکر این نکته که برخی از نیروهای مخلص و بسیجی درباره نامه سردار سلیمانی به رئیس جمهور دچار خلط مبحث و سو‌ءتفاهم شدند، گفت: آن ها روی واژه‌هایی تمرکز کردند که از نظر شان در این نامه ضروری نبود اما توجه نکردند که نشان دادن این فضا میان دولت و سپاه اقدامی بود که برجک دشمن را زد. سعد ا… زارعی درباره انتقاد عده ای از نامه سردار سلیمانی به روحانی گفت:نباید برخی عبارات را برای کسی که رهبری می‌خواهد تا آخر بر سر کار بماند به کار ببریم چرا که ایشان می‌خواهند همین دولت کارهای غلط را اصلاح کند. وی ادامه داد: بعضی دوستان محل بحث را گم کرده‌اند چرا که ما الان در مواجهه با اقتدار جمهوری اسلامی ایران هستیم نه مقام کسی که می‌خواهد امام حسن (ع) را پایین بکشد. زیرا اصلاً شرایط امروز جمهوری‌اسلامی ایران شرایط آن روز امام حسن (ع) نیست. از این‌رو نباید از اشعث به عنوان مثال سخن گفت.

روایتی از موضع گیری رهبری درباره نامه روحانی به سران اروپا
وی تصریح کرد: عبارات نامه سردار سلیمانی همان عباراتی است که از سوی رهبر معظم انقلاب قبلاً بیان شده است همان طور که درباره نامه آقای روحانی به سران اروپا تعبیر ایشان این بود که اگر در انتهای نامه نام حسن روحانی نوشته نشده بود همه تصور می‌کردند که نامه من است.وی با یادآوری این که سهم اروپا در اقتصاد جمهوری اسلامی ایران 17 میلیارد دلار است، اظهار کرد: این سهم باید مدیریت شود و اگر آن ها حاضر نباشند به تعهدات‌شان عمل کنند باید این رقم را بر کشورهای درجه دو و سه اروپایی سرشکن کنیم چرا که آن ها برعکس آلمان و فرانسه مبادلات‌شان با بانک‌های کوچک صورت می‌گیرد.

راهبرد نظام در نگاه به شرق
وی از راهبرد نگاه به شرق به عنوان دیگر ضرورت مسیر آینده اقتصادی جمهوری اسلامی ایران یاد کرد و با اشاره به این که رهبر انقلاب از قدیم مطرح می‌کردند که ما در آسیا ظرفیت‌های بسیاری داریم و دشمن در این قاره نداریم، اظهار کرد: ‌براین مبنا رهبر معظم انقلاب می‌گفتند که اقتصاد و سیاست خارجی ما باید با نگاه به شرق طراحی شود. البته این نگاه در کشور غریب بود. به عنوان مثال برخی مقامات وزارت خارجه ما تا چندی پیش به روسیه به چشم همان روسیه تزاری نگاه می‌کردند در حالی که این کشور چندین بار چرخیده است. این تحلیل گر مسائل سیاسی و بین‌المللی گفت: این مقامات وزارت خارجه می‌گفتند روس‌ها قابل اعتماد نیستند ولی نمی‌گفتند چگونه انگلستان قابل اعتماد است؟ در حالی که انگلستان هم‌اکنون در حال توطئه علیه ایران است.

منبع: خبرآنلاین

لینک کوتاهلینک کپی شد!
اخبار مرتبط
ارسال نظر

1  +  5  =