شرکت های ناشناس واردکننده خودرو چقدر ارز دولتی گرفتند؟

شرکت های ناشناس واردکننده خودرو چقدر ارز دولتی گرفتند؟چندی پیش بانک مرکزی فهرست شرکت های واردکننده خودرو که دریافت کننده ارز دولتی بودند را منتشر کرد. در این فهرست، نام چند شرکت واردکننده خودرو به چشم می خورد که ناشناس هستند. در جستجوهای انجام شده هیچ اثری از این شرکت ها در واردات خودرو در گذشته دیده نمی شود و عمر تاسیس این شرکت ها نهایتاً به سه سال می رسد. این شرکت ها موفق شده اند از سامانه نیما ارز دولتی دریافت کنند.

به گزارش ریسک نیوز،بعد از مشخص شدن سوءاستفاده برخی شرکت ها از ارز دولتی، رئیس جمهور روحانی دستور داد تا فهرست شرکت های دریافت کننده ارز دولتی منتشر شود. در همین راستا، بانک مرکزی چندی پیش فهرست شرکت های واردکننده خودرو دریافت کننده ارز دولتی را منتشر کرد. در این فهرست، 21 شرکت موفق شده بودند 121 میلیون یورو ارز دولتی از سامانه نیما و بانک مرکزی دریافت کنند. با نگاهی به فهرست، برخی شرکت های واردکننده خودرو به چشم می خورد که ناشناس هستند و جستجوها نشان می دهد که این شرکت ها در گذشته فعالیت آنچنانی در واردات خودرو نداشته اند.

این شرکت ها عبارتند از نادران کار موتور، نوشه تجارت سپهر، بازرگانی ایمن تجارت جام جم، آپام خودروی اروند، آژمان نگین کارا و ملینا تجارت آرکا./ تابناک اقتصادی

لینک کوتاهلینک کپی شد!
اخبار مرتبط
ارسال نظر

3  +  2  =