چه کسانی از قانون منع بکارگیری بازنشستگان برای خود کلاه می بافند؟

بهره گیری انحرافی از قانون منع بکار گیری بازنشستگان دولتی در صنعت بیمه؛

از زمانی که قانون منع بکارگیری بازنشستگان ابلاغ شد همواره برخی افراد در صنعت بیمه تلاش کرده اند تا با سوء استفاده از قانون جدید ، افراد مورد نظر خود را بر کرسی مدیر عاملی بنشانند./ رسوخ شبه دولتی ها در صنعت بیمه نمی تواند بهانه خوبی برای بهره گیری انحرافی از قانون جدید منع بکارگیری بازنشستگان باشد .

به گزارش ریسک نیوز،با ابلاغ قانون جدید منع بکارگیری بازنشستگان ماندن یا رفتن مدیران در نهادهای مختلف زیر مجموعه دولت به سوژه داغ این روزها تبدیل شده است.

جدای ازینکه قانون منع بکارگیری بازنشستگان به مرور سبب جذب نیروهای جوان و گردش منابع انسانی می شود ؛اما متاسفانه برخی افراد در ایران عمدتا از قوانین جهت بهره گیری های شخصی خود استفاده می کنند.

از زمانی که قانون منع بکارگیری بازنشستگان ابلاغ شد همواره برخی افراد در صنعت بیمه تلاش کرده اند تا با سوء استفاده از قانون ، افراد مورد نظر خود را بر کرسی مدیر عاملی بنشانند.

این در حالی است که در قانون فوق صراحتا امده است که بازنشستگان شامل نهادها و موسسات دولتی یا زیر مجموعه دولت می شوند.

در این راستا ماده 5 خدمات مدیریت کشوری از دستگاه اجرایی یاد می کند: دستگاه اجرایی کلیه وزارتخانه ها، موسسات دولتی،  شرکتهای دولتی وکلیه دستگاههایی که شمول قانون برآنها مستلزم ذکر یا تصریح نام است.

در تبصره ماده 4 هم شرکت های دولتی را تعریف می نماید و در فهرست آن علاوه برتعریف دستگاههای اجرایی ,نهاد های عمومی غیر دولتی وموسسات وابسته را به تفصیل بیان می کند.
سید فرید موسوی ، رییس فراکسیون جوانان مجلس در این خصوص می گوید، هر شرکت و نهادی که بیش از 50 درصد سهام آن مستقیما در اختیار دولت باشد، مشمول این قانون است اما شرکتهائی که از ابتدا قانون تاسیس انها خصوصی بوده ، در بورس فعالیت می کنند و سهام دولتی انها واگذار شده مشمول این قانون نمی شوند.

لینک کوتاهلینک کپی شد!
اخبار مرتبط
ارسال نظر

15  +    =  20