روایت پور کیانی از عملکرد بیمه ایران در حلقه محدود دولتی ها

در مجمع عمومی بیمه ایران ارایه شد؛

این گزارش بیمه ایران در حالی است که اشاره ای به رقم زیان انباشته بیمه ایران و علل کاهش سطح توانگری مالی و میزان کسری ذخائر ، مطالبات معوق و بدهی های بیمارستانی نشده است.

به گزارش ریسک نیوز،روابط عمومی بیمه ایران گزارشی از مجمع این شرکت بیمه ای که بدون حضور وزیر اقتصاد برگزار شد، ارایه کرده است.

محسن پورکیانی، مدیرعامل بیمه ایران در  این گزارش با اشاره به رشد 8 درصدی حق بیمه صادره این شرکت در سال گذشته نسبت به سال 95 – علیرغم خارج کردن پرتفوی رشته درمان 2 هزار میلیاری چند سازمان بزرگ – اظهار کرد : هم اکنون بیمه ایران به طور میانگین روزانه 33 میلیارد تومان خسارت به هم میهنان زیان دیده در اقصی نقاط کشور پرداخت می کند.

   در این گزارش امده است که  مدیرعامل بیمه ایران  آماری دقیق از حساب های مالی شرکت ارائه کرده و مدعی شده که شاخص های اقتصادی عمده و اساسی بیمه ایران در سال 96 بهبود یافته  و از رشد همراه با شتاب این شاخص ها در هفت ماه سال 97 خبر داده است .

مدیر عامل عنوان کرد که فعالیت های بیمه اتکایی شرکت 293 درصد، سرمایه گذاری ها 37 درصد و درآمدهای ناشی از سرمایه گذاری ها 12 رصد رشد داشته است.

    پورکیانی در ادامه با اشاره به اصلاح پرتفوی زیانده درمان و کاهش سهم آن به 14 درصد در سال گذشته و نیز کاهش نسبت خسارت پرداختی به حق بیمه صادره از 77 درصد به 61 درصد (در 7 ماه سال 97) ، پرداخت خسارت های عمده در حوزه انرژی، زلزله کرمانشاه، هواپیماها و…، اجرای طرح جامع املاک در بیمه ایران به منظور مولدسازی دارایی ها که منجر به فروش بسیار خوب دارایی های ثابت مازاد شرکت شد، استقرار سیستم یکپارچه مالی، توسعه سامانه دریافت و پرداخت الکترونیکی، ادامه ساماندهی پروژه سیستم جامع بیمه گری و پیش بینی و اجرای راهکارهای زیان انباشته در دو بخش اقدامات درون و برون سازمانی را از اهم اقدامات انجام شده یا در حال اجرای شرکت در سال گذشته و امسال برشمرد.

این گزارش بیمه ایران در حالی است که اشاره ای به زیان انباشته بیمه ایران و کاهش سطح توانگری مالی و میزان کسری ذخائر ، مطالبات معوق و بدهی های بیمارستانی نشده است.

گفتنی است ، صورتهای مالی بیمه ایران به همراه پیوستها و ضمائم مدتهاست منتشر نشده و از انجا که مانند شرکتهای خصوصی قابل دسترس نیست امکان راستی آزمائی گفته ها و نقل قول ها وجود ندارد.

فرهاد دژپسند ، وزیر اقتصاد ، وعده داده که شرکتها و نهادهای دولتی باید صورتهای مالی خود را شفاف کنند و باید منتظر بود و دید که ایا این وعده ها محقق می شود؟

لینک کوتاهلینک کپی شد!
اخبار مرتبط
ارسال نظر

2  ×  4  =