دژپسند تكليف انتخاب مدير عامل اسيا را مشخص كرد/ از توصيه هاي وزير اقتصاد تا دخالت برخي مقامات بانكي در انتصاب مدير عامل بيمه اسيا

گام عملياتي وزير اقتصاد در خصوصي سازي واقعي؛

در حاليكه وزير اقتصاد بر انتخاب مدير عامل بيمه اسيا بدون دخالت دولت و مطابق اُسلوب شركتهاي خصوصي تاكيد داشته اما شنيده ها حاكي است، برخي مقامات ارشد بانكي به رايزني جهت انتخاب مديرعامل بيمه اسيا مبادرت ورزيده اند .

به گزارش ریسک نیوز،منابع خبري اذعان داشتند ، فرهاد دژپسند طي جلسه اي كه با مديران ارشد و برخي اعضاء هيات مديره بيمه اسيا داشته بر انتخاب مدير عامل بيمه اسيا به صورت مستقل تاكيد داشته است.

در اين جلسه وزير اقتصاد به صورت ضمني با اشاره به ضرورت انتخاب مدير عامل اين شركت بيمه اي با راي اعضاء هيات مديره ، تصريح داشته كه وزارت اقتصاد دخالتي در انتصابات بيمه اسيا نخواهد داشت.

به نظر می رسد ، با توجه به اینکه یکی از انتقادات مهم بر نحوه خصوصی سازی بانک و بیمه های واگذار شده دخالت وزارت اقتصاد در تعیین مدیر عامل این موسسات بازرگانی است ، این توصیه وزیر اقتصاد در انتخاب مدیر عامل بیمه اسیا را باید به فال نیک گرفت تا شرکتهای بیمه از تسلط دولت در انتصابات به مرور رها شوند.

مرور تاریخی نشان می دهد،  این انتقاد را می توان در مصاحبه عبدالناصر همتی با روزنامه همشهری در زمانی که مدیر عامل بانک سینا بود ، یاداور شد زمانیکه صراحتا اعلام کرد معتقد نیستم که سه شرکت بیمه اسیا ، البرز و دانا به صورت واقعی خصوصی  شده اند که اگر اینطور است چرا همچنان مدیران عامل انها توسط و یا با دخالت دولت انتخاب می شود؟

بر اساس اين گزارش در حاليكه وزير اقتصاد بر انتخاب مدير عامل بيمه اسيا بدون دخالت دولت و مطابق اُسلوب شركتهاي خصوصي تاكيد داشته اما شنيده ها حاكي است، برخي مقامات صنعت بانكي  به رايزني جهت انتخاب مديرعامل بيمه اسيا مبادرت ورزيده اند .

گفته مي شود، برخي افراد كه مديرعاملي بيمه اسيا را هدف گرفته اند مشغول رايزني با این مقامات براي تصاحب مدير عاملي اين شركت هستند.

به نظر مي رسد، استقلال بازارهاي مالي حكم مي كند كه دخالت ناظرين پولي بر انتصابات صنعت بيمه پايان يابد .

گفتني است ، شركت بيمه اسيا به عنوان يكي از چهار شركت بزرگ بازار بيمه كه داراي سهم بازار بالايي است پس از رجعت كاردگر به بيمه دانا تا كنون بدون مديرعامل و سرپرست اداره مي شود.

لینک کوتاهلینک کپی شد!
اخبار مرتبط
ارسال نظر

  ×  7  =  14