اصلاح ساختار در بيمه معلم پس از بورسی شدن کلید خورد

کردزنگنه ،رئیس هیات مدیره

كرد زنگنه در ادامه به اصلاح ساختار در بيمه معلم اشاره كرد و گفت: اگر چه در بيمه معلم يكبار اصلاح ساختار صورت گرفته اما از انجا كه يك شركت و نهاد مانند يك موجود زنده است، اين موجود براي تنفس در اكوسيستم نيازمند بازنگري و تغيير است بر همين اساس طراحي ساختار جديد بيمه معلم متناسب با برنامه هاي استراتژيك و عملياتي و أهداف پيش رو در دستور كار قرار گرفته است.

به گزارش ریسک نیوز،كرد زنگنه، رييس هيات مديره بيمه معلم با بيان اينكه اين شركت بيمه اي پس از سالها زيان انباشته طي حدود پنج سال اخير به سوددهي و بازدهي مطلوب رسيده، ابراز داشت: پرتفوي شركت از حدود ٣٠٠ ميليارد تومان قطعا به بيش از ١٧٠٠ ميليارد تومان خواهد رسيد كه رشدي ٥ برابري را نسبت به پنج سال گذشته تجربه خواهد كرد.

 كرد زنگنه در تشريح روند افزايش پرتفوي بيمه معلم بر توجه به منافع سهامداران با جذب پرتفوي با كيفيت تاكيد كرد و خاطر نشان ساخت: استراتژي افزايش پرتفوي بيمه معلم با تمركز بر ارزيابي و مديريت ريسك خواهد بود و هر ريسكي را نخواهد پذيرفت ضمن اينكه كليه پرتفوي هاي پيشنهادي در كميته ريسك شركت تحليل و بررسي خواهد شد.

 رييس هيات مديره بيمه معلم درج نامه بيمه معلم در بورس را ضمن حركت در مسير شفافيت، نقطه عطف عملكرد این شركت بيمه دانست و عنوان داشت: با توجه به حركت بيمه معلم در سالهاي اخير در مسير بازدهي مناسب به دليل ضرورت ايجاد شفافيت بيشتر و از آنجا كه دارايي هاي بيمه معلم از ارزش دفتري ان بسيار بيشتر است و ضرورت داشت كه اين عملكرد خود را بيشتر نمايان كند، درج نام بيمه معلم در بورس رقم خورد.

كردزنگنه پيش بيني كرد : با توجه به بيزنس پلني (business Plan) كه براي حضور بيمه معلم در بورس پياده سازي شده و تغييرات ساختاري كه در اين راستا ايجاد خواهد گرديد با طي مرحله كشف قيمت و حضور رسمي بيمه معلم در بورس پيش بيني مي شود اين شركت مورد اقبال سهامداران واقع شده و تبديل به يكي از سودآورترين شركتهاي بورسي خواهد شد.

رييس هيات مديره بيمه معلم با اشاره به اقدامات بيمه معلم در بدو ورود  اين شركت به بورس گفت: در گام اول  اصلاح مقررات شركت را در دستور كار قرار داديم كه در اين راستا آيين نامه ها و دستور العمل هاي شركت در حال بازنگري هستند، ضمن اينكه تلاش كرديم تا بروكراسيهاي زايد از شركت حذف شود تا بيمه معلم چابكي لازم براي حركت در مسير بازار سرمايه  را دارا باشد.

به گفته رييس هيات مديره بيمه معلم كه سالها سكان سازمان خصوصي سازي را در دست داشته يكي از مشخصه هاي خصوصي سازي مقررات زدايي جهت حركت پويا و مطلوب موسسات بازرگاني براي حضور در بورس است.

كرد زنگنه در ادامه به اصلاح ساختار در بيمه معلم اشاره كرد و گفت: اگر چه در بيمه معلم يكبار اصلاح ساختار صورت گرفته اما از انجا كه يك شركت و نهاد مانند يك موجود زنده است، اين موجود براي تنفس در اكوسيستم  نيازمند  بازنگري و تغيير است بر همين اساس طراحي ساختار جديد بيمه معلم متناسب با برنامه هاي استراتژيك و عملياتي و أهداف  پيش رو در دستور كار قرار گرفته است.

كرد زنگنه از استقرار حاكميت شركتي در بيمه معلم خبر داد و گفت: از انجا كه در فرايند حاكميت شركتي سه اصل شفافيت، پاسخگويي و حفظ حقوق كليه ذينفعان مورد توجه است در ساختار جديد بيمه معلم بر پياده سازي corporate governance تاكيد شده است.

به گفته وي اساسنامه شركتهاي بيمه منطبق با أصول حاكميت شركتي با توافق بورس و بيمه مركزي به شركتهاي بيمه ابلاغ شده است.

رييس هيات مديره شركت بيمه معلم طراحي core insurance و سيستم يكپارچه بيمه گري را از ديگر برنامه هاي بيمه معلم معرفي كرد و گفت:از انتقادات موجود بر صنعت بيمه  ضعف ساختار اي تي و فقدان سيستم يكپارچه بيمه گري  است در اين راستا بيمه معلم  براي گذار از بيمه گري سنتي به نوين طراحي سامانه يكپارچه بيمه گري  را در دستور كار قرار داده است.

دکتر غلامرضا حیدری کرد زنگنه رييس هیات مدیره بیمه معلم در پایان از تدوين سيستم كنترل داخلي شركت بيمه معلم خبر داد كه حتي از سوي ساير شركتهاي بيمه نيز با استقبال مواجه شد.

دکتر غلامرضا حیدری کرد زنگنه رييس هيات مديره بيمه معلم همچنين به حركت روابط عمومي بيمه معلم در راستاي اهداف استراتژيك شركت در راستاي پاسخگويي و توجه به برند سازماني بيمه معلم اشاره كرد و نقش روابط عمومي ها را در مشتري مداري/ اطلاع رساني شفاف و پاسخگويي كليدي دانست.

لینک کوتاهلینک کپی شد!
اخبار مرتبط
ارسال نظر

35  −  30  =