احتمال تعلیق فعالیت دو شرکت بیمه ای به دلیل عدم تحقق افزایش سرمایه

رئیس کل بیمه مرکزی در گفتگوی ویژه خبری شبکه دو سیما خبر داد:

تقریباً بیشتر شرکت های بیمه توانسته اند سرمایه خود را افزایش دهند اما 2 شرکت مشکل دارند و این مسئله به سهامداران آنها اعلام شده است./وضعیت این 2 شرکت در شورای عالی بیمه بررسی می شود و اگر نتوانند مشکلاتشان را حل کنند احتمال دارد فعالیت آنها تعلیق شود.

به گزارش ریسک نیوز،غلامرضا سلیمانی در برنامه گفتگوی ویژه خبری شبکه دو سیما با بیان اینکه بیمه در سال های اخیر رشد مناسبی داشته است افزود: در سال گذشته 34 هزار میلیارد تومان حق بیمه صادر شد که 21 درصد در مقایسه با سال 95 افزایش دارد.

رئیس کل بیمه مرکزی از سود حدود هزار و 200 میلیارد تومانی صنعت بیمه در سال 96 خبر داد و گفت: از 32 شرکت بیمه 4 شرکت زیان ده هستند.

سلیمانی افزود: برخی شرکت های بیمه برای رقابت نرخ شکنی می کنند که موجب رقابت ناسالم می شود، حق بیمه کاهش می یابد و شرکت های بیمه در پرداخت هزینه ها دچار مشکل می شوند.

وی گفت: بر این اساس بیمه مرکزی محدودیت هایی را برای تخفیف نرخ بیمه برای شرکت ها در نظر گرفته است از جمله شرکت های بیمه در بیمه شخص ثالث فقط می توانند دو و نیم درصد تخفیف دهند.

سلیمانی افزود: در بیمه مرکزی بر شرکت های بیمه نظارت جامع وجود دارد و کمیته های صیانت برای شرکت هایی که زیان ده هستند یا ممکن است در آینده زیان ده شوند رتبه تعیین می کنند.

وی گفت: بیمه مرکزی حتی یک شرکت را که توان حل مشکلاتش را نداشت با تشکیل شورای عالی بیمه از فعالیت معلق کرد تا مشکلاتش را حل کند.

سلیمانی افزود: شرکت های بیمه ای که آیین نامه های بیمه مرکزی را رعایت نمی کنند نمره منفی می گیرند و به شرکت هایی که این آیین نامه ها را رعایت می کنند نمره مثبت داده می شود.

وی با بیان اینکه توانگری شرکت های بیمه به وسیله عدد اعلام می شود و هر چه این عدد بزرگتر باشد نشان دهنده ضعف توان شرکت بیمه است گفت: اکنون از کل شرکت های بیمه، 8 شرکت توانگری 2، یک شرکت توانگری 4 و بقیه شرکت ها توانگری 1 دارند.

سلیمانی با بیان اینکه سهامداران سرمایه شرکت های بیمه را تأمین می کنند افزود: تقریباً بیشتر شرکت های بیمه توانسته اند سرمایه خود را افزایش دهند اما 2 شرکت مشکل دارند و این مسئله به سهامداران آنها اعلام شده است.

وی گفت: وضعیت این 2 شرکت در شورای عالی بیمه بررسی می شود و اگر نتوانند مشکلاتشان را حل کنند احتمال دارد فعالیت آنها تعلیق شود.

رئیس کل بیمه مرکزی افزود: از کل شرکت های بیمه فقط بیمه مرکزی و شرکت بیمه ایران دولتی هستند.

وی با بیان اینکه بیمه مرکزی در شرکت بیمه ایران با قانون خدمات کشوری اداره می شود گفت: روابط در انتخاب مسئولان شرکت های بیمه خصوصی به بیمه مرکزی ارتباطی ندارد و ما در آن دخالت نمی کنیم.

سلیمانی افزود: در حالی که حق بیمه شخص ثالث به طور میانگین 560 هزار تومان است اما ضریب خسارت در این بخش بالاست.

وی گفت: پرداخت هزینه های درمانی در 7 ماه نخست امسال 60 درصد در مقایسه با سال قبل افزایش یافته است البته در بخش هایی مانند بیمه آتش سوزی مشکلی نداریم.

سلیمانی افزود: معافیت مالیات بر ارزش افزوده بیمه موجب کاهش حق بیمه می شود.

وی گفت: مالیات بر ارزش افزوده و … 29 درصد حق بیمه را شامل می شود.

سلیمانی با بیان اینکه ضریب نفوذ بیمه ای در کشور 2/3 درصد است افزود: به بیمه ها اجازه داده ایم با حق بیمه هایی مانند بیمه زندگی در سرمایه گذاری ها وارد شوند اما حق بنگاه داری ندارند.
وی گفت: اجازه نمی دهیم در صنعت بیمه، بنگاه داری شود.

رئیس کل بیمه مرکزی افزود: 14 استارت آپ برای کمک به شرکت های بیمه و بیمه گذار رونمایی شد.

سلیمانی گفت: همه نفتکش ها و کشتی ها و حمل و نقل هوایی کشور زیر پوشش بیمه های داخلی هستند.

وی با بیان اینکه تورم یک موضوع موقتی اما قراردادهای بیمه ای بلندمدت است افزود: کنار بیمه زندگی، شرکت های بیمه مشوق هایی در نظر گرفته اند و 2 شرکت بیمه به طور تخصصی درباره بیمه عمر وجود دارد.

لینک کوتاهلینک کپی شد!
اخبار مرتبط
ارسال نظر

  +  7  =  15