خودآگاهی نمایندگان بیمه چگونه حاصل می شود/ سعیده رجب زاده

دستاورد یک نماینده بیمه این است که از انجام هر کاری می ترسد یک مرتبه آن را انجام بدهد تا مسیر عصبی توهم ترس برایش ساخته شود و بتوانید ترس هایش را رها کند.

 ریسک نیوز: چندی پیش کتاب شاه کلید موفقیت اثری از چارلز هانل را مطالعه می نمودم راهکاری های عملی و حیاتی برای تغییر و تحول در زندگی که متوجه شدم این بود چنانچه با مکانیزم و ماهیت مغز آشنا شویم می توانیم با تمرکز و تسلط بر افکارمان در زندگی و کسب و کارمان موفق شویم بنابراین تصمیم گرفتم تا مقاله ای در ارتباط با خودآگاهی نمایندگان بیمه را برای شما بنویسم

 یک سوال چالش برانگیز!

چرا برخی افراد با اینکه تلاش کمی انجام می دهند به قدرت و ثروت و موفقیت می رسند در حالی که عده ای دیگر تلاش های بسیار کمی انجام می دهند ولی به اهداف و آرزوهایشان نمی رسند و مدام درگیر مسایل و مشکلات شان هستند و مدام یک الگوی تکرار شونده­ای مانند شکست را تجربه می نمایند علت این امر در ذهن و اندیشه انسان است برخی از این نیروی خلاقانه و متمایز کننده در مسیر پیشرفت و ترقی استفاده می کنند انها به شناخت ، درک و فهم نیروی خارق العاده اندیشه رسیده اند قوانین حاکم بر جهان، ثابت و هماهنگ می باشد و برای همه انسانها یکسان می باشد  بنابراین باید این قوانین حاکم بر جهان هستی را یاد بگیریم. تا با شناخت ، درک قوانین و پیروی از قوانین طبیعی از انها به نفع خودمان استفاده نماییم و به نتیجه مطلوب و دلخواهمان دست یابیم اگر شما یک نماینده بیمه هستید می توانید با خودآگاهی از ماهیت مغز به موفقیت دست یابید فقط کافی است به نیروی اندیشه و فکرتان اطمینان داشته باشید تا به موفقیت مورد نظرتان دست یابید.

ماهیت مغز

ماهیت مغز به 2 بخش ضمیر خودآگاه و ضمیر ناخودآگاه تقسیم می شود. اجازه بدهید اینگونه توضیح دهم فکر می کنید چقدر خودتان را می شناسید؟ لطفاً چند لحظه فکر کنید حتماً در جواب خواهید گفت: می شناسم، ولی باید بگویم واقعیت چیز دیگری است. اغلب ما اهدافمان را مکتوب نکرده ایم و نمی دانیم چه هدفی داریم می خواهیم به کجا برسیم و زمان رسیدن به اهداف و آرزوها را در نظر نگرفته ایم. و همین امر باعث می شود در تصمیم گیری دچار اشتباه شویم. آیا در خصوص ضمیر خودآگاه و ناخواداگاه شنیده اید؟ به نظر من شناخت از مکانیزم مغز از اولویت های زندگی هر فرد است . بخش خوداگاه بخشی است که اگر به طور مثال بگویم جمع 2+2 چه می شود؟ به سرعت پاسخ را برایتان فراهم می کند. ضمیر ناخودآگاه به طور غیر مستقیم از طریق نیروی برتر کنترل می شود. به طور مثال کنترل اعمال غیر ارادی انسان را بر عهده دارد مثل کنترل قلب و… در واقع سرنوشت آینده انسان را رقم می زند. ضمناً باید به این نکته هم اشاره کنم که ضمیر ناخوداگاه از شعور برخودار نیست و شما هر افکاری به ذهنتان بیاورید شرایط محقق شدن آن را مهیا خواهد کرد. افکار منفی ما را با محدودیت و کمبودها مواجه می سازند. یعنی چنانچه در ذهنتان بر این باور باشید که نمی توانید فرد موفقی در کسب و کار بیمه ای تان باشید مطمین باشید همین افکار منفی، شما را با شکست مواجه خواهند کرد.

 بعنوان مثال روزی با یک مشتری در مورد بیمه عمر صحبت داشتم ولی تمام ذهن و افکارم منفی بود پس بنابراین این مذاکره با شکست مواجه شد و مشتری راضی به خرید بیمه عمر از طریق من نشد. پس قدرت ذهن را دست کم نگیرید در صورتی که اگر در آن لحظه بر احساسات خودم غلبه می کردم و افکار مثبت را در ذهن خود تصویر سازی می کردم و نفع واضحی به مشتری در رابطه با بیمه عمر نشان می دادم 100% این مذاکره به فروش ختم می شد پس هر آنچه در مزرعه ذهن خود می کارید همان را برداشت می کنید. ما روزانه با 2 نوع فکر روبرو هستیم افکاری با تصاویری مثبت یا افکاری با تصاویری منفی، چنانچه می خواهید به موفقیت و پیروزی دست یابید باید بر این باور باشید که پیروز خواهید شد.

تمرین تمرکز بر روی اهداف:

اهداف خود را مکتوب کرده و هر صبح و شب به آرزوها و اهدافتان فکر کنید و این امر باعث می شود که انرژی و انگیزه خود را برای ادامه راه حفظ کنید.اگر یکی از هدف های شما موفقیت در کسب و کار نمایندگی بیمه است ، باید بگویم برای موفق شدن در کسب و کار بیمه ای به مشتری تان نفع واضح رانشان بدهید که با خرید بیمه نامه چه سود و فایده ای به مشتری خواهد رسید، تا به شما اعتماد کند و از خدمات و محصولات بیمه ای تان استفاده نماید.

 همچنین باید یک احساس خوب به مشتری انتقال دهید، یعنی مشتری این احساس را داشته باشد زمانی که به کسب و کار شما مراجعه می نماید با اطلاعات مفید و کاربردی در مورد خدمات و محصولات بیمه ای از دفترتان خارج می شود.

امروزه اکثر انسان ها آگاه هستند یعنی اینکه اطلاعات کاملی از محصولات و  خدمات بیمه ای دارند پس شما نسبت به سایر رقبا یک وجه تمایز داشته باشید، پس باید بدانید در پس هر معلولی یک علت خاصی وجود دارد، باید مسیری را انتخاب کنید که هدف و نتیجه ای مشخص داشته باشد. عامل اصلی اکثر شکست های ما ترس هایی هست که ما، از قبل داریم و همین باعث شده تا دست به کاری نزده و مدام در انجام کارهایمان شکست خورده باقی بمانیم.

 دستاورد یک نماینده بیمه این است که از انجام هر کاری می ترسد یک مرتبه آن را انجام بدهد تا مسیر عصبی توهم ترس برایش ساخته شود و بتوانید ترس هایش را رها کند. اولاً متوجه می شوید ترس یک توهم است ثانیاً باید بر خجولی تان غلبه نمایید، تا روز به روز امیدتان بر انجام کارهای موفقیت آمیز بیشتر گردد.

مهمترین کار فکر مثبت بیدار کردن استعدادهای نهفته درون هر فرد است تا ضمن به کارگیری استعداد، توانایی و قوه تشخیص زندگی خود را در جهت خودآگاهی به کار گیرد. کار مهمی که ما برای افراد و مشتریان بیمه ای مان انجام می دهیم این است که آنها را استعدادیابی می نماییم.یعنی به آنها کمک می کنیم توانایی و استعداد هایشان را کشف کنند و با ارتباطات موثر حس خوب و برتری داشته باشند این دستاورد ما باعث شده مشتریان بیشتری به سمت ما مراجعه نمایند .شما نیز، می توانید به اهداف و آرزوهایتان فراتر از انتظار پیش بروید به شرطی که فرصت های طلایی را درک کنید یعنی اینکه برای مشتریانتان خدماتی فراتر از انتظار ارائه دهید از 2 عنصر تقویت اراده و قدرت استدلال بهره بگیرید قدرت استدلال به شما کمک می کند تا مدام از خودتان سوالات خوب و منطقی بپرسید تا مغزتان بدنبال جوابهای منطقی بگردد و از طریق ناخوداگاهی به ذهنتان برساند.

 مثلاً از خودتان بپرسید اگر وضعیت درآمدی من در کسب و کار بیمه ای خوب نیست علت آن چیست؟ تا ضمیر ناخودآگاه تان ، شما را به سمت پیدا کردن یک راه حل برای این سوال هدایت کند در ادامه این مطلب مطمئناً به جواب این سوال دست پیدا می­کنید.

قدرت واقعی فکر را بیشتر بشناسید:

برخی فکر می کنند هیپنوتیزم، سحر و جادو ترفند و فریب های ذهنی قدرت واقعی فکر هستند ولی سخت در اشتباه اند! زیرا که اینگونه افکار از ناخودآگاهی ضمیر منفی نشأت  می گیرد که در اختیار همه انسان ها است ولی به علم آن آگاه نیستند.قدرت واقعی فکر 2 جنبه دارد: جنبه مثبت و منفی .

ماباید از تصاویر مثبت فکرمان استفاده کنیم انسان های خودآگاه دنبال تقویت حافظه در راستای افکار مثبت هستند تا بتوانند برای خودشان یک زندگی سالم و سلامت فراهم نمایند.

هر اندیشه ای که از ذهن می گذرد،اجزایی از مغز مثل اعصاب و ماهیچه ها را به حرکت وا می دارد تمرکز افکار بر یک موضوع باعث می شود که اعتماد به نفستان افزایش پیدا کند.

 مواقعی که می خواهید در یک مذاکره با مشتری بیمه ای تان روبرو شوید با اعتماد به نفس ظاهر شوید بدون اینکه ترس به دلتان راه بدهید می توانید بسیار ساده و شفاف با مشتری تان صحبت نمایید و احساس خوبتان را به او منتقل نمایید مطمئن باشید از این مذاکره پیروز و سربلند بیرون می آیید.

برای جایگزینی اندیشه های مخرب چه باید کرد؟ اندیشه هایی که موجب شکست و ناامیدی،کمبودها و نارسایی ها می شوند بافت فیزیکی جدیدی در مغزتان شکل می دهد. تا حس تازه ای پیدا شود تا زندگی تان رنگ و بوی تازه ای پیدا کند و کالبد وجود تان سرشار از  شعف ، امیدواری و انرژی می شود.

یک نماینده بیمه خودآگاه فرصت ها را می بیند و به اطرافیانش منتقل می نماید با بهره گیری از دستورات و راهکارهای خودآگاهی می توانید به توانایی و برتری خاصی در مقایسه با دیگران برسید آیا مایلید در زندگی و کسب و کارتان بیمه ای تان تغییر و تحول ایجاد نمایید؟

تمرین تقویت ذهن

زندگی امروز نتیجه افکار دیروز است اگر می خواهید آینده درخشان داشته باشید باید همین امروز اقدام نمایید و ضمیر اگاهتان آنچه را دوست دارید جذب نمایید، تا ضمیر ناخودآگاه، که با جهان هستی در ارتباط است مقدمات اهداف و آرزوهای شما را فراهم نماید رشد و تحول فردی از خودآگاهی هر انسانی نشأت می گیرد خودآگاهی با مطالعه، تمرکز و تسلط بر مغز آگاه و ارتباط با انسان های موفق شکل می گیرد  شما می توانید با تمریناتی که در پایان مقاله برای شما ارائه می گردد به خودآگاهی مثبت دست یابید.

اکنون وقت عمل است اتاق آرامی را انتخاب کنید و هر شب به مدت 15 دقیقه به به تنهایی و بدون مزاحمت در این اتاق سپری نمایید. روی یک صندلی راحتی بنشینید و چشمانتان را ببندید و در ابتدا به صدای نفس کشیدنتان گوش کنید و در حالی که آرام و بی حرکت هستید یکی از اتفاقات قشنگی که در زندگی تان رخ داده در ذهنتان تصویر سازی را نمائید، این تمرین را در 21 شب در رأس ساعتی مشخص ادامه دهید تا  مسیر عصبی برای ریلکس شدن ذهن و روان تان ساخته شود و بتوانید به درک خودآگاهی و تسلط بر آنچه را می خواهید دست یابید.

در نظر داشته باشید آینده ما را افکار و دیدگاه امروز ما می سازد بنابراین برای سرنوشتتان اقدام کنید. سرنوشت یعنی آنچه در سر نوشته می شود در سر انسان محل اندیشه است پس با اندیشه های مثبت و انتخاب هدفی ایده آل سرنوشت آینده تان را با این خودآگاهی رقم بزنید.
نویسنده: سعیده رجب زاده کارگزار رسمی بیمه

 

 

لینک کوتاهلینک کپی شد!
اخبار مرتبط
ارسال نظر

  −  7  =  1