نامه نگاری نهاد ناظر با 13 شرکت بیمه برای بهبود اوضاع مالی / شورای عالی بیمه به زودی در خصوص رشته درمان تصمیم نهائی را اعلام می کند

رییس کل بیمه مرکزی اذعان داشت: وضعیت ۱۳ شرکت بیمه ای از نظر مالی بحرانی است که به آنها اعلام و نامه نگاری شده است/ ما در رتبه بندی شرکت‌های بیمه این قضیه را به جد پیگیری می کنیم .

به گزارش ریسک نیوز،رییس کل بیمه مرکزی در نشست شورای هماهنگی سندیکا با تاکید بر ضرورت فعال تر شدن شوراها گفت: شرکت‌های بیمه باید امور را به شعبات تفویض کنند و شعبات نیز با فعال کردن نمایندگی ها ، پوشش های بیمه را ارایه دهند.

وی افزود : نمایندگی ها باید دایم با بیمه گزاران ارتباط مستمر داشته باشند این در حالی است که در این زمینه ضعف وجود دارد و ارتباط شبکه فروش با بیمه گزاران کامل و مستمر نیست به همین دلیل بیمه گزاران در شرکت‌های بیمه مختلف سرگردان هستند.

به گفته وی ارتباط دایم خدمات دهنده با مصرف کننده لازمه فروش است.

سلیمانی تاکید کرد: ۴۱درصد بیمه های صادرت در تهران است در حالیکه ۱۶درصد جمعیت در تهران است که البته بخشی از آن طبیعی است چون اغلب دفاتر مرکزی  نهادها در تهران است اما بخش دیگری به نحوه فعالیت مدیران استانی بر می گردد .

رییس کل بیمه مرکزی گفت : بیمه مرکزی اراده دارد که سندیکا را تقویت کند اما این امر به این هم بستگی دارد که سندیکا دقیقا از ما چه می خواهد پس سندیکا باید سازو‌کار این را فراهم کند.
به گفته وی ما به دنبال سود برای بیمه مرکزی نیستیم اما به نظر می رسد که باید سندیکا هم خواسته های خود را عنوان کند.

سلیمانی تاکید کرد : شرکت‌هایی که صرفا به دنبال سود هستند مطمین باشند که پایدار نخواهند بود  و مسولیتهای اجتماعی هم در این بین باید مد نظر قرار گیرد

رییس کل بیمه مرکزی با اشاره به ۲۰ درصد آمار خسارات غیر واقعی از حق بیمه تولیدی چالش خسارات غیر واقعی در شرکت‌های بیمه را جدی دانست و گفت : روش‌های نوین در استارت اپها تعریف شده و واقعا چقدر شرکت‌های بیمه ازین راهکارهای نواورانه برای کاهش خسارات استفاده کرده اند

به گفته وی من با کلمه عوارض کاملا مخالفم و ورود عوارض به سیستم بیمه سم است اما فقط گفتن این کافی نیست و باید به دنبال راهکار بود.

رییس کل بیمه مرکزی با انتقاد از جبران کسری بودجه دستگاهها از طریق قرار دادن عوارض بر صنعت بیمه گفت: سندیکا می تواند در این زمینه با ارتباط با نهادهای بالادستی این مساله را پیگیری کند
رییس کل بیمه مرکزی در جلسه شورای هماهنگی  استانها از نرخ شکنی در شرکت‌های بیمه انتقاد کرد و گفت : بهتر است شرکت‌های بیمه با اتکا به آگاهی و اخلاق حرفه ای با یکدیگر هم قسم شوند و دست از نرخ شکنی بردارند  .

برای من سوال است که چگونه بدون سقف شرکت‌ها، بیمه درمان ارایه می دهند.

البته بیمه مرکزی رقابت غیر حرفه ای و بدون مدیریت را قبول ندارد و در شورای عالی بیمه در این خصوص تصمیم اساسی خواهیم گرفت.

رییس کل بیمه مرکزی با تاکید بر توجه بیشتر شرکت‌های بیمه بر تبلیغات و فرهنگ سازی گفت : تبلیغات هزینه نیست بلکه صرفه جویی  در  هزینه ها است
وی نقش رسانه ها را در این زمینه ضروری دانست.

رییس کل بیمه مرکزی اذعان داشت: وضعیت ۱۳ شرکت بیمه ای از نظر مالی بحرانی است که به آنها اعلام و نامه نگاری شده است ،ما در رتبه بندی شرکت‌های بیمه این قضیه را به جد پیگیری می کنیم .
دبیرکل سندیکای بیمه گران ایران: وزارت بهداشت و ناجا هیچ گزارشی به صنعت بیمه نمی دهند
دبیر کل سندیکای بیمه گران ایران گفت: وزارت بهداشت و نیروی انتظامی با اینکه درصدی را به عنوان عوارض از بیمه شخص ثالث دریافت می کنند، اما هیچ گزارشی درباره هزینه کرد این بودجه به بیمه ها ارایه نمی کنند.
 سیدمحمد علیپور شامگاه سه شنبه در دومین گردهمایی سراسری هیات رییسه شوراهای هماهنگی استان ها که با حضور رئیس کل بیمه مرکزی و مدیران عامل شرکت های بیمه برگزار شد، خواستار جدی گرفتن بحث بیمه درمان در صنعت بیمه شد.
دبیر کل سندیکای بیمه گران ایران تاکید کرد: باید نیروی انتظامی با مدیریت صحیح معابر و ایجاد انظباط ترافیکی از حجم خسارت های رشته بیمه شخص ثالث کم کند.
علیپور یکی از راه های افزایش ضریب نفوذ صنعت بیمه را اعتمادسازی عنوان کرد تا از این طریق بتوان رشته های جدید بخصوص بیمه های عمر را نیز گسترش داد.
دبیر کل سندیکای بیمه گران ایران تاکید کرد: حتی اگر یک شرکت کوچک در صنعت بیمه ضربه بخورد، به تمامی پیکره صنعت بیمه ضربه وارد خواهد شد.
وی ابراز امیدواری کرد با رونق اقتصادی در کشور شاهد رشد و توسعه صنعت بیمه در کشور باشیم.

لینک کوتاهلینک کپی شد!
اخبار مرتبط
ارسال نظر

6  +  1  =