کروکودیل ۵ متری آدمخوار کار دست هم نوع هایش داد

این خبر که توسط خبرگزاری فرانسوی منتشر شد بازتاب وسیعی در اندونزی و سایر خبرگزاری های جهان داشت ، که موجب وضع قوانین سخت گیرانه برای نگهداری سایر کروکدیل ها شد .

به گزارش ریسک نیوز، تصویر کشته شدن دزی ۴۴ ساله توسط کروکدیل غول پیکر بازتابهای زیادی را به همراه داشت. این حیوان به طور غیرقانونی در مزرعه ای در میناشاسا شمال سولاوسی نگهداری می شد.
دزی (۴۴ساله) ، مسئول غذا دادن در مزرعه مروارید یعنی جایی که این کروکدیل به طور غیرقانونی در آن جا نگهداری می شده است ، بوده است. او مشغول انجام وظیفه بود که با حمله این غول ۵ متری روبرو شد و جان باخت و طعمه شکارچی شد.

نام این کروکدیل ۷۰۰ کیلویی مری است و به نظر می رسد که بازو و شکم این حیوان هم در حمله خونینش  آسیب دیده است.

برای انتقال کروکدیل از قفس به محل نگهداری اش به او آرام بخش تزریق کردند و همکاران دزی به دنبال صاحب این کروکدیل می گشتند که این حادثه تلخ رخ داد.

دزی رئیس بخش آزمایشگاه مزرعه مروارید بود و در ۱۰ژانویه به مری غذا می داد ، درهمان زمان بود که به داخل قفس کروکدیل افتاد. سقوطی تلخ و به قیمت جانش.

همکاران او بدن دزی را صبح روز بعد پیدا کردند.

هاندریکس راندانگ از آژانس محافظت از منابع طبیعی شمال سولاوسی اندونزی در این باره  به (indonesian bbc) گفت:«مقامات بارها تلاش کردند تا از امکانات مزرعه بازدید کنند تا کروکدیل را از مزرعه بیرون کنند اما هیچ وقت به آنها اجازه بازدید داده نشد.»این نگهداری غیرقانونی از کروکدیل اما حالا فاجعه بار شده است.

در مصاحبه ای که بی بی سی با این مقام دولتی اندونزیایی انجام شده است ،او به قانون گریزی مالکین مزرعه اشاره کرده است.ما بارها به اینجا آمدیم ولی همیشه نرده ها قفل بوده و امکان ورود ما وجود نداشته.»

با توجه به گفته های خبرگزاری فرانسه ، همکاران دزی معتقدند که هنوز تکه هایی از بدن دزی داخل شکم کروکدیل ۵ متری باقی مانده است.

در حال حاضر صاحبان مزرعه و تمساح که ملیت ژاپنی دارند تحت پیگرد قانونی پلیس قرار گرفته اند.

به دنبال انتشار این اخبار و منتشر شدن عکس خورده شدن دزی توسط کروکدیل ، ملکه اندونزی اقداماتی برای جلوگیری از ادامه این اتفاقات کرده است که شامل دستور کشتن ۳۰۰ کروکدیل و برنامه ریزی برای حفر خندق هایی که کروکدیل ها را در آنها نگه میدارند است.

منبع: خبرآنلاین

لینک کوتاهلینک کپی شد!
اخبار مرتبط
ارسال نظر

20  +    =  30