چگونه با پس انداز اندک به سرمایه گذاری برسیم /سعیده رجب زاده

بیمه های عمر و پس انداز جایگزین خوبی برای پس اندازهای غیرضروری و بلند مدت هستند و چون پس انداز شما از قاعده سود مرکب هم بهره مند می شودبنابراین بعد ازگذشت 30 سال شما حداقل تا 10 برابر پس اندازتان عایدی خواهید داشت.

 ریسک نیوز / سعیده رجب زاده : چند وقت پیش مطالعه کتاب اثر مرکب دارن هاردی را شروع کردم کتاب جالب و اثر گذاری بود به این نتیجه رسیدم با چند تغییر ساده در سبک زندگی روزانه و عادات خرج کردن می توانم به پس انداز بهتر و بیشتری برسم. و با استفاده از قانون جادوی تخم طلا،با پس اندازهای به ظاهر کوچک می توانم در طول زمان به سرمایه گذاری بزرگی برسم. بنابراین تصمیم گرفتم تا راهکارهای عملیاتی در ارتباط با نحوه پس انداز و مدیریت هزینه ها را در قالب مقاله برای شما بنویسم.

دوست دارید بدانید راز قانون جادویی تخم طلا که زندگی من راتغییر داد چیست؟

سرمایه گذاری چیست؟

سرمایه گذاری یعنی خرید یک دارایی یا هر چیز دیگری به این امید که در آینده قیمت آن افزایش خواهد یافت و یا درآمدی ایجاد خواهد کرد. در علم اقتصاد، سرمایه گذاری یعنی خرید کالایی که در حال حاضر مصرف نمی شود اما در آینده فرد به آن نیاز پیدا خواهد کرد و آن کالا برای او سود آور خواهد بود.

ایجاد عادت پس انداز

در سمینار یکی از اساتید شرکت کردم قانون پس انداز کردن را به زبان خیلی ساده یاد دادند و از این موضوع چندین سال می گذرد و من همچنان این قانون را در زندگی ام پیاده سازی می کنم قانون جادویی تخم طلاست.

ابتدا پس اندازخود را از حسابی که حقوقتان واریز میشود آغاز کنید. برای این کار هر ماه در روزی به خصوص (مثلاً یک روز پس از واریز حقوق) مبلغ مشخصی (حداقل بیست درصد از حقوق) به حساب دیگری که به قصد پس انداز و سرمایه گذاری  افتتاح کردید،واریز کنید.

پنج درصد از حقوق خود را صرف امور خیریه، پانزده درصد صرف تفریح و شصت درصد برای خرج خانه باید کنار بگذارید اگر در هر 4 قسمت از موارد بالا که اشاره شد کم آوردید حق ندارید از سقف قسمت های دیگر جبران کنید. بلکه باید درآمد خود را افزایش دهید.

خرید بیمه عمر و سرمایه گذاری

بهتر است با شرکت های کارگزاری رسمی بیمه تماس بگیرید و از کارشناسان متخصص آن ها در زمینه مزایای بیمه عمر، سودی که پرداخت می کنند و شرایط بیمه های عمر را بپرسید. خوب است بخشی از پس اندازتان را در بیمه عمر سرمایه گذاری کنید. این بیمه ها جایگزین خوبی برای پس اندازهای غیرضروری و بلند مدت هستند و چون پس انداز شما از قاعده سود مرکب هم بهره مند می شودبنابراین بعد ازگذشت 30 سال شما حداقل تا 10 برابر پس اندازتان عایدی خواهید داشت.

بیمه درمان تکمیلی داشته باشید

یکی از راه های دیگر پس انداز پول،بیمه درمانی است شما بایستی برای خود و خانواده تان بیمه درمان تکمیلی با مزایای بیشتر و هزینه کمتر پیدا کنید و اطمینان حاصل کنید که پوشش کافی برای خودتان و وابستگانتان در اختیار دارید.برخی از شرکت های بیمه هزینه کمتری بابت حق بیمه درمان تکمیلی دریافت می کنند، ولی پوشش کمتری بابت تعهدات و بیماری ها دارند و در یک شرایط وخیم هزینه بیشتری را امکان دارد در دست شما بگذارند.

مقاومت یک هفته ای در برابر خرید:

با نفس خود برای خرج کردن پول سرچیزهایی که از قبل برای خرید آنها برنامه ای نداشتید مبازرزه کنید. برای خودتان قانون بگذارید که بدون تهیه لیست از خانه خارج نشوید و قبل از هر خرید بدون برنامه ریزی یک هفته صبر کنید.پس از یک هفته، ممکن است تصمیم بر این بگیرید که واقعا به آن بازی کامپیوتر یا تی شرت جدید و یا مانتو احتیاجی ندارید. یکی از راه های موفقیت در پس انداز حذف خریدهای اضافه است.من مطمئنم پس انداز از محل حذف خریدهای آنی و احساسی محقق می شود.

اقدامک: از همین الان اگر خرید چیزی مد نظرتان هست یک هفته در مقابل خرید مکث کنید.

بررسی تعرفه موبایل خودتان

مصرف ماهانه خود را بررسی کنید. شاید به بسته های تماس، اینترنت و دیتای نامحدود اصلاً نیازی نداشته باشید و بتوانید از یک تعرفه ارزان تر که خواسته هایتان را برآورده می کند استفاده کنید. سعی کنید ازاپلیکیشن های پیام رسان رایگان مثل تلگرام و وات ساپ به جای پیامک و از اینترنت محل کار به جای اینترنت موبایل استفاده کنید.

بررسی خدمات تلفن و اینترنت خانه

اگر زیاد اهل تلویزیون نیستید شاید بتوانید یک سرویس مناسب و مقرون به صرفه اینترنت از شر تلفن ثابت یا تلویزیون و ماهواره خلاص شوید.

کاهش دادن مصرف انرژی

از این طریق هم می توانید مقداری پول پس انداز کنید. اگر هوا سرد است، درجه ترموستات را کم کنید و لباس اضافه بپوشید. درجه دمای پکیج خود را روی 65 تنظیم کنید. وقتی در اتاق نیستید چراغ ها را خاموش نمایید. قتی با کامپیوتر کار نمی کنید آن را کاملاً خاموش کنید، کامپیوترها در حالت Sleepهم به همان اندازه حالت معمولی برق مصرف می کنند.

بردن نهار به محل کار

شما با بردن نهار از خانه به محل کار می توانید درهزینه تان صرفه جویی و پس انداز کنید. مطمئنا غذای باقی مانده از شب قبل را می توان برای ناهار روز بعد مصرف کرد. با این کار ورای پس انداز پول،احتمالاً شما غذای سالم تری هم میل می کنید.

گام های اجرایی جهت رسیدن به سرمایه گذاری

امیدوارم تا اینجا اهمیت سرمایه گذاری و پس اندازکردن پی برده ومتوجه شده باشید که انتخاب های شما چقدر مهم هستند، حتی انتخاب هایی که مهم به نظر نمی رسند زمانی که تکرار کنید و پایدار باشید تآثیر فوق العاده اثر مرکب پس انداز را در زندگی تان مشاهده می کنید. به یاد داشته باشید «شما زمانی موفق می شوید که هر روز، هر شب و همیشه گام های درستی بردارید.»

استراتژی آگاهی

یکی ازاستراتژی های که زندگی من را تغییر داد و در پیشرفت کاری و شخصی ام مؤثربوده استراتژی آگاهی است و این استراتژی به شما کمک می کند تا کنترل انتخاب هایتان را به دست بگیرید. شما به کمک این استراتژی می توانید ثروتمندتر، لاغرتر یا شادتر باشید. برای اینکه به استراتژی آگاهی دست پیدا کنید باید یک دفترچه یادداشت تهیه کنید اگر تصمیم دارید جلوی ولخرجی خودتان رابگیرید و یا وزن تان را کم کنید کافیست هر تغییر رفتار خود را یادداشت کنید در مثال ولخرجی، هر ریالی از پولتان را خرج می کنید سریع در دفترچه یادداشت کنید و در مورد اضافه وزنتان هر چیزی که می خورید را یادداشت کنید و نوشتن باعث آگاهی شما در تصمیم گیری می شود باید همه موارد را یادداشت کنید و هر روز و هر ساعت این کار را بایستی انجام دهید.

از زمانی که کار خودم را رسماً شروع کردم همیشه کوچکترین خرجی که میکردم در دفترچه یادداشتم ثبت می کردم و همین یادداشت کردن خریدهای روزانه باعث شد به یک آگاهی برسم و برای خرید خیلی از چیزها مقاومت میکردم تا مجبور نباشم در آن دفترچه یادداشت کنم و همین کار ثبت کردن باعث شد کلاً نسبت به پول و مسایل مالی آگاه تر بشوم و برای آینده پس انداز بیشتری کنار بگذارم.

یادداشت کردن روشی است که به وسیله آن به مسیر موفقیت باز می گردید.

اقدامک: همین الان یک عادت بدی را که دارید و تصمیم دارید در طول 30 روز آن عادت بد رابه عادت خوب تبدیل کنید. یک دفترچه یادداشت و خودکار تهیه کنید و روزانه کار ثبت را انجام دهید و بالای هر صفحه تاریخ روز را بنویسید و تا پایان روز سی ام ادامه دهید. با این روش می توانید سبک زندگی خود را تغییر دهید و به این باور خواهید رسید. فقط کافی است ثبت کارهای روزانه تان را شروع کنید.

لینک کوتاهلینک کپی شد!
اخبار مرتبط
ارسال نظر

48  −  43  =