بر چسب جدید بر لباس های کهنه در ویترین خاک خورده شرکتهای بیمه

حاشیه ای بر بیمه نامه های نوروزی بیمه ایران با پسوند جدید؛

وقتی یک بیمه نامه با عنوان طرح جدید روانه بازار هدف می شود این معنا را در ذهن متبادر می کند که این طرح کاملا نواورانه و جدید بوده و پس از اخذ مجوز از بیمه مرکزی و پروسه کارشناسی به مشتری عرضه شده ؛ اما اگر قرار باشد شرکتهای بیمه با تغییرات مختصر در بیمه نامه های قدیمی و قرار دادن نام های پر طمطراق و مشتری پسند، برچسب نوآورانه بر طرحهای خود بچسبانند که باید به صنعت بیمه برای این همه بازار سازی و بازار یابی و طراحی بیمه نامه های جدید تبریک گفت!

به گزارش ریسک نیوز،با آغاز سال جدید و شروع تعطیلات نوروزی شرکتهای بیمه ای طرح های بهارانه خود را روانه بازار کردند و با برچسب طرح های جدید و نوین به تبلیغات مشغولند.

اما واکاوی و بررسی این طرحها نشان می دهد، اغلب این محصولات، طرحهایی هستند که قبلا ارائه می شده اند و با اندک تغییراتی با عنوان بیمه نامه یا طرح جدید به مشتری ارائه شده اند.

در حالیکه یکی از انتقاداتی که به صنعت بیمه وارد می اید فقدان ارائه طرحهای نواورانه است که می تواند با زیر ساختهای آی تی و ارتباط با اینشورتکها عجین باشد.

از طرف دیگر وقتی یک بیمه نامه با عنوان طرح جدید روانه بازار هدف می شود این معنا را در ذهن متبادر می کند که این طرح کاملا نواورانه و جدید بوده و پس از اخذ مجوز از بیمه مرکزی و پروسه کارشناسی به مشتری عرضه شده ؛ اما اگر قرار باشد شرکتهای بیمه با تغییرات مختصر در بیمه نامه های قدیمی و قرار دادن نام های پر طمطراق و مشتری پسند، برچسب نوآورانه بر طرحهای خود بچسبانند که باید به صنعت بیمه برای این همه بازار سازی و بازار یابی و طراحی بیمه نامه های جدید تبریک گفت!

بدون تردید نوروز فرصت مغتنمی است که صنعت بیمه نشان دهد یکبار هم که شده برای سلایق مشتری اهمیت قائل است و زمان ارایه طرح های 80 ساله صنعت بیمه گذشته و با حضور استارت اپها می تواند هر لحظه از تعطیلات نوروز را در کنار مردم باشد و طرح های نواورانه ای در قالب میز خدمات انلاین به بیمه گزاران ارایه دهد.

ار قضا بیمه ایران نیز در آستانه عید نوروز به رو نمایی از طرح های جدید خود پرداخته که با عناوین زیر انها را معرفی کرده است:

۲ طرح جدید و ارزان قیمت بیمه سفر و بیمه حامی: در طرح بیمه_سفر بیمه ایران، هموطنان گرامی مسافر می توانند با پرداخت حق بیمه ای اندک معادل ۱۰ هزار تومان ۵ نوع خطر از جمله حوادث خودرو، منزل مسکونی، خود و همراهانشان را از ۱۵ اسفند ۹۷ تا ۲۰ فروردین ۹۸ به طور همزمان تحت پوشش بیمه قرار دهند.

در طرح بیمه حامی نیز منازل مسکونی با حق بیمه ای اندک در برابر ۲۰ خطر از جمله آتش سوزی، زلزله و … تحت پوشش بیمه ایران قرار می گیرند.

در طرح بهاران نیز تاکیده شده است که  در بخش اتومبیل آغاز شده و تا ۱۴ فروردین سال آینده ادامه خواهد

در خصوص این طرح های که با پسوند جدید از انها یاد شده ذکر سوالات زیر ضروری به نظر می رسد:

۱-طرح بهاران که مربوط به بیمه اتومبیل است که از پوشش های آن صحبت نشده و در پرده ای از ابهام قرار دارد. اگر مسافری هم بیمه ثالث و هم بدنه داشته باشد این طرح چه پوشش اضافه ای را به او عرضه خواهد کرد؟

۲-بیمه سفر: در این پوشش مجدد به حوادث خودرو اشاره شده که پوشش نامعلوم و سقف خسارت هم ذکر نشده است. منازل مسکونی تحت چه پوششی قرار دارند؟ آتش سوزی، دزدی، سیل و زلزله با چه سقف خسارتی؟
بسیاری از شرکت های بیمه قبلا پوشش  بیمه عمر ‌ و حوادث انفرادی را برای یک ماهه عرضه کرده اند و این کار در اغلب شرکت مانند کار افرین، بیمه خاور میانه و دانا ……. عرضه شده است.

۳-طرح حامی: پوشش منازل مسکونی با حق بیمه اندک. مقصود از اندک چه قدر است؟ ممکن است به ۲۰ خطر مذکور در این پوشش اشاره شود
 ⁃ آتش سوزی و خطرات تبعی
 ⁃ ترکیدن لوله های آب
 ⁃ ضایعات آب و برف و باران
 ⁃ سیل
 ⁃ زلزله
 ⁃ سرقت
 ⁃ اموال تحت پوش
 ⁃ آیا شرکت های بیمه در پوشش بیمه های آتش سوزی پوشش هایی بیشتر از این ارایه می‌دهند؟  سقف غرامت این بیمه نامه چه میزان است؟ حق بیمه چه قدر است؟ آیا ماده ده اعمال می شود یانه؟ اگر منزلی خسارت ترکیدن لوله آب از قبل داشت و شما بازدید نکرده بودید خسارت مردم را پرداخت می کنید؟ این سوالات و صد ها سوال دیگر که ذهن را درگیر می کند ….

دستباز ، کارشناس خبره صنعت بیمه که سالها در خصوص طراحی بیمه نامه های جدید تجربه دارد در این خصوص می گوید: آنچه در سال های اخیر بیاد دارم این است که این طرح ها با اسامی متفاوت توسط شرکت های بیمه عرضه شده مثلا  بیمه خاورمیانه سال گذشته پوشش عمر ‌ حوادث کوتاه مدت مسافران نوروزی را عرضه کرد و قبلا غالب شرکت های خصولتی و خصوصی از این طرح ها عرضه کرده اند اما با یک تفاوت و آن بدون ابهام ، پوشش معین و حق بیمه مشخص در حالی که طرح های نام برده شده دارای مجهولات فراوان است.

وی معتقد است شرکتهای بیمه باید به صراحت سرمایه های تحت پوشش و اعمال و یا عدم اعمال ماده ده قانون بیمه را هم مشخص نمایند.

به هر روی با توجه به انچه گذشت، همان گونه که مردم در مواجهه با خدمات بانکداری الکترونیک نشان دادند که ظرفیت محصولات جدید و نوین را دارند همچنان منتظرند تا از صنعت بیمه نیز محصولات ، بیمه نامه ها و طرح های جدید و آی تی محور  ببینند.
 

لینک کوتاهلینک کپی شد!
اخبار مرتبط
ارسال نظر

  −  3  =  5