طلای جهانی هفته را با کاهش آغاز کرد

قیمت هر اونس طلای جهانی، صبح دیروز، ۶ دلار کاهش یافت. آخرین تغییرات نرخ طلای جهانی در هفته گذشته مثبت بود. کارشناسان علت افزایش نرخی را که در آخرین روز کاری بازار جهانی، در هفته گذشته، برای طلا اتفاق افتاده بود افزایش تقاضای طلا از طرف کشور چین عنوان کرده بودند.

به گزارش ریسک نیوز،از دنیای اقتصاد تقریبا همه کارشناسان در مورد این امر اتفاق‌نظر داشتند که چین به تنهایی توانایی نجات طلا را ندارد. پیش‌بینی کارشناسان درست از آب درآمد. تاثیر چین بر روند قیمتی طلا زیاد به طول نینجامید. طلا خیلی زود به روند روزهای قبلش بازگشت. دیروز قیمت طلا در نخستین روز کاری هفته جدید، 6 دلار افت ثبت کرد و مسیر نزولی‌اش را از سر گرفت. کاهش قیمت طلا، دوباره کارشناسان را به پیش‌بینی واداشت. آخرین نظرسنجی «سی ان بی سی» از کارشناسان اقتصادی، از ادامه روند نزولی طلا در روزهای آینده خبر می‌دهد. در حالی که بازارهای جهانی منتظر اعلام گزارش‌های آماری در خصوص وضعیت اقتصادی آمریکا به‌ویژه بازار کار و اشتغال هستند، جدیدترین نظرسنجی «سی ان بی سی» نشان می‌دهد که از 22 کارشناس ارشد اقتصادی 16 نفر بر این باورند که قیمت طلا در روزهای آینده کاهش خواهد یافت. 3 کارشناس اقتصادی به عدم تغییر قیمت طلا رای دادند و 3 نفر نیز پیش‌بینی کردند که قیمت طلا با افزایش روبه‌رو خواهد شد. 

در نظرسنجی اخیر بلومبرگ نیز 18 کارشناس ارشد اقتصادی پیش‌بینی کردند که قیمت طلا طی هفته جاری با کاهش روبه‌رو خواهد شد. 9 کارشناس اقتصادی به افزایش قیمت طلا در این مدت رای داده‌اند و 3 کارشناس نیز اعلام کردند که قیمت طلا در روزهای آینده تغییر چندانی نخواهد داشت. قیمت طلا برای نخستین بار از سال 2000 میلادی با کاهش روبه‌رو شده و در ماه نوامبر نیز بیش از 1/6 درصد کاهش یافته است. به اعتقاد کارشناسان بازار طلا، با توجه به کاهش فشارهای تورمی در اقتصاد جهانی، تقاضا برای طلا به شدت کاهش یافته است. قیمت طلا از دسامبر 2008 تا ژوئن 2011 میلادی تحت تاثیر اجرای سیاست‌های محرک پولی آمریکا بیش از 70 درصد افزایش یافت. کاهش قیمت طلا در ماه‌های گذشته موجب شده تا صندوق‌های سرمایه‌گذاری جهان از مارس 2010 تا کنون بیش از 68 میلیارد دلار زیان کنند. فاکتورهای تاثیرگذار بر قیمت طلای جهانی متنوعند، اما کارشناسان اقتصادی بر این باورند که در کوتاه مدت، وضعیت اقتصادی آمریکا و روشن شدن تکلیف سیاست‌های محرک پولی فدرال رزرو، بیشترین تاثیر را بر قیمت طلا خواهد داشت.

لینک کوتاهلینک کپی شد!
اخبار مرتبط
ارسال نظر

49  +    =  50