آغاز فروش سهام بانک‌های ادغامی، از امروز به مدت یک ماه

در پی تصمیم ادغام پنج بانک و موسسه مالی وابسته به نیروهای مسلح در بانک سپه، نخستین گام اجرایی ادغام با فروش سهام این بانک‌ها از امروز(۱۸ فروردین) آغاز و تا روز یکشنبه(۲۹ اردیبهشت) به مدت ۳۰ روز کاری ادامه خواهد داشت.

به گزارش ریسک نیوز، در هفته‌های پایانی سال گذشته بود که موضوع ادغام بانک‌های وابسته به نیروهای مسلح کلید خورد و در این راستا رئیس‌ کل بانک مرکزی اعلام کرد در مدت چهار ماه، بانک‌ها به همان صورت قبل کار خود را انجام می‌دهند و پس از آن با فراهم شدن شرایط ادغام، تغییرات فیزیکی اعمال خواهد شد.

بر این اساس یکی از موضوعات مورد توجه در این زمینه، بحث تعیین تکلیف سهام این بانک‌ها و نیز سهامداران‌شان است. از این رو طبق توافقی که میان بانک مرکزی با سازمان بورس و اوراق بهادار شده است، سهامداران این بانک‌ها می‌توانند سهام خود را در تاریخ مشخص با حداکثر قیمت اسمی یا قیمت زمان بسته شدن نماد(هر کدام که بالاتر باشد) بفروشند.

این بانک‌ها در اطلاعیه‌هایی جداگانه اعلام کرده‌اند که فرآیند فروش سهام سهام‌داران بانک‌ها از امروز(18 فروردین) آغاز می‌شود. بر این اساس افرادی که علاقه‌مند به فروش سهام خود در این بازه زمانی نباشند، می‌توانند سهام خود را تا ارزش‌گذاری مجدد پس از ادغام نگه دارند.

همچنین مطابق اطلاعیه این بانک‌ها و مؤسسه اعتباری، از امروز(یکشنبه) به مدت 30 روز کاری تا روز یکشنبه (29 اردیبهشت)، امکان استفاده از شرایط خرید سهام فراهم است.

بر پایه این گزارش، قیمت سهام قابل خرید برای چهار بانک و مؤسسه اعتباری متفاوت بوده و شرایط خرید سهام آنها به شرح زیر است:

حکمت ایرانیان

قیمت خرید سهام برای سهام‌داران حقیقی هر سهم 1,000 ریال «معادل ارزش اسمی» است.

قیمت خرید سهام اشخاص حقوقی هر سهم 788 ریال «معادل ارزش اسمی» است.

نوع سفارش از نظر اعتبار زمانی سفارش بدون محدودیت زمانی است که سهام فوق توسط شرکت توسعه فناوری و تجارت با کد معاملاتی شرک 15111 «به عنوان متولی تعیین شده از سوی نهادهای ناظر» خریداری می‌شود.

مهر اقتصاد

قیمت خرید سهام متعلق به سهام‌داران حقیقی به ارزش تابلو «در زمان توقف نماد» یا ارزش اسمی هر کدام بالاتر باشد، خواهد بود. همچنین برای قیمت خرید سهام اشخاص حقوقی غیروابسته به نیروهای مسلح به ارزش تابلو «در زمان توقف نماد» اقدام می‌شود.

بر این اساس، قرار است شرکت نگین ساحل رویال شرکت زیرمجموعه بانک مهر اقتصاد این سهام را خریداری کند.

بانک انصار

قیمت خرید سهام اشخاص، هر سهم 2,086 ریال است.

نوع سفارش از نظر اعتبار زمانی، سفارش بدون محدودیت زمانی است.

سهام فوق، توسط شرکت ایرانیان اطلس خریداری می‌شود.

بانک قوامین

قیمت خرید سهام اشخاص حقیقی هر سهم 1,000 ریال است.

قیمت خرید سهام اشخاص حقوقی غیروابسته به نیروهای مسلح به ارزش تابلو (در زمان توقف نماد) خواهد بود.

نوع سفارش از نظر اعتبار زمانی سفارش بدون محدودیت زمانی است.

سهام این بانک نیز، توسط شرکت حمل‌ونقل بین‌المللی خط صبا خریداری می‌شود.

مؤسسه مالی کوثر

قیمت خرید سهام برای سهامداران حقیقی هر سهم 1,000 ریال است.

قیمت خرید سهام اشخاص حقوقی غیروابسته به نیروهای مسلح به ارزش تابلو «در زمان توقف نماد» خواهد بود.

نوع سفارش از نظر اعتبار زمانی سفارش بدون محدودیت زمانی است.

سهام فوق، توسط شرکت عصر تجارت اقتصاد (سهامی خاص) خریداری می‌شود.

به این ترتیب با پایان یافتن فروش سهام این بانک‌ها از سوی سهام‌داران و پایان مهلت فروش سهام یعنی 29 اردیبهشت ماه سال جاری، ادغام بانک‌های وابسته به نیروهای مسلح در بانک سپه عملاً آغاز خواهد شد.

این گزارش می‌افزاید: با فروش این سهام، نخستین گام اجرایی ادغام بانک‌های وابسته به نیروهای مسلح کلید خورده و پس از پایان مهلت مشخص شده، ادغام بانک‌ها انجام خواهد شد.

منبع: تسنیم

لینک کوتاهلینک کپی شد!
اخبار مرتبط
ارسال نظر

41  −    =  31