بدنه بیمه مرکزی به تعهداتش در قرارداد اتکائی مازاد خسارت پایبند است / قراردادی که سربزنگاه لازم الاجرا شد

به نظر می رسد این قرارداد مازاد خسارت یک شانس بزرگ برای شرکتهای بیمه تحت قرارداد باشد چرا که سر بزنگاه به کمک انها امده با توجه به اینکه اغلب 12 شرکت این قرارداد از شرکتهایی با بنیه ضعیف هستند و برخی از این 12 شرکت نیز با خسارات سنگینی در سیل اخیر مواجه شدند

به گزارش ریسک نیوز، صنعت بیمه در در اواخر سال 1397 ، با پیگیری بیمه مرکزی و همکاری سندیکای بیمه گران پوشش اتکایی فاجعه آمیز مازاد خسارت به میزان بیست هزار میلیارد ریال تهیه کرد.

این قرارداد 12 شرکت بیمه ( به ترتیب حروف الفبا شامل : شرکت های بیمه آرمان ، تجارت نو، تعاون ، دی،رازی ، سامان ، سرمد، سینا ،کارآفرین ، کوثر،معلم و میهن)راتحت پوشش قرارمیدهد.

پیگیری های ریسک نیوز از بدنه اتکائی بیمه مرکزی نشان می دهد ، نهاد نظارتی 20 درصد تعهد کار را در این قرارداد بر عهده گرفته ضمن اینکه برای به سرانجام رسیدن این کار نقش لیدر را ایفاء کرده است.
برخی شواهد نشان می دهد، مشارکت در انعقاد این قرارداد اگر چه در ابتدا با نارضایتی و تمایل اندک برخی شرکتهای بیمه همراه بوده؛ اما بیمه مرکزی جهت انعقاد این قرارداد در واپسین روزهای سال 97 اصرار داشته است.

بدنه بیمه مرکزی صراحتا اذعان داشته که به توافقات خود در چارچوب قرارداد پایبند است و به کلیه تعهداتش عمل خواهد کرد.

به نظر می رسد این قرارداد مازاد خسارت یک شانس بزرگ برای شرکتهای بیمه تحت قرارداد باشد چرا که سر بزنگاه به کمک انها امده با توجه به اینکه اغلب 12 شرکت این قرارداد از شرکتهایی با بنیه ضعیف هستند و برخی از این 12 شرکت نیز با خسارات سنگینی در سیل اخیر مواجه شدند از جمله شرکت بیمه میهن که در قرارداد با ستاد فرمان اجرائی امام و تعهدات بیمه میهن در خسارات سیل خوزستان با شرایط پیچیده ای روبروست؛ اما انطور که از ظواهر امر پیداست این قرارداد مازاد خسارت در واپسین روزهای سال 98 و درست چند روز قبل از سیل 98 توانست این شرکتها  را از قرار گرفتن در حالت فوق بحرانی برهاند.

گفتنی است از انجا که پوشش اتکایی فاجعه آمیز مازاد خسارت  از اول فروردین ماه  لازم الاجراست با وقوع سیل اخیر این قراداد کارائی خود را نشان داده است و با توجه به حجم خسارات سیل می تواند شرکتها را  تا اندازه ای کمک کند اگر چه حجم بالای خسارات سیل 98 درس بزرگی برای شرکتهای بیمه به دلیل انعقاد قراردادهای خاص با نرخ های غیر فنی است و بر مشکلات شرکتهای بحرانی خواهد افزود.

البته یکی از نقاط قابل نقد این پوشش اتکایی فاجعه آمیز مازاد خسارت  پذیرفتن قراردادهایی با نرخ های غیر فنی است که برخی شنیده ها خبر می دهند که قرار است بندی در این قرارداد اضافه شود که برای پوشش کارهائی با نرخ های غیر فنی محدودیت ایجاد شود.

لینک کوتاهلینک کپی شد!
اخبار مرتبط
ارسال نظر

13  −    =  11