شرکتهای برتر بیمه ای بر اساس شاخص “فروش” و “بهره وری” اعلام شد / انتقاد مدیر مرکز رتبه‌بندی سازمانهای برتر به نحوه اطلاع رسانی شرکتها

بنابر اعلام مرکز رتبه بندی شرکت های برتر و استاندارد IMI-۱۰۰ ؛

بنابر اعلام مرکز رتبه بندی شرکت های برتر سازمان مدیریت صنعتی در گروه های صنعتی بر اساس شاخص “فروش و در آمد” در سال۹۶ در “گروه بیمه ای” ده شرکت شامل شرکت بیمه آسیا ، دانا، البرز ، پارسیان ،پاسارگاد ،کوثر، معلم ، کارآفرین ، ملت و ما حائز رتبه یکم تا دهم شدند و بیمه تجارت نو نیز بر اساس شاخص «بهره وری کل عوامل» و «بازده فروش» رتبه اول را در گروه بیمه ای کسب کرد.

به گزارش ریسک نیوز، بنابر اعلام مرکز رتبه بندی شرکت های برتر سازمان مدیریت صنعتی در گروه های صنعتی  بر اساس فاکتور "فروش و در آمد" در سال۹۶  در میان بانکی ها ، بانک پارسیان رتبه اول فروش و در امد را کسب کرد و در میان شرکتهای بیمه ، شرکت بیمه آسیا رتبه 33 گروه صنعتی و رتبه اول گروه بیمه ای را اخذ کرد .

بر اساس گزارش ریسک نیوز ، در میان گروه بیمه ای ها بر اساس شاخص "فروش و در آمد" در سال۹۶ پس از بیمه اسیا  ، شرکت بیمه دانا در رتبه 43 در گروه صنعتی و رتبه دوم در گروه بیمه ای ها قرار گرفت.

شرکت بیمه البرز نیز در شاخص فروش و درآمد  رتبه 40 گروه صنعتی ها و رتبه سوم گروه بیمه ای را از آن خود کرد.

 بر اساس رتبه بندی صد شرکت برتر سازمان مدیریت و صنعتی ، بیمه پارسیان نیز موفق شد رتبه چهارم گروه بیمه ای را اخذکند و در گروه صنعتی به لحاظ میزان فروش و درآمد در پله 56 قرار گرفت.

رتبه بندی صد شرکت برتر به لحاظ فروش و درآمد اذعان می دارد که پس از بیمه پارسیان ، شرکت بیمه پاسارگاد در رتبه 61 گروه صنعتی و رتبه پنجم گروه بیمه ای قرار دارد.

 این گزارش می افزاید، شرکت بیمه کوثر نیز در رتبه 77 گروه صنعتی و رتبه ششم گروه بیمه ای ها ایستاد.

رتبه 79 نیز به بیمه معلم اختصاص دارد که با 19 پله صعود نسبت به سال قبل حاصل شده و این شرکت بیمه ای را در رتبه هفتم بیمه ای  قرار داده است.

رتبه هشتم بیمه ای ها نیز به بیمه کارافرین اختصاص می یابد که البته جایگاه این شرکت در گروه صنعتی به لحاظ میزان فروش و در آمد در رتبه 95 واقع شده است.

 بیمه ملت و بیمه ما نیز به لحاظ شاخص فروش در گروه بیمه ای ها در رتبه نهم و دهم قرار گرفتند.

لازم بذکر است که شرکت بیمه تجارت نو نیز در  دو  شاخص «بهره وری کل عوامل» و «بازده فروش»  در رتبه نخست گروه  مربوطه قرار گرفت.

بر اساس این گزارش  کیانی بختیاری مدیر عامل سازمان مدیریت صنعتی در بیست و یکمین دوره رتبه بندی همایش یکصد شرکت‌ برتر عنوان کرد: سازمان مدیریت صنعتی بر اساس رتبه بندی IMI-۱۰۰ در ابتدا شاخص فروش را مد نظر قرار می داد، اما به مرور شاخص فروش به ۳۲ شاخص دیگر ارتقا یافت از جمله اشتغالزایی، توسعه کسب و‌کار ، صادرات ، سودآوری ، بهره وری عوامل تولید ، بهره وری منابع انسانی ، بدهی ، بهره وری و …

گفتنی است ، مجید درویش مدیر مرکز رتبه‌بندی شرکت‌های برتر ایران در این همایش که صبح امروز در مرکز همایش های صدا و سیما برگزار شد ضمن تشریح شاخص های مختلف رتبه یندی شرکتهای ایرانی صراحتا تاکید کرد: شرکتهای مختلف بر اساس شاخص های مشخص رتبه بندی می شوند در این راستا ممکن است شرکتی که در یک شاخص حائز رتبه برتر باشد در سایر شاخص ها موفق به کسب رتبه برتر نشود.

درویش تاکید کرد : 32 شاخص مختلف از جمله فروش ، درآمد ، بهره وری ، اشتعال زائی ، صادرات ،بهره وری منابع انسانی ، کاهش بدهی ، تولید و … با اتکاء به روش IMI-۱۰۰  و با الگو از استاندارد جهانی فورچون استخراج شده که شرکتهای مختلف هر کدام با توجه بدین شاخص ها سنجیده می شوند.

مجید درویش مدیر مرکز رتبه‌بندی شرکت‌های برتر ایران در ادامه به صورت ضمنی از برخی شرکتها که در تبلیغات خود این شاخص ها را لحاظ نمی کنند و به صورت کلی از شرکت برتر استفاده می کنند، انتقاد کرد.

 

لینک کوتاهلینک کپی شد!
اخبار مرتبط
ارسال نظر

  ×  9  =  9