بنزین کی سهمیه بندی می‌شود؟

تسنیم نوشت: بررسی سخنان مسئولان دولتی و نمایندگان مجلس شورای اسلامی نشان می دهد با وجود بی‌خبری اغلب نمایندگان مجلس از چند و چون برنامه دولت برای سهمیه بندی بنزین و تغییر قیمت عرضه آن، دولت در جلسه شورای هماهنگی اقتصادی سران قوا با استناد به مجوزهای قانونی که از قبل از مجلس شورای اسلامی داشته، مجوز تغییر در قیمت بنزین را دریافت کرده و اکنون عزم دولت برای سهمیه بندی بنزین جدی است.

تغییر در نرخ عرضه بنزین و نحوه عرضه آن با اعمال سهمیه بندی و دونرخی شدن بنزین به عنوان ضرورتی کارشناسی شده در دولت، است؛ اما هنوز زمان و نحوه اجرا مشخص نیست.

دولتی‌ها بر اجرای آن مصمم هستند اما تعیین زمان اجرا و جزئیات نحوه اجرا در جلسات مربوطه در حال بررسی است. ممکن است این کار در ماه پایانی بهار اجرایی شود تا در شروع سفرهای تابستانی، بتوان مصرف بی‌رویه بنزین را در قالب طرح سهمیه‌بندی کنترل کرد.

محمود واعظی، رئیس دفتر رئیس جمهور چهارشنبه هفته جاری (چهارم اردیبهشت) در این‌ باره به خبرنگاران گفته بود که چند طرح درباره قیمت بنزین در شورا ارائه شده که در حال بررسی هستند که به احتمال زیاد تصمیم‌گیری درباره بنزین، فردا (پنج‌شنبه پنجم اردیبهشت) نهایی خواهد شد.

هیچ اعلام رسمی در خصوص جلسه پنج‌شنبه و نتیجه آن صورت نگرفته اما خبرهای غیررسمی و شنیده‌ها حاکی از این است که دولت تصمیم خود را نهایی کرده و به‌زودی این تصمیم ابلاغ خواهد شد.

محتمل‌ترین زمان اجرای تصمیم سهمیه بندی بنزین، خردادماه سال جاری است، اما در خصوص نرخ‌های جدید بنزین آزاد، تمامی آنچه تا امروز در رسانه‌ها عنوان شده، گمانه‌زنی بوده و هیچ خبر موثقی از جزئیات تصمیم دولت تا امروز اعلام نشده است.

لینک کوتاهلینک کپی شد!
اخبار مرتبط
ارسال نظر

  +  10  =  13