قیمت جهانی طلا امروز ۱۳۹۸/۰۲/۰۹

قیمت هر اونس طلا امروز با ۰.۳۵ درصد کاهش به ۱۲۸۱ دلار و ۶۱ سنت رسید.

به نقل از رویترز، به دنبال تقویت احتمال کاهش نرخ بهره در آمریکا در سال جاری میلادی قیمت طلا امروز تغییر اندکی را شاهد بود و در نزدیکی بالاترین رقم بیش از یک هفته اخیر که در جلسه قبل به ثبت رسیده بود باقی ماند.

کاهش نرخ بهره در آمریکا معمولا موجب کاهش ارزش دلار و میزان سوددهی اوراق قرضه خزانه داری این کشور شده و طلا را برای دارندگان ارزهای غیردلاری ارزان تر می سازد. کاهش نرخ بهره همچنین جذابیت سرمایه گذاری در بازارهایی نظیر بازار طلا را بالا می برد.

بر اساس این گزارش، قیمت هر اونس طلا امروز با 0.35 درصد کاهش به 1281 دلار و 61 سنت رسید. در جلسه قبل قیمت طلا به بالاترین رقم از 16 آوریل تاکنون یعنی 1288 دلار و 59 سنت رسیده بود. قیمت طلای آمریکا نیز امروز 0.36 درصد افت داشت و به 284 دلار و 10 سنت رسید.

کایل رودا، تحلیلگر بازارهای مالی در موسسه آی جی مارکتس گفت: «آمارهای تولید ناخالص داخلی آمریکا تردیدهایی را در مورد وضعیت اقتصاد این کشور و قدرت مصرف کنندگان آمریکایی ایجاد کرده است.» وی افزود، برخی تجار انتظار دارند فدرال رزرو اقدام به کاهش نرخ بهره کند. پس از آنکه ارزش دلار در برابر سبد ارزهای معتبر جهانی کاهش یافت، طلا در روز جمعه بیشترین رشد قیمت یک روزه را در طی 7 هفته گذشته به ثبت رساند. ظاهرا سرمایه گذاران به جای تکیه بر آمار قوی رشد اقتصادی آمریکا بر روی نقاط ضعف اقتصاد این کشور دست گذاشته اند. آمارها نشان داد که رشد تولید ناخالص داخلی آمریکا در طی سه ماهه نخست امسال به 3.2 درصد رسیده، اما میزان برآورد فدرال رزرو از قم تورم در این کشور به 1.3 درصد رسیده در حالی که در سه ماهه قبلی این رقم 1.8 درصد بود.

لینک کوتاهلینک کپی شد!
اخبار مرتبط
ارسال نظر

24  −  18  =