قیمت جهانی طلا امروز ۱۳۹۸/۰۲/۱۷

قیمت هر اونس طلا امروز با ۰.۲ درصد افزایش به ۱۲۸۲ دلار و ۵۰ سنت رسید.

به نقل از رویترز، در حالی که تهدید ترامپ به فزایش تعرفه کالاهای چینی موجب افزایش مجدد تنش های تجاری بین دو اقتصاد بزرگ جهان شده و سرمایه گذاران را به سمت بازارهای امن سوق داده است، قیمت طلا امروز با افزایش مواجه بود.

بر اساس این گزارش، قیمت هر اونس طلا امروز با 0.2 درصد افزایش به 1282 دلار و 50 سنت رسید. قیمت طلای آمریکا نیز امروز تقریبا بدون تغییر به 1283 دلار و 90 سنت رسید.

روز یکشنبه، ترامپ با تغییر موضع ناگهانی نسبت به هفته قبل، از روند کند مذاکرات تجاری با چین انتقاد کرد و تهدید کرد که تعرفه های بیشتری بر کالاهای چینی وضع خواهد کرد.

عامل دیگری که موجب تقویت قیمت ها در بازار طلا شده، اقدام دولت ترامپ در ارسال یک ناوگروه جنگی و تعدادی بمب افکن به منطقه خاورمیانه برای تحت فشار قرار دادن ایران است که می تواند موجب تشدید تنش ها بین دو کشور شود.

استفن اینز، تحلیلگر بازار طلا در این باره گفت: «برخی از فعالان بازار روی افزایش تنش ها در خاورمیانه متمرکز شده اند و این عامل در کنار تشدید جنگ تجاری برای بالا نگه داشتن قیمت طلا کافی است، هرچند که قیمت ها تمایلی به صعود به بالای 1285 دلار ندارند.»

البته همچنان احتمال دستیابی به یک توافق تجاری بین آمریکا و چین وجود دارد و پکن تایید کرده که طبق برنامه هیئت مذاکره کننده این کشور برای ادامه مذاکرات به واشنگتن سفر خواهد کرد.

حجم دارایی های اس پی دی آر گلد تراست بزرگترین صندوق سرمایه گذاری در بازار طلا دیروز نیز کاهش داشت و با افت 0.16 درصدی به 739.64 تن رسید.

قیمت نقره نیز امروز با 0.1 درصد افزایش به 14 دلار و 91 سنت رسید، در حالی که قیمت پلاتین با رشد یک درصدی به بالاترین رقم حدود یک هفته اخیر یعنی 881 دلار و 22 سنت رسید.

منبع: تسنیم

لینک کوتاهلینک کپی شد!
اخبار مرتبط
ارسال نظر

2  +  4  =