قیمت جهانی طلا امروز ۱۳۹۸/۰۲/۲۷

قیمت هر اونس طلا امروز با ۰.۱ درصد کاهش به ۱۲۸۵ دلار و یک سنت رسید.

به نقل از رویترز، به دنبال انتشار آماری قوی از اقتصاد آمریکا که موجب تقویت ارزش دلار و افزایش اشتهای سرمایه گذاران برای حضور در بازارهای پرریسک شد، قیمت طلا روز جمعه کاهش داشت. دیروز نیز قیمت فلز زرد بیشترین افت یک ماه اخیر را تجربه کرده بود.

بر اساس این گزارش، قیمت هر اونس طلا امروز با 0.1 درصد کاهش به 1285 دلار و یک سنت رسید. قیمت فلز زرد روز پنجشنبه 0.8 درصد افت کرد که بیشترین افت یک روزه در طی یک ماه گذشته بود. قیمت طلای آمریکا نیز امروز با 0.1 درصد افت به 1285 دلار و 20 سنت رسید.

بنجامین لو، تحلیلگر موسسه فیلیپ فیوچرز در این باره گفت: «سرمایه گذاران تمایل بیشتری برای سرمایه گذاری در بازارهای پرریسک پیدا کرده اند. لحن آشتی جویان مقامات آمریکایی و چینی در مورد ادامه مذاکرات تجاری آنها را خوش بین کرده است… همچنین انتشار آمارهای قوی از میزان سوددهی شرکت ها موجب تقویت شاخص های بورس و ارزش دلار شده است.»

در همین حال آمارهای منتشر شده از بخش مسکن آمریکا نشان داده که ساخت مسکن در ماه آوریل بیش از حد انتظار افزایش یافته در حالی که تعداد افراد متقاضی دریافت حقوق بیکاری در هفته گذشته بیش از حد انتظار کاهش داشته است. این آمارها نشان دهنده رشد پایدار بازار کار آمریکا و تقویت اقتصاد این کشور است.

تقویت ارزش دلار موجب گرانتر شدن طلا برای خریدارانی می شود که با ارزهای غیردلاری خرید می کنند. اوایل هفته جاری و پس از آنکه چین اقدامات تلافی جویانه ای را علیه برخی کالاهای وارداتی از آمریکا اعلام کرد، قیمت فلز زرد 1.1 درصد افزایش داشت و بیشترین رشد یک روزه در طی حدود 3 ماه گذشته را به ثبت رساند. هرچند نگرانی ها از تشدید جنگ تجاری تا حدودی فروکش کرده، اما سرمایه گذاران همچنان نگران تبعات احتمالی قرار گرفتن شرکت چینی هوآوی در فهرست سیاه دولت آمریکا هستند.

منبع: تسنیم

لینک کوتاهلینک کپی شد!
اخبار مرتبط
ارسال نظر

83  +    =  86