فردا؛ پایان مهلت فروش سهام بانک‌های ادغامی

در پی تصمیم ادغام پنج بانک و موسسه مالی وابسته به نیروهای مسلح در سپه، نخستین گام اجرایی ادغام با فروش سهام از ۱۸ فروردین تا ۲۹ اردیبهشت ماه کلید خورد و تنها یک روز تا پایان فروش سهام فرصت باقی است.

در هفته‌های پایانی سال گذشته بود که موضوع ادغام بانک‌های وابسته به نیروهای مسلح کلید خورد بر این اساس یکی از موضوعات مورد توجه در این زمینه، بحث تعیین تکلیف سهام این بانک‌ها و نیز سهامداران‌شان است. از این رو طبق توافقی که میان بانک مرکزی با سازمان بورس و اوراق بهادار شده است، سهامداران این بانک‌ها می‌توانند سهام خود را در تاریخ مشخص با حداکثر قیمت اسمی یا قیمت زمان بسته شدن نماد(هر کدام که بالاتر باشد) بفروشند.

 فرآیند فروش سهام سهام‌داران بانک‌ها  با انتشار اطلاعیه‌های جداگانه ای از (18 فروردین) آغاز شد. بر این اساس افرادی که علاقه‌مند به فروش سهام خود در این بازه زمانی نباشند، می‌توانستند سهام خود را تا ارزش‌گذاری مجدد پس از ادغام نگه دارند.

همچنین مطابق اطلاعیه این بانک‌ها و مؤسسه اعتباری، به مدت 30 روز کاری تا روز یکشنبه 29 اردیبهشت، امکان استفاده از شرایط خرید سهام فراهم شد که این فرصت فردا به پایان می رسد.

در همین حال، در حالی که تنها یک روز تا پایان زمان تعیین شده «29 اردیبهشت ماه 98» فروش سهام چهار بانک ادغامی باقی مانده، ناظر بازار سهام با صدور ‌اطلاعیه جزییات سفارش گیری فروش سهام بانک ادغامی انصار را اعلام کرد.

معاون بازار بورس اوراق بهادار تهران اعلام کرد: پیرو اطلاعیه 18 فرودین ماه 98 مبنی بر فروش سهام چهار بانک ادغامی «انصار، حکمت ایرانیان، مهر اقتصاد، بانک قوامین» روز جاری نماد معاملاتی شرکت بانک انصار «وانصار2» بر اساس مصوبه شورای عالی هماهنگی اقتصادی «سران سه قوه» در خصوص چارچوب ادغام بانک ها و موسسات اعتباری وابسته به نیروهای مسلح در بانک سپه مبنی بر اجازه انجام معامله در خارج از ساعت معاملاتی و در نماد «وانصار2» آماده سفارش گیری است.

شرایط ورود سفارش

 بر اساس این اطلاعیه، سهامداران حقیقی و حقوقی می‌توانند برای فروش سهام خود، پس از مراجعه به شعب کارگزاران عضو بورس اوراق بهادار تهران درسراسر کشور و ارائه تقاضای فروش سهام خود و همچنین پیرو ابلاغیه شماره 110200228 مدیریت نظارت بر کارگزاران سازمان بورس و اوراق بهادار، نسبت به تکمیل تعهد نامه مربوطه اقدام کنند.

دوره اخذ سفارش

همچنین دوره اخذ سفارش توسط کارگزاران از 21 فرودین ماه 98 تا 29 اردیبهشت ماه 98 است و نوع سفارش فروش از نظر اعتبار زمانی، سفارش بدون محدودیت زمانی قیمت تقاضا فروش برای سهامداران حقیقی و سهامداران حقوقی وابسته و غیروابسته به نیروهای مسلح به قیمت هر سهم مبلغ 2086  ریال است.

افزون بر این، دوره زمانی ورود سفارش‌های فروش برای سهامداران حقیقی و سهامداران حقوقی غیر وابسته به نیروهای مسلح پس از بازگشایی نماد معاملاتی از ساعت 8:30 الی 13:00 در تمامی جلسات رسمی معاملاتی امکان‌پذیر است و دوره زمانی ورود سفارش‌های فروش برای سهامداران حقوقی وابسته به نیروی های مسلح پس از بازگشایی نماد معاملاتی از ساعت 13:30 الی 13:50 در تمامی جلسات رسمی معاملاتی امکان‌پذیر است.

لازم به ذکر است، انجام معاملات معاف از کارمزد نقل و انتقال «به استثنای کارمزد شرکت‌های کارگزاری» است و کارمزد مربوط به کارگزار فروشنده توسط واحدهای ادغام شونده پرداخت می‌شود.

گفتنی است بر اساس اطلاعیه اولیه، این چهار بانک‌ها و مؤسسه اعتباری ادغامی، تا فردا یکشنبه «29 اردیبهشت98»، امکان استفاده از شرایط خرید سهام را برای سهامداران خود فراهم کرده اند.

منبع: تسنیم

لینک کوتاهلینک کپی شد!
اخبار مرتبط
ارسال نظر

38  −    =  32