آغاز ثبت‌نام ارز دانشجویی از امروز

رییس سازمان امور دانشجویان وزارت علوم، گفت: درباره میزان ارز دانشجویی و چگونگی دریافت آن در سال جدید توضیحاتی داد.

مجتبی صدیقی درباره ارز دانشجویی اظهار داشت: درحال حاضر نرخ ارز برای دانشجویان ایرانی که متقاضی تحصیل در دانشگاه‌های خارج از کشور  هستندهمانند  نرخ ارز در شش ماهه دوم سال 97 است یعنی ارز دانشجویی سال 98 همانند شش ماهه دوم سال گذشته به صورت آزاد محاسبه می‌شود.

رییس سازمان امور دانشجویان وزارت علوم  به موضوع ارز شناور اشاره کرد و گفت:  طبق اعلام بانک مرکزی نرخ ارز دانشجویان در شش ماهه اول سال 98 به صورت ارز شناور که هر روزه توسط بانک‌ها  اعلام می‌شود محاسبه خواهد شد.

وی ادامه داد:  شرایط دریافت ارز دانشجویی در سال  98  مطابق با همان  شرایطی است  که در شش ماهه دوم سال 97 اعلام شد؛ البته باید به این نکته توجه داشت که  متقاضیان ارز دانشجویی باید ویزای دانشجویی داشته باشند  و در مقاطع کارشناسی ارشد و دکتری تحصیل کنند.

صدیقی با اشاره به مقطع کارشناسی گفت:  همچنین ارز دانشجویی دوره کارشناسی متعلق به فردی است که تحصیل خود را پیش از اردیبهشت سال 97 شروع کرده‌ باشد. رییس سازمان امور دانشجویان وزارت علوم تصریح کرد: افرادی که می‌خواهند ارز دانشجویی دریافت کنند باید حتما دانشجو باشند زیرا هویت آنها ابتدا توسط  سازمان امور دانشجویان احراز می‌شود و سپس آنها  برای دریافت ارز به بانک‌ها معرفی می‌شوند.

وی همچنین به موضوع ارز  برای فرصت مطالعاتی دانشجویان دکتری اشاره کرد و اظهار کرد: دریافت این ارز هم  مانند شرایط سال 97است؛ امسال  به دانشگاه‌ها  سهمیه‌هایی مخصوص برای اعزام دانشجویان به فرصت مطالعاتی داده می‌شود  اما به دلیل محدودیت‌های موجود، سهمیه اختصاصی فرصت مطالعاتی در سال 98 کم است.

صدیقی یاداوری کرد:  در حال حاضر سهمیه برای اعزام دانشجویان دوره دکتری به فرصت مطالعاتی خارج از کشور برای شش ماهه اول سال 98 به دانشگاه‌ها اعلام شده است و دانشگاه‌ها براساس اولویت‌های خود دانشجویان را به منظور دریافت ارز مورد نیاز به سازمان امور دانشجویان معرفی می‌کنند؛ امکان ثبت‌نام برای دریافت ارز دانشجویی آزاد یا ارز شناور از امروز و از طریق سایت سازمان امور دانشجویان آغازمی‌شود.

منبع: تسنیم

لینک کوتاهلینک کپی شد!
اخبار مرتبط
ارسال نظر

74  −    =  70