حمله تند نماینده محلات به رئیس جمهور/ آقای روحانی! راستی از دولت پنهان چه خبر؟

مهر نوشت: عضو فراکسیون نمایندگان ولایی مجلس گفت که مذاکره در شرایط فعلی سم مهلک است و کسانی که دم از مذاکره می‌زنند خائن یا ترسو هستند.

حجت الاسلام علیرضا سلیمی در جلسه علنی امروز مجلس شورای اسلامی در نطق میان دستور، گفت: از شگفتی‌های دوران اخیر این است که برخی رؤسای جمهور زمانی که فهرست وعده‌های خود را بر زمین یافته می‌بینند، به هر ابزاری برای توجیه سوءمدیریت و یا تعلل در اقدامات تمسک می‌جویند. وی ادامه داد: یکی از شگردهای برخی از رؤسای جمهور، اعلام عدم اختیار آن هم در دوره دوم ریاست جمهوری است که این ترفند به دلیل تکراری شدن توان تحریک عواطف عمومی را ندارد.

نماینده مردم محلات در مجلس با بیان اینکه در دوره اخیر نیز این بهانه از طرف عده‌ای اعلام شده است، تصریح کرد: در مورد رئیس جمهور فعلی این شگفتی دو چندان است چرا که اختیارات تفویض شده به وی فوق اختیارات سایر رؤسای جمهور و فراتر از چارچوب‌های مندرج در قانون اساسی است.

سلیمی تاکید کرد: روحانی تنها رئیس جمهوری است که در شورای عالی سه نفره بدون نیاز به مجلس، شورای نگهبان و مجمع تشخیص مصلحت نظام، قدرت قانونگذاری را دارد.وی خطاب به روحانی، اظهار داشت: شما اختیار مذاکره در برجام را داشتید، شما ذخایر اورانیوم، آب سنگین و سانتریفیوژها را محدود کردید و یادتان هست که ارز ۴۲۰۰ تومانی توسط دولت شما ایجاد شد و ذخایر کشور بر باد رفت؟ یادتان هست که حدود ۶۰ تن طلای کشور را بذل و بخشش کردید؟

سلیمی با بیان اینکه به شما اختیار برداشت از صندوق توسعه ملی داده شده است، تصریح کرد: فقط در بودجه امسال مجلس ۱۲ درصد از سهم صندوق توسعه ملی به شما تفویض داده شده است و مابقی آن هم مورد عنایت گوشه چشم شماست.عضو فراکسیون نمایندگان ولایی مجلس ادامه داد: آقای روحانی! شما با اختیار تام خود ژنرال‌ها را بر مردم حاکم کردید و مجلس نیز دربست به تمام فهرست شما رأی داد.وی تاکید کرد: همه مدیران را تغییر دادید و مجلس شورای اسلامی نیز کاملاً باد موافق به سمت شما گسیل داشت و اکثریت آن در اختیار شما بود و بهانه‌ای نداشتید و هرچه آوردید مجلس تصویب کرد.

سلیمی گفت: آقای رئیس‌جمهور هر کسی را مایل بودید انتصاب و هر کسی را که خواستید عزل کردید، برادر شما رئیس دفتر بود، ماشین انتصابات در دولت شما به کار افتاد و چه خاله زاده‌ها، عمو زاده‌ها و عمه زاده‌های حزبی منتصب کردید، در دور اول از اختیارات رئیس جمهور خبر نداشتید، در دور دوم خبر داشتید یا نه، اگر خبر داشتید که وای بر ما.وی تصریح کرد: یادتان هست که بعد از خروج آمریکا از برجام با اختیار تام چند هفته به اروپایی‌ها فرصت دادید، چند هفته یک سال شد و زلف مبارک را به اروپاییان گره زدید.

سلیمی متذکر شد: آقای روحانی! راستی از دولت پنهان چه خبر؟ یادتان هست که ام المصائب را در امور حاشیه‌ای قرار دادید و از ام المشاکل و معیشت مردم و اشتغال آن‌ها غفلت کردید؟ با اختیار کاری کردید که مردم در صف گوشت، مرغ و شکر ساعت‌ها بمانند، با اختیار تورم را بر مردم تحمیل کردید، با اختیار رکود را بیشتر حاکم کردید، با اختیار خانه‌دار شدن مردم را تبدیل به یک آرزو کردید، با اختیار هر روز قیمت یک جنس را به عرش رساندید.وی خاطرنشان کرد: لازم است قوه قضائیه همان طور که به عیب افراد رسیدگی می‌کند، به عیب مسئولان بی‌عرضه هم ورود پیدا کند چرا که مسئولان باید در مقابل تصمیمات غلط پاسخگو باشند.

عضو فراکسیون نمایندگان ولایی مجلس گفت: مذاکره در شرایط فعلی سم مهلک است و کسانی که دم از مذاکره می‌زنند یا خائن هستند یا ترسو که هیچ کدام این‌ها نمی‌توانند مشاور امین باشند.

لینک کوتاهلینک کپی شد!
اخبار مرتبط
ارسال نظر

  ×  9  =  45