خودداری سایپا از پرداخت بدهی1100میلیارد تومانی به بیمه ها

سایپا به عنوان بزرگترین بدهکار بیمه ای حدود 1100 میلیارد تومان به شرکت های بیمه بدهکار است. دبیرکل سندیکای بیمه گران ایران در این مورد می گوید: موضوع بدهی های معوقه به یک بحران جدی در صنعت بیمه تبدیل شده است.

بر اساس قانون، خودروهای صفر کیلومتر برای فروش و خروج از کارخانه باید دارای بیمه نامه شخص ثالث باشند و نیروی انتظامی اجازه پلاک گذاری خودروهای فاقد بیمه نامه شخص ثالث را نمی دهد.
شرکت خودروسازی سایپا پیش از این، برای رفع این مشکل از شرکت های بیمه درخواست کرد تا با ایجاد ساز و کاری، خودروهای این شرکت را بیمه شخص ثالث کنند تا این شرکت پس از اخذ هزینه حق بیمه نامه شخص ثالث از مردم، پول آن را به بیمه ها بپردازد.
اما با وجود اینکه سایپا به اخذ کامل حق بیمه از خریداران خودرو اقدام کرده و شرکت های بیمه نیز به ارائه بیمه نامه شخص ثالث اقدام کرده اند، اما این خودروساز از پرداخت پول حق بیمه شخص ثالث که از مردم دریافت کرده به شرکت های بیمه خوددداری کرده است.
خودداری سایپا از عمل به تعهدات بیمه ای خود باعث بدهی بیش از هزار میلیارد تومانی به شرکت های بیمه شده است.
پیگیری خبرنگار ایرنا نشان می دهد که بدهی هزار و 100 میلیارد تومانی مربوط به بدهی های سررسیده شده این شرکت خودروسازی بوده و بخش قابل توجهی از مطالبات بیمه ها از سایپا هنوز به مرحله سررسید نرسیده است//ایرنا.

لینک کوتاهلینک کپی شد!
اخبار مرتبط
بدون نظر
  1. ناشناس می گوید

    واقعا جای تاسف است که شرکت های بیمه با رقابت کاذب زمینه ایجاد این قبیل مشکلات ساختند

ارسال نظر

  +  86  =  87