قیمت جهانی طلا امروز ۱۳۹۸/۰۳/۰۱

قیمت هر اونس طلا امروز با ۰.۱ درصد کاهش به ۱۲۷۴ دلار و ۱۰ سنت رسید.

به نقل از رویترز، در حالی که در آستانه انتشار صورتجلسه نشست اخیر فدرال رزرو، ارزش دلار تقویت شده و نشانه هایی از کاهش تنش های تجاری بین آمریکا و چین دیده شده است، تقاضا برای خرید طلا کاهش یافته و این مسئله موجب افت قیمت فلز زرد شده است.

بر اساس این گزارش، قیمت هر اونس طلا امروز با 0.1 درصد کاهش به 1274 دلار و 10 سنت رسید. در جلسه قبل قیمت فلز زرد به پایین ترین رقم از سوم ماه می یعنی 1268 دلار و 97 سنت رسیده بود. قیمت طلای آمریکا نیز امروز بدون تغییر محسوس به رقم 1273 دلار و 70 سنت رسید.

پس از آنکه آمریکا محدودیت های تجاری علیه شرکت چینی هوآوی را کاهش داد، ارزش دلار تحت تاثیر رشد سوددهی اوراق قرضه آمریکا به نزدیکی بالاترین رقم 4 هفته گذشته رسید.

جفری هالی، تحلیلگر موسسه اوآندا در این باره گفت: «تقویت ارزش دلار و تمدید 3 ماهه مهلت واشنگتن به شرکت هوآوی موجب شده تا قیمت طلا کاهش یابد.»

روز دوشنبه، وزارت بازرگانی آمریکا مجوزی را برای شرکت هوآوی صادر کرد که به موجب آن، شرکت چینی می تواند تا 19 اوت محصولات آمریکایی خریداری کند.

هالی افزود: «بازار این اقدام وزارت بازرگانی آمریکا را نشانه کاهش تنش های تجاری تحلیل کرده است.»

در همین حال، کویی تیانکای، سفیر چین در آمریکا دیروز اعلام کرد، پکن آماده از سرگیری مذاکرات با واشنگتن است، اما در عین حال آمریکا را به تغییر مداوم نظرات خود در مورد توافقات پیش بینی شده کرد.

قیمت طلا اکنون نسبت به بالاترین رقم ثبت شده در اواخر فوریه یعنی 1346 دلار و 73 سنت بیش از 5 درصد کاهش یافته است.

در عین حال، سرمایه گذاران در انتظار انتشار صورت مذاکرات نشست اخیر فدرال رزرو آمریکا هستند که در آن نرخ بهره ثابت نگه داشته شد.

منبع: تسنیم

لینک کوتاهلینک کپی شد!
اخبار مرتبط
ارسال نظر

19  −  16  =