کدام بانک ها در سال 98 بیشترین سود سپرده را پرداخت می کنند

شاید شما هم جزو آن دسته افرادی باشید که با استدلال‌هایی چون کم ریسک بودن، داشتن سود ثابت، امنیت سرمایه و… سپرده‌های بانکی را به‌عنوان محل سرمایه‌گذاری خود انتخاب می‌کنید. اگر قصد افتتاح سپرده جدید در بانک‌ها را دارید یا اینکه به دنبال دریافت سود بیشتر یا سرمایه‌گذاری به‌صرفه‌تر هستید، آخرین جزئیات و اطلاعات حساب‌های سپرده بانکی و مؤسسات مالی را با ما مرور کنید.

طبق آخرین مصوبات شورای پول و اعتبار در حال حاضر سود عادی سپرده‌های کوتاه‌مدت بانک‌ها و مؤسسات مالی 10 درصد و سود سپرده‌های بلندمدت 15 درصد تعیین‌شده است.

اما سقف سود پرداختی این سپرده‌ها، مغایر با این ارقام است و شما می‌توانید با افتتاح حساب کوتاه‌مدت یا بلندمدت در برخی بانک‌ها و مؤسسات مالی، تا سقف 20 درصد سود دریافت کنید. البته درصورتی‌که رقم سرمایه‌گذاری شما میلیاردی باشد، می‌توانید با مذاکره با مدیران برخی بانک‌ها و مؤسسات مالی از سود ترکیبی تا سقف 23 درصد هم دریافت کنید.
 
کدام سپرده‌های کوتاه‌مدت بیشترین سود پرداختی را دارد؟

اگرچه ماه شمار شدن سود حساب‌های کوتاه‌مدت، تا حدود زیادی از جذابیت این حساب‌ها کم کرد اما برخی بانک‌ها و مؤسسات سعی کرده‌اند تا با بالا بردن سود این حساب‌ها، سرمایه‌گذاران را برای سرمایه‌گذاری در حساب‌های کوتاه‌مدت ترغیب کنند. در حال حاضر نرخ سود حساب کوتاه‌مدت در بانک آینده (20 درصد)، پارسیان (20 درصد)، مهر اقتصاد (20 درصد)، ایران‌زمین (18 درصد)، سرمایه (18 درصد)، مسکن (16 درصد)، موسسه نور (20 درصد) و موسسه کوثر (19٫99 درصد) تعیین‌شده است.

بانکسود کوتاه‌مدتحداقل سرمایه‌گذاری
آینده2015 میلیون
پارسیان20یک میلیارد
مهر اقتصاد20100 میلیون
ایران‌زمین18یک‌میلیون
سرمایه1810 میلیون
مسکن15150 میلیون
موسسه نور20یک‌میلیون
موسسه کوثر19٫99یک‌میلیون

حساب آینده‌ساز بانک آینده با سود روزشمار

درحالی‌که تمامی حساب‌های کوتاه‌مدت بانک‌ها و مؤسسات مالی، سود ماهیانه خود را به‌صورت ماه شمار به مشتریان پرداخت می‌کنند، حساب آینده‌ساز بانک آینده همچنان به‌صورت روزشمار به مشتریانش سود می‌پردازد. برای دریافت سود روزشمار شما باید با حداقل 15 میلیون تومان افتتاح حساب کنید تا بعد از گذشت یک ماه ضمن امکان واریز و برداشت به‌حساب، سود ماهیانه خود را به‌صورت روزشمار دریافت کنید.

کدام حساب کوتاه‌مدت به‌صرفه‌تر است؟

پرداخت روزشمار و سود 20 درصدی حساب آینده‌ساز بانک آینده قطعاً جذابیت‌های این حساب را برای مشتریان بانکی بالا می‌برد. بعد از آن باید به حساب یک ساله بانک گردشگری با نرخ سود سالیانه 23 درصد اشاره کرد که با حداقل مبلغ 50 میلیون تومان قابل افتتاح است و این امکان را دارد که بعد از گذشت یک ماه از حساب خود برداشت یا کل حساب را بدون ضرر و زیان و نرخ شکست ببندید.

اگر میزان سپرده شما کمتر از  100 میلیون تومان است، حساب‌های مؤسسات نور (20 درصد) و کوثر (19٫99 درصد) با حداقل افتتاح حساب یک‌میلیون تومان می‌تواند انتخاب مقرون‌ به‌صرفه‌ای برای سرمایه‌گذاری باشد.

مشتریانی که حداقل مبلغ سرمایه‌گذاری آن‌ها 100 میلیون تومان است و می‌خواهند سرمایه‌گذاری انجام دهند، می‌توانند حساب کوتاه‌مدت مهر اقتصاد را با نرخ سود 20 درصد انتخاب کنند. ضمن اینکه حساب کوتاه‌مدت پارسیان نیز با نرخ سود 20 درصد پیش روی مشتریانی با سرمایه‌گذاری یک میلیارد تومان به بالاست.
 
حساب‌های 3 ماهه در حال حاضر با چه سودی قابل‌ افتتاح هستند؟

برای افتتاح حساب 3 ماهه، بانک مسکن تنها گزینه پیش روی شماست که در صورت داشتن مبالغ بیش از 300 میلیون تومان سود 19٫5 درصدی به شما پرداخت می‌کند. در حساب سه‌ماهه این بانک درصورتی‌که مبلغ شما بین 75 تا 300 میلیون تومان باشد هم می‌توانید ماهیانه سود 16٫5 درصدی دریافت کنید. نکته قابل‌توجه اینکه سود این حساب به‌صورت ترکیبی سود ریالی و اوراق پرداخت می‌شود.
 
کدام بانک‌ها بیشترین سود سپرده یک‌ساله را پرداخت می‌کنند؟

در حال حاضر حساب یک ساله بانک گردشگری با حداقل سرمایه گذاری 50 میلیون تومان و نرخ 23 درصد، بیشترین سود پرداختی در بین حساب های یک ساله بانکی را دارد.

از سوی دیگر بیش از 15 بانک و موسسه مالی (آینده، اقتصاد نوین، ایران‌زمین، تجارت، دی، سامان، سرمایه، شهر، صادرات، پارسیان، پاسارگاد، قوامین، ملی، مؤسسات توسعه، نور و ملل) حساب‌های یک‌ساله با نرخ سود 20 درصدی افتتاح می‌کنند که البته شرایط و جزئیات متفاوتی ازجمله حداقل مبلغ افتتاح حساب و نرخ شکست دارند.

برخی از حساب‌های یک‌ساله قابلیت واریز و برداشت و بستن بدون ضرر و زیان حساب بعد از یک ماه را دارند که درواقع حکم حساب کوتاه‌مدت را برای مشتری پیدا می‌کنند.

بانکسود بلندمدتحداقل سرمایه‌گذارینرخ شکست
گردشگری2350 میلیونبعد از یک ماه بدون نرخ شکست
اقتصاد نوین20500 میلیونبین یک تا 3 ماه: 15 درصد، بین 3 تا 6 ماه: 17 درصد و بین 6 تا 12 ماه: 18٫5 درصد 
ایران‌زمین2010 میلیونقبل از 3 ماه 15 درصد و بعد از 3 ماه 19 درصد
تجارت202 میلیارد1 تا 6 ماه 14 درصد و بعد از 6 ماه بدون نرخ شکست
دی2010 میلیونقبل از 3 ماه 10 درصد و بعد از 3 ماه بدون نرخ شکست
سامان203 میلیاردقبل از موعد یک‌ساله 14 درصد
سرمایه2030 میلیونقبل از 3 ماه 17٫5 درصد و بعد از 3 ماه بدون نرخ شکست
شهر2050 میلیونبعد از یک ماه بدون نرخ شکست
پارسیان20یک میلیاردقبل از 6 ماه 9٫5 درصد و بعد از 6 ماه بدون نرخ شکست
پاسارگاد20300 میلیونقبل از 3 ماه 10 درصد و بعد از 3 ماه بدون نرخ شکست
قوامین2020 میلیونقبل از 6 ماه 10 درصد و بعد از 6 ماه 14 درصد
ملی20100 میلیونقبل از 3 ماه 10 درصد و بعد از 3 ماه بدون نرخ شکست
آینده2015 میلیونبعد از یک ماه بدون نرخ شکست
موسسه توسعه20500 میلیونقبل از یک سال 10 درصد
موسسه نور20یک‌میلیونبعد از یک ماه بدون نرخ شکست
موسسه ملل20یک‌میلیونبعد از یک ماه بدون نرخ شکست

کدام حساب سپرده یک‌ساله به‌صرفه‌تر است؟

درصورتی‌که مبلغ سرمایه‌گذاری شما کمتر از 100 میلیون تومان(حداقل 50 میلیون) باشد، حساب یکساله 23 درصدی گردشگری که بعد از یک ماه برداشت و بستن آن بدون ضرر و زیان خواهد بود، بهترین گزینه پیش روی شماست.

البته شما می‌توانید در بانک و مؤسسات، آینده، ایران‌زمین، دی، سرمایه، شهر، قوامین، گردشگری، نور و ملل نیز حساب سپرده یک‌ساله با نرخ سود 20 درصد افتتاح کنید. البته این نکته مهم را در نظر باید بگیرید که در صورت افتتاح حساب در بانک‌های شهر، گردشگری، آینده، و مؤسسات نور و ملل بعد از یک ماه و در بانک‌های دی و سرمایه بعد از 3 ماه امکان برداشت یا بستن حساب بدون نرخ شکست (ضرر و زیان ناشی از بستن حساب زودتر از موعد یک‌ساله) برای سرمایه‌گذار وجود دارد که شاید جذابیت‌های بیشتری را برای سرمایه‌گذاری ایجاد کند.
 
حساب‌های سپرده یک‌ساله با نرخ سود متوسط

برخی بانک‌ها و مؤسسات مالی حساب سپرده بلندمدت یک‌ساله با نرخ سود متوسط 18 درصدی را برای سرمایه‌گذاری مشتریان احتمالی خود در نظر گرفته‌اند. درصورتی‌که مبلغ سرمایه‌گذاری شما کمتر از 50 میلیون تومان باشد، امکان افتتاح حساب در بانک‌های خاورمیانه، کارآفرین، کشاورزی و موسسه کوثر را دارید.

اگر هم مبلغی که برای سرمایه‌گذاری در نظر گرفتید بیش از 50 میلیون تومان است، بانک سینا نیز به پیشنهادهای سرمایه‌گذاری شما اضافه می‌شود. نکته مهم اینکه تمامی این حساب‌ها دارای نرخ شکست هستند و در صورت برداشت یا بستن حساب شامل ضرر و زیان می‌شوند.

بانکسود بلندمدتحداقل سرمایه‌گذارینرخ شکست
توسعه تعاون1810 میلیونقبل از 3 ماه 10 درصد و بعد از 3 ماه 12 درصد
خاورمیانه18یک‌میلیونقبل از موعد یک‌ساله 10 درصد
سینا1850 میلیونقبل از 3 ماه 10 درصد و بعد از 3 ماه 16 درصد
کارآفرین18یک‌میلیونقبل از 3 ماه 10 درصد و بعد از 3 ماه 15 درصد
کشاورزی18یک‌میلیونقبل از 6 ماه 10 درصد و بعد از 6 ماه 14 درصد
موسسه کوثر18یک‌میلیونقبل از موعد یک‌ساله با نرخ سود 8 درصد

کدام بانک‌ها کمترین سود سپرده را دارند؟

در حال حاضر و طبق اعلام شعب، بانک‌های مسکن، انصار، توسعه صادرات، حکمت ایرانیان، رفاه کارگران، صنعت و معدن، مهر اقتصاد و پست‌بانک هیچ‌گونه طرح خاصی برای پرداخت سقف سود سپرده ندارند و سپرده‌های بلندمدت یک‌ساله تمامی این بانک‌ها با نرخ سود 15 درصد قابل‌افتتاح است.
 
نرخ سود گواهی سپرده بانک‌ها چقدر است؟

بانک‌های صادرات، سپه و ملت در کنار افتتاح حساب کوتاه‌مدت و بلندمدت، در حاضر امکان صدور اوراق گواهی سپرده را نیز برای مشتریان خود فراهم کرده‌اند.

اوراق گواهی سپرده صادرات با سود 20 درصد و نرخ شکست 10 قبل از شش ماه و 14 ماه بعد از شش ماه و اوراق بانک ملت و اوراق گواهی سپرده سپه با سود 18 درصد و نرخ شکست 10 درصد قبل از یک سال، عرضه می‌شوند. نکته مهم اینکه در صورت پر شدن سقف صدور، امکان عرضه اوراق برای مشتریان وجود در شعبات مختلف وجود ندارد.

بانکسود اوراقنرخ شکست
صادرات20قبل از 6 ماه 10 درصد و بعد از 6 ماه 14 درصد
ملت18قبل از موعد یک‌ساله نرخ شکست 10 درصد
سپه18قبل از موعد یک‌ساله نرخ شکست 10 درصد

هم‌زمان با سود سپرده از خدمات بیمه‌ای و تسهیلات استفاده کنید

سپرده‌گذاری در برخی بانک‌ها علاوه بر دریافت سود، می‌تواند امتیاز و خدمات دیگری را هم برای شما داشته باشد. به‌طور مثال شما با سرمایه‌گذاری و افتتاح سپرده در بانک‌های پاسارگاد، پارسیان، ملت، آینده و سامان می‌توانید از خدمات بیمه‌ای توأم با سپرده نیز استفاده کنید. دریافت تسهیلات به پشتوانه سپرده‌گذاری نیز، ازجمله دیگر خدماتی است که با سپرده‌گذاری در بانک‌هایی چون سینا، گردشگری، ایران‌زمین و صادرات می‌توانید از آن بهره‌مند شوید و معادل 70 تا 100 درصد سپرده خود وام بگیرید.
 
رقابت صندوق‌های سرمایه‌گذاری با سپرده‌های بانکی

زمانی که برای افتتاح سپرده به شعب مختلف بانک‌ها مراجعه می‌کنید، سرمایه‌گذاری در صندوق‌های سرمایه‌گذاری بانک‌ها یکی از پیشنهادهایی است که با آن مواجه می‌شود. صندوق‌های سرمایه‌گذاری بانک‌ها اگرچه سود ثابتی را برای مشتری پیش‌بینی نمی‌کنند اما معمولاً در پرداخت سود ماهیانه رقابت سختی با سود سپرده‌ها دارند و سعی می‌کنند از سقف سود سپرده‌ها سبقت بگیرند! با بررسی اجمالی میانگین سود پرداختی یک‌ساله صندوق‌ها می‌توانید سوددهی آن‌ها را با سود ثابتی که سپرده‌های یک‌ساله برای شما تعیین می‌کنند، مقایسه کنید.

 

 

منبع: رده

لینک کوتاهلینک کپی شد!
اخبار مرتبط
ارسال نظر

7  ×    =  21