چگونه در ۷ ساعت نجفی از شهردار سابق تهران به قاتل تبدیل شد؟

پرونده‌ای از قتل میترا استاد در واحد ۲۷۰۱ برج‌ دوبرال

صبح امروز میترا استاد همسر شهردار سابق تهران به قتل رسید.

 ظهر امروز، خبری عجیب و یک خطی از واحد ۲۷۰۱ از برج‌ دوبرال منتشر شد؛  همسر محمدعلی نجفی، شهردار سابق تهران به قتل رسید.

این خبر به سرعت در رسانه‌ها و خبرگزاری‌های مختلف منتشر شد و حتی  پریسا صالحی خبرنگار انصاف نیوز در توئیتی با اشاره به قتل همسر دوم محمدعلی نجفی نوشته است: «دیروز زن دوم نجفی زنگ زد انصاف و میخواست باهامون مصاحبه کنه، امروز قرار بود بیاد دفتر، همین امروز به قتل رسید.»

این موضوع باعث شد تا شایعات بسیاری ایجاد شود که محمدعلی نجفی قاتل همسر خودش است. در واکنش به این موضوع سخنگوی قوه قضاییه گفت:  «همچنین اکیپ‌های مربوط به کشف جرم، پزشکی قانونی و پلیس آگاهی نیز در محل هستند و مستنداتی هم جمع‌آوری شده است.  بنده از این موضوع اطلاعی ندارم اما می‌دانم تاکنون شخصی به عنوان متهم این قتل دستگیر نشده است.»

از سویی گزارش برخی از خبرگزاری‌ها نشان می‌دهد با گذشت یک ساعت از خبر قتل میترا استاد، هنوز خبری از حضور همسر میترا استاد در منزل وجود ندارد.

در همان مواقع با حضور سرپرست دادسرای جنایی در محل،  تحقیق در خصوص مرگ میترا نجفی همسر دوم شهردار سابق تهران که با اصابت ۵ گلوله به سینه جان باخته است آغاز شد. بررسی های اولیه نشان می دهد عامل یا عاملان این جنایت پس از اطلاع از تنها بودن مقتول در خانه،  وارد محل سکونت او در برج میترا در سعادت آباد شده و او را به قتل رسانده اند.

در محل حادثه هم اخبار مختلفی از این اتفاق به گوش می‌رسید. یکی از همسایه‌ها در این رابطه به خبرآنلاین گفت: «ساعت ۹، ۹ونیم بود که این اتفاق افتاد و ما ساعت ۱۱ صبح از سر و صدای ماشین‌های پلیس متوجه شدیم همسر آقای نجفی به قتل رسیده است. من توانستم از داخل پارکینگ وارد ساختمان شوم و دیدم همسر سابق مقتول آنجاست‌ و می‌گفت دوربین‌ها را چک کرده‌اند و آخرین نفری که از ساختمان خارج شده، نجفی بوده است.»

او ادامه می‌دهد: «حتی شنیدیم شوهرش با ۵ گلوله همسرش را به‌خاطر مسائل مالی کشته است. در این درگیری پسر ۱۳ ساله مقتول نیز در خانه بوده است.این حادثه در طبقه ۷ برج رخ داده است.»

همین مسایل باعث شد تا شایعات مختلفی در رابطه با قاتل میترا استاد منتشر شود.

سرهنگ بابک نمک‌شناس رئیس مرکز اطلاع‌رسانی پلیس پایتخت در جمع خبرنگاران درباره جزئیات قتل همسر دوم محمدعلی نجفی شهردار اسبق تهران گفت: در ساعت ۱۰:۳۰ صبح امروز راننده خانوادگی به همراه پسر مقتول و دختر آقای نجفی وارد منزل شده و با جسد همسر شهردار اسبق تهران در حمام در حالی که مورد اصابت گلوله قرار گرفته بود، مواجه می‌شوند.

نمک‌شناس در پاسخ به این سوال که آیا آقای نجفی متواری شده‌اند، گفت: چنین چیزی نیست همانطور که گفتم فرضیات بسیاری در این زمینه مطرح شده است و فعلا تحقیقات پرونده در بخش مقدماتی است.

ایسنا هم در این رابطه در گزارشی نوشت:مظنون پرونده شناسایی شده و موضوع در دست بررسی است و تحقیقات ادامه دارد.

او در پاسخ به این سوال که آیا آقای نجفی مظنون اصلی قتل همسرش است، گفت: این موضوع کذب محض است.

یک اعتراف تلخ

هنوز هفت ساعت از انتشار اولین خبرها از قتل میترا استاد نگذشته بود که خبرگزاری‌ها از اعتراف به قتل محمدعلی نجفی خبر دادند.به گفته شهریاری سرپرست دادسرای امور جنایی تهران عصر امروز محمد علی نجفی به پلیس آگاهی تهران مراجعه کرده و خود را تسلیم مأموران کرد.

وی گفت: نجفی با اعتراف به قتل همسرش انگیزه خود را از ارتکاب جنایت، اختلافات خانوادگی مطرح کرده است.سرپرست دادسرای امور جنایی تهران گفت: دست‌نوشته‌ای از جانب نجفی کشف شده است که در آن به ارتکاب جنایت و همچنین علت و انگیزه خود اعتراف کرده است.

به این ترتیب پرونده حادثه قتل میترا استاد، به شب نرسید به اعتراف به قتل نجفی بسته شد هرچند که دلایل قتل و جزئیات بیشتر هنوز در راه خواهد بود.

لینک کوتاهلینک کپی شد!
اخبار مرتبط
ارسال نظر

4  +  6  =