۱۸ هزار مقرری بگیر بیمه بیکاری صاحب شغل شدند

مدیرکل حمایت از مشاغل و بیمه بیکاری با اشاره به اینکه ۱۸هزار مقرری بگیر بیمه بیکاری صاحب شغل شدند گفت:کارفرمایان برای بهره مندی کارگران از مزایای قانونی بیمه بیکاری باید در تمام واحد های تولیدی، صنعتی و خدماتی نسبت به بیمه نیروهای خود اقدام کنند.

کریم یاوری، مدیر کل  حمایت از مشاغل  و بیمه بیکاری با اشاره به اشتغال مجدد مقرری بگیران گفت:  در راستای تمرکز بر سیاست بر بنگاه های اقتصادی کوچک و متوسط برنامه حمایت از بنگاه های آسیب دیده را در دستور کار داریم.

 وی ادامه داد: امسال هم سیاست تمرکز بر بنگاه های اقتصادی کوچک و متوسط را دنبال  خواهیم  کرد و بنگاه هایی که نیاز به  بازسازی و نوسازی دارند و طرح نیمه تمام  با پیشرفت فیزیکی 60 درصدی را با پراخت تسهیلات مورد حمایت  قرار خواهند گرفت.

مدیر کل حمایت از مشاغل و بیمه بیکاری وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی از اشتغال  مجدد 18 هزار نفر از مقرری بگیران بیمه بیکاری خبر داد و گفت: پیگیری اشتغال مجدد مقرری بگیران بیمه بیکاری در اولویت وظایف قانونی متولیان اجرای قانون بیمه بیکاری است و سازمان  آموزش فنی و حرفه ای مکلف  شده زمینه آموزش مهارت های مورد نیاز بازار کار و باز آموزی مهارت کارگران تحت پوشش بیمه بیکاری را از طریق آموزش در کارخانه ها یا مراکز این سازمان فراهم کند.

به گفته یاوری ، کارفرمایان برای بهره مندی کارگران  از مزایای قانونی بیمه بیکاری باید در تمام واحد های تولیدی، صنعتی و خدماتی نسبت به  بیمه نیروهای خود اقدام کنند.

وی افزود: در صورت هر گونه تغییر یا بازسازی خط تولید برای بهینه کردن تولید و جابه جایی کارگاه و ماشین آلات از سوی کارفرمایان و سرمایه گذاران، کارگران در طول مدت زمان اصلاح و بازسازی با مصوبه  شورای عالی کار تحت پوشش بیمه بیکاری قرار می گیرند.

منبع: تسنیم

لینک کوتاهلینک کپی شد!
اخبار مرتبط
ارسال نظر

  +  47  =  50