قیمت جهانی طلا امروز ۱۳۹۸/۰۳/۲۲

قیمت هر اونس طلا امروز با ۰.۷۳ درصد افزایش به ۱۳۳۶ دلار و ۵۰ سنت رسید.

به نقل از رویترز، به دنبال نگرانی ها در مورد تنش های تجاری میان آمریکا و چین و در حالی که احتمال کاهش نرخ بهره توسط فدرال رزرو آمریکا قوت گرفته است، قیمت طلا پس از رسیدن به پایین ترین رقم یک هفته گذشته در جلسه قبل، امروز شاهد افزایش بود.

بر اساس این گزارش، قیمت هر اونس طلا امروز با 0.73 درصد افزایش به 1336 دلار و 50 سنت رسید. قیمت هر اونس طلای آمریکا نیز امروز با 0.67 درصد افزایش به 1340 دلار و 10 سنت رسید.

دونالد ترامپ، رئیس جمهور آمریکا روز سه شنبه از سیاست افزایش تعرفه ها به عنوان بخشی از استراتژی تجاری خود دفاع کرد. این در حالی است که چین گفته، اگر آمریکا بر افزایش سطح تنش با این کشور اصرار ورزد با واکنش سخت پکن مواجه خواهد شد.

عامل دیگر رشد قیمت طلا تقویت احتمال کاهش نرخ بهره توسط فدرال رزرو آمریکا بوده است. سیاست گذاران بانک مرکزی آمریکا در حالی طی روزهای 18 و 19 ژوئن تشکیل جلسه خواهند داد که افزایش تنش های تجاری، کند شدن رشد اقتصادی آمریکا و افت شدید استخدام ها در بازار کار این کشور موجب شده تا تحلیلگران احتمال حداقل دو نوبت کاهش نرخ بهره تا پایان سال را دور از ذهن ندانند. ترامپ هم با حمایت از کاهش نرخ بهره گفته، نرخ ها «خیلی بالاست.»

در حالی که کاخ سفید موضع سختگیرانه ای در قبال جنگ تجاری با چین اتخاذ کرده، بازارهای بورس آسیایی روز چهارشنبه را محتاطانه آغاز کردند. سرمایه گذاران در انتظار انتشار آمارهای جدید از اقتصاد چین هستند.

حجم دارایی های اس پی دی آر گلد تراست، بزرگترین صندوق سرمایه گذاری در بازار طلا دیروز با 0.03 درصد کاهش به 756.42 تن رسید.

منبع: تسنیم

لینک کوتاهلینک کپی شد!
اخبار مرتبط
ارسال نظر

44  −  34  =