قیمت جهانی طلا امروز ۱۳۹۸/۰۴/۰۳

قیمت هر اونس طلا امروز با ۰.۴ درصد افزایش به ۱۴۰۳ دلار و ۸۸ سنت رسید و در مسیر ثبت پنجمین جلسه افزایشی متوالی قرار گرفت.

به نقل از رویترز، در حالی که انتشار سیگنال هایی مبنی بر اتخاذ سیاست های انبساطی از سوی بانک های مرکزی جهان و همچنین ادامه تنش ها بین ایران و آمریکا موجب تداوم اشتیاق برای سرمایه گذاری در بازار طلا شده است، قیمت فلز زرد امروز افزایش داشت و در نزدیکی بالاترین رقم 6 سال اخیر که در جلسه گذشته به ثبت رسیده بود در نوسان بود.

بر اساس این گزارش، قیمت هر اونس طلا امروز با 0.4 درصد افزایش به 1403 دلار و 88 سنت رسید و در مسیر ثبت پنجمین جلسه افزایشی متوالی قرار گرفت. قیمت فلز زرد روز جمعه به بالاترین رقم از 4 سپتامبر 2014 یعنی 1410 دلار و 78 سنت رسیده بود.

قیمت طلای آمریکا نیز امروز با نیم درصد افزایش به 1407 دلار و 10 سنت رسید.

دونالد ترامپ، رئیس جمهوری آمریکا دیروز گفت به دنبال جنگ با ایران نیست، اما با توجه به احتمال وضع تحریم های جدید علیه ایران، تنش در روابط دو کشور همچنان بالاست.

دانیل هاینس، تحلیلگر بازار طلا در این باره گفت: «با توجه به موضع انبساطی بانک های مرکزی جهان در مورد سیاست های پولی قیمت طلا شاهد ادامه روند افزایشی بوده، اما علت اصلی افزایش قیمت فلز زرد بالا گرفتن تنش ها بین ایران و آمریکا در تعطیلات آخر هفته بوده است.»

وی افزود: «من احساس می کنم قیمت طلا در بالای 1400 دلار باقی خواهد ماند.»

فدرال رزرو آمریکا و بانک مرکزی اروپا هفته گذشته سیگنال هایی را به بازار ارسال کردند که نشان می داد آنها آماده مقابله با کند شدن رشد اقتصاد جهانی تحت تاثیر تنش های تجاری هستند.

دیگر عامل تقویت کننده قیمت طلا، افت شاخص دلار به پایین ترین رقم 3 ماه اخیر در برابر سبد ارزهای معتبر جهانی بوده است. احتمال کاهش نرخ بهره توسط فدرال رزرو، علت اصلی افت ارزش دلار بوده است.

منبع: تسنیم

لینک کوتاهلینک کپی شد!
اخبار مرتبط
ارسال نظر

78  −  75  =