قیمت جهانی طلا امروز ۱۳۹۸/۰۴/۱۰

قیمت هر اونس طلا که اوایل امروز تا رقم ۱۳۹۰ دلار و ۸۳ سنت پایین آمده بود، با ۱.۱ درصد افت نسبت به رقم پایانی جلسه قبل به ۱۳۹۳ دلار و ۱۶ سنت رسید.

به نقل از رویترز، در حالی که امیدواری ها نسبت به توافق تجاری میان آمریکا و چین موجب افزایش اشتها برای ریسک پذیری شده و در حالی که تقویت ارزش دلار نیز بر بازار فلز زرد تاثیر منفی گذاشته است، قیمت طلا امروز بیش از یک درصد کاهش داشت.

بر اساس این گزارش، قیمت هر اونس طلا که اوایل امروز تا رقم 1390 دلار و 83 سنت پایین آمده بود، با 1.1 درصد افت نسبت به رقم پایانی جلسه قبل به 1393 دلار و 16 سنت رسید. قیمت طلای آمریکا نیز امروز با 1.1 درصد کاهش به 1398 دلار و 50 سنت رسید.

پس از آنکه ترامپ پیشنهاداتی از جمله عدم وضع تعرفه های جدید و کاهش محدودیت ها علیه شرکت هوآوی را به طرف چینی پیشنهاد داد، آمریکا و چین روز یکشنبه توافق کردند که مذاکرات تجاری را از سر بگیرند.بط

چین نیز توافق کرده که محصولات کشاورزی جدید از آمریکا وارد کند و به پای میز مذاکره برگردد.

پس از دیدار رهبران دو کشور در اوزاکای ژاپن، رسانه های دولتی چین نوشتند، آمریکا و چین برای رسیدن به توافقی که موجب پایان دادن به جنگ تجاری شود، راه درازی در پیش خواهند داشت.

ترامپ پیشتر تهدید کرده بود که در صورتی که نشست ژاپن موفقیت آمیز نباشد تعرفه هایی را علیه حدود 300 میلیارد دلار دیگر از کالاهای چینی وضع خواهد کرد.

در حالی که یخ های مذاکرات تجاری آمریکا و چین در حال آب شدن است و این مسئله نگرانی ها در مورد کند شدن رشد اقتصاد جهانی را کاهش داده است، بازارهای بورس آسیا امروز شاهد افزایش شاخص ها بود.

در همین حال، شاخص ارزش دلار در برابر سبد ارزهای معتبر جهانی امروز با 0.2 درصد افزایش مواجه بود.

حجم دارایی های اس پی دی آر گلد تراست، بزرگترین صندوق سرمایه گذاری در بازار طلا روز جمعه با 0.22 درصد کاهش به 794.04 تن رسیده است.

منبع: تسنیم

لینک کوتاهلینک کپی شد!
اخبار مرتبط
ارسال نظر

  +  74  =  77